Ik ben sinds maandag de trotse bezitter van een iBook G4 12". Hij werkt echt perfect, alleen heb ik 1 probleem. Ik heb hem namelijk in mijn thuisnetwerk hangen. Dit gaat via mijn draadloze router, een Edimax (11mbit). Hierop zitten voor de rest mijn xbox en windows 2000 pc. Als ik connectie maak via mijn airport kaart, krijg ik gewoon een Ip van mijn draadloze router. Nu zie ik vanaf mijn windows 2000 pc ook gewoon mijn iBookje. Ik zie vervolgens de gesharede mappen en kan hier naar kopieeren, alleen is dit echt ontzettend langzaam, krijg in windows zelfs niet de resterende tijd te zien.
Vanaf de iBook zie ik dan wel de windows machine alleen kan ik hem voor de rest niet benaderen. Dan krijg ik de melding dat hij het onderdeel niet kan vinden.
Als ik nu via mijn netwerkkaart connectie maak met de router krijg ik ook een Ip adres (met de airport kaart uit). Alleen kan ik dan niet van de iBook de pc vinden en kan ik vanaf de pc de ibook ook niet vinden. Dit is dus erg vervelend aangezien mijn netwerk via utp toch minimaal 100 mbit moet kunnen halen, en via de wireless minimaal 11 mbit, aangezien de ibook ongeveer een meter naast de router staat.
heeft iemand hier een oplossing voor??
Vanaf de iBook zie ik dan wel de windows machine alleen kan ik hem voor de rest niet benaderen. Dan krijg ik de melding dat hij het onderdeel niet kan vinden.
Als ik nu via mijn netwerkkaart connectie maak met de router krijg ik ook een Ip adres (met de airport kaart uit). Alleen kan ik dan niet van de iBook de pc vinden en kan ik vanaf de pc de ibook ook niet vinden. Dit is dus erg vervelend aangezien mijn netwerk via utp toch minimaal 100 mbit moet kunnen halen, en via de wireless minimaal 11 mbit, aangezien de ibook ongeveer een meter naast de router staat.
heeft iemand hier een oplossing voor??