[iPod] Stereomicrofoon d'r in?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:40
Aangezien het toch meer geluidstechnisch is, plaats ik het toch hier.
Ik lees op de website van Apple dat je op de iPod ook voicenotes kan opnemen. Mijn vraag is, kan ik een eigen plug-in powered stereomicroon van Sony (ipv de iPod accessoire) in de iPod steken, en zo in een beetje hoge kwaliteit muziek opnemen? Mijn zusje zit namelijk op gitaarles, en ze wil graag wat de docent speelt opnemen. Het liefst HQ natuurlijk.

[de microon is een ECM-DS70P]

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnienerd op 23-03-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:14
volgens mij kan dit niet doordat je bepaalde software nodig hebt om de ipod de microfoon t elaten detecteren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat niet, maar er zit zo'n speciaal inputgevalletje naast je headphone jack, die wordt er voor gebruikt geloof ik.

De jack is immers voor output. Tenzij de iPod 'm softwarematig kan laten switchen... not sure.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat zowiezo niet lukken om het HQ te maken, je kan wel een Microfoon adapter gebruiken om een eigen microfoon er op aan te sluiten. Maar een iPod kan software matig niet meer dan 16-bit/8kHz opnemen. (Heb ik mij door een Applestore-medewerker laten vertellen). Je kan er wel Podzilla opzetten, maar ik weet niet welke generatie iPod je hebt. Het kan namelijk niet op een 4G gezet worden. Als je toch een oplossing vind hoop ik het te horen, want ik ga een jaar door zuid-amerika reizen en dan is het wel mooi om hoge kwaliteit omgevings geluiden op te nemen. Maar de discussie is namelijk of een iPod als opname appartaat mag dienen of niet... zodoende dat het nu nog niet mogelijk is.