Toon posts:

uitvallen adsl internet

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallow.

bij mij thuis hebben we al een hele lange tijd het probleem dat adsl telkens even wegvalt en na 1 min. weer terug is.

het ligt hoogst waarschijnlijk niet aan de instellingen of aan de bekabeling etc thuis.

het probleem was er bij 2 verschillende providers (hetnet en planet)
2 verschillende modems (usb en e-tech modem/router annex b)

er is ook een monteur langsgeweest en die kon het probleem niet in ons huis vinden.
verder zegt planet gewoon dat alles goed is. maar geeft alleen maar tips als spyware verwijderen enzo.

ik zit hier nu al heel lang mee en de provider wil er maar niets aan doen.

graag hulp hiermee.. bijvoorbeeld wat ik zou kunnen doen.

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Als de monteur zegt dat het probleem niet bij jullie huis ligt, moet hij ook kunnen zeggen waar het wel ongv zit.
Je zegt bekabeling thuis, gewoon in huis dus?
Het lijkt mij dat het da nde bekabeling BUITEN je huis is, naar de centrale. Omdat je dit probleem met 2 verschillende routers en 2 verschillende providers hebt...
Laat eens een lijnmeting doen??

Als je eens een andere pc probeerd, blijft het probleem dan nog?

Twitch: Phyloni1

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat valt weg? Het dsl signaal? Wat er nu in je startpost staat is: "het doet het soms niet en het ligt niet aan mij"... Dan moet je je ISP schoppen en zorgen dat-ie het oplost.

Wie is je isp? Planet toevallig?

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 24-03-2005 08:51 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 20:00

freezer

er komt geen end 'an

Welke snelheid heeft je lijn ? Het kan zijn dat de afstand naar de centrale te groot is en/of de kwaliteit van de koperlijn naar de centrale niet goed genoeg is.

Bekijk met onderstaande link wat de afstand is naar jouw centrale.

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Indien jouw afstand rond de 2 Km of groter is en je hebt een ADSL snelheid van meer dan 2048 dan kun je problemen hebben.

Enigste oplossing dan is om je abonnement te downgraden.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:44
Ik heb het probleem ook. Zo nu en dan valt de verbinding ff weg. Vooral MSN heeft daar last van. MSN logt af en meldt zich weer aan. Alle overige chatprogjes, zoals Yahoo en Skype blijven conected. Tijdens leechen via Newsleecher zie je de verbinding instorten om daarna weer verder te gaan.

Ik heb een Demon abbo (2048/1024). Maar voor mijn update naar dit abbo had ik er ook last van. Voor zover ik kan zien ligt het niet aan mijn thuissituatie, omdat het de ene keer erger is dan de andere keer. Soms wel last van en dan avonden weer niet.

Ik moet er nog eens echt tijd aan besteden, maar tot nu toe is dat op wat kleine checks niet gelukt.

P4 3.4 Ghz
ASUS P4C800 De Luxe
1 Gb mem
200 Gb HD
Ati 9800 Pro

Netgear D834g ADSL a Modem Router
Demon adsl

[ Voor 10% gewijzigd door Emos op 24-03-2005 10:17 ]

Emos

• 1ns4n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb hetzelfde probleem,

Modem: Alcatel Speedtouche Home (tweaked)

De linesync begint bij mij te knipperen en naar een paar tellen is hij weer UP.

Volgens mij heeft dit ook nix met drukte ofzo te maken aangezien dit ook 's morgens
bij mij voorkomt. (Planet)

[ Voor 4% gewijzigd door 1ns4n3 op 24-03-2005 10:13 . Reden: add isp ]

.......

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 09:40
Ik heb het zelfde probleem.

Ik heb xs4all basic met een linksys WAG54G.
Een paar keer per dag valt mijn adsl verbinding weg en komt dan vervolgens weer terug.
Ik had dit zelfde probleem ook al met mijn oude speedtouch 510 modem en met de speedtouch 510 van een vriend van me.

Ik heb kpn gebeld.
Die hebben er naar gekeken , 'er staat sync op de lijn dus het lag niet aan de kpn' was het antwoord.
Als tip gaf die man mij, dat ik mijn bekabeling thuis moest controleren.

Ik heb het idee dat het komt omdat ik te ver van de centrale zit (4,7km).
Als ik op mijn postcode nou zoek bij adsl, dan zegt ie dat ik geen basic abbonnement kan nemen omdat ik te ver van de centrale woon.
Ik heb ook een brief gekregen van xs4all, dat de verhoging naar 3200/768 voor mij niet helemaal gerealiseerd kon worden.
Omdat ik te ver van de centrale zit.

Dit had ik dus ook door gegeven aan die man van kpn, maar die zei dat het wegvallen van de verbinding niet daar aan lag.

Wat kan ik nog doen?
Dat verhaal dat ik mijn bekabeling moet controleren vind ik een beetje raar.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jullie hebben inderdaad allemaal het probleem "het doet het soms niet". Voor de rest zoals ik hier lees drie totaal verschillende oorzaken, maar verder doet hey bij jullie alledrie het internet het soms niet... 8)7

Handig om met z'n allen in hetzelfde topic te gaan posten dan! :o
Wat kan ik nog doen?
Dat verhaal dat ik mijn bekabeling moet controleren vind ik een beetje raar.
Dan zou ik dat dan vooral niet doen.

Maareh zoals ik al zei: Probeer eerst eens uit te zoeken WAT er nou precies wegvalt... Dit topic heeft voor jullie echt geen nut als je niet aangeeft wat er precies gebeurt. Valt het adsl signaal weg? Blijft dat maar logt de modem uit? Blijft de modem ingelogd maar kan je geen websites openen en als dat zo is, kan je ze dan wel pingen? En als dat niet lukt, waar loopt een trace naar een of een IP site vast? Of kan je misschien je hele eigen modem op zo'n moment niet bereiken? Hoe vaak valt het weg? Hoe lang valt het dan weg?

Pas als iemand hier vertelt WAT er precies gebeurt, kunnen we er pas een uitspraak over doen...

1ns4n3 jij bent de enige in dit topic die duidelijk aangeeft wat je hebt: Jij moet gewoon je modem eens direct met een korte kabel op de binnenkomende kpn lijn aansluiten (zonder splitter) en als het signaal dan ook wegvalt, zou ik even de nieuwste firmware in je modem zetten (staat op www.kpnadsl.nl/support) en als dat niet helpt, bel je kpn en meldt je dit. Daar kan je zelf dan weinig meer aan doen.

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 09:40
Ben ik vergeten te vermelden in mijn vorige post.
Bij mij valt mijn adsl signaal weg, het modem lampje is dan oranje.
Na een tijdje word ie weer groen en kan ik weer op internet.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

"het lampje"...

Ik ga er maar vanuit dat je een speedtouch 510 hebt en dat je et over het @ ledje hebt... Als dat lampje oranje brandt, is het signaal helemaal niet weggevallen, je modem heeft dan wel signaal, maar de verbinding verbreekt.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 24-03-2005 12:14 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De verhouding tussen het aantal "Heb ik ook!"-posts en het aantal posts met antwoorden/oplossingen is in dit topic nogal verkeerd. I&T is geen praatgroep voor mensen bij wie adsl internet uitvalt.
De oorzaak is de startpost die te algemeen is en te weinig aanknopingspunten geeft om te bepalen waar het probleem nu daadwerkelijk door wordt veroorzaakt, laat staan de oplossing te achterhalen.
Daarom gaat dit topic dicht.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.