Aangezien ik aan het einde van mijn latijn ben (ik zou geen oplossing meer weten) probeer ik het maar via deze weg.
Op het werk kortgeleden 3 HP SSL1016 Tapeloaders aangeschaft (met mooi Ultrium tapes enzo). Nu wil het geval dat Veritas BackupExec weigert op een fatsoenlijke manier te werken met deze loaders.
Wat er gebeurd is het volgende, af en toe loopt het allemaal ineens een uur goed. Daarna is alles weer mis, zowel de loader (libraries in Veritas) als de Ultrium drive springen in Veritas op 'Offline'. Na het online zetten komen de meest wazige foutmeldingen. Bijvoorbeeld physical drive not available of gewoon een generic error melding.
Om dit op te lossen heb ik al gedaan:
- Drivers van Veritas gebruikt, incl. updates naar nieuwe versies
- Drivers van HP gebruikt, incl. updates
- Veritas Backup Exec opnieuw geinstalleerd
- Alle updates van Veritas erop
- Alle mogelijke oplossingen van de Veritas website geprobeerd
2 van de 3 SSL1016's hangen aan 2 verschillende (maar toch identieke) servers met de volgende specs:
- HP DL380 G4
- Adaptec 39160 SCSI kaart
- Windows 2003, volledig up-to-date
- Veritas Backup Exec 9.1 SP 2, en alle andere updates
Aan 1 van de 2 servers hangt tevens een Dell Ultrium drive (zonder loader) die tot op heden (en zelfs tot op deze seconde) zonder enig probleem werkt. Dit alles doet mij in ieder geval uitsluiten dat er hardware kapot is. Zeker omdat ik op 2 systemen identieke errors krijg.
Iemand die hier eens een licht op kan schijnen en me een duwtje in de goede richting kan geven?
Op het werk kortgeleden 3 HP SSL1016 Tapeloaders aangeschaft (met mooi Ultrium tapes enzo). Nu wil het geval dat Veritas BackupExec weigert op een fatsoenlijke manier te werken met deze loaders.
Wat er gebeurd is het volgende, af en toe loopt het allemaal ineens een uur goed. Daarna is alles weer mis, zowel de loader (libraries in Veritas) als de Ultrium drive springen in Veritas op 'Offline'. Na het online zetten komen de meest wazige foutmeldingen. Bijvoorbeeld physical drive not available of gewoon een generic error melding.
Om dit op te lossen heb ik al gedaan:
- Drivers van Veritas gebruikt, incl. updates naar nieuwe versies
- Drivers van HP gebruikt, incl. updates
- Veritas Backup Exec opnieuw geinstalleerd
- Alle updates van Veritas erop
- Alle mogelijke oplossingen van de Veritas website geprobeerd
2 van de 3 SSL1016's hangen aan 2 verschillende (maar toch identieke) servers met de volgende specs:
- HP DL380 G4
- Adaptec 39160 SCSI kaart
- Windows 2003, volledig up-to-date
- Veritas Backup Exec 9.1 SP 2, en alle andere updates
Aan 1 van de 2 servers hangt tevens een Dell Ultrium drive (zonder loader) die tot op heden (en zelfs tot op deze seconde) zonder enig probleem werkt. Dit alles doet mij in ieder geval uitsluiten dat er hardware kapot is. Zeker omdat ik op 2 systemen identieke errors krijg.
Iemand die hier eens een licht op kan schijnen en me een duwtje in de goede richting kan geven?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 21:30 ]