Toon posts:

[2003] Langzaam print spoolen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een netwerk met 2x een win2k3 (sp1) server, 20 winxp (sp2) clienten, 2x een hp clj 4600 en 1x een hp clj 4650.

Het probleem:

Als ik op de clienten een file print dan duurt dit erg lang (tot 10 minuten) voordat de applicatie weer beschikbaar is en het printen begint. Alvoorbeeld een pdf file van 3 mb (6 ingescande pagina`s met een aantal kleine kleuren logo`s:

Ik open deze in acrobat reader 7.0, ik selecteer de printer (pcl 5a drivers) en selecteer printen.
Hierna krijg je van acrobat reader een balkje te zien met de voortgang van het printen.
Deze balk gaat heel langzaam naar 100% (5-10 minuten) daarna gaat het printen beginnen..
Ik zie ook bij de printer dat er staat zoveelmb/zoveelmb dit gaat ongeveer met 150kb per sec en aangezien het filetje op de printer 60+mb wordt duurt dit erg lang..

echter. doe ik hetzelfde op 1 van de win2k3 servers dan kost het 2 seconden en het printen begint.
Ook heb ik mijn laptop die niet deel uitmaakt van het domein aangesloten en ging het filetje ook in enkele tellen op dezelfde printer via de win2k3 server printen.

Ik heb op 1 van de clienten ook de printer direct via tcp/ip aangesloten (dus een eigen poort)
dan gaat het filetje ook binnen enkele seconden naar de printer.

Ik heb vandaag zowel met HP nederland en HP amerika uren aan de telefoon gezeten en zij trekken de conclusie dat het aan de server ligt.

Ik heb elke driver van de HP site geprobeert
Zowel direct als via spoolen printen maakt niets uit.
Officiele software van hp gebruikt om de poorten aan te maken, zelfde probleem.
Ik heb het probleem met elke printer...
Elke instelling van de printer geeft hetzelfde probleem, dus ik trek ook zelf de conclusie dat het aan de server ligt (1 maand oud dell poweredge met dual xenon, scsi ultra 3, en genoeg intern geheugen.

overigens is er net een migratie uitgevoerd van win2k naar win2k3.
Op het win2k netwerk had ik geen problemen.
Alles is clean install dus geen upgrades...
Netwerk 100mbit full duplex en razendsnel met bijvoorbeeld exchange en files transfers.

Ik heb dit probleem met alle grote files, bmp, jpg, pdf, tif, doc..

...

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;839231

Misschien dat iemand er wat aan heeft, mij kost het $$$ en 5 dagen wachten op een microsoft "expert"

Verwijderd

als jouw probleem met deze hotfix is opgelost klopt het niet dat je daarvoor zou moeten betalen. Hotfixes zijn namelijk altijd gratis.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mmm dan heb je iets verkeerd gedaan, ik heb een paar weken geleden nog met ze gemailed, had binnen 5 minuten een link naar een patch (met password om te uit te pakken)

verkeerde nummer gebeld :? :P

btw: 3 dagen na het oplossen van het incident werd ik door een MS medewerker nog gebeld met de vraag hoe de service was.. nou dat kon ik ze vertellen perfecto over MS support heb ik niks dan lovende woorden

mag ook wel eens gezegd worden, mischien niet de juiste plek maar toch :)

* Erik kan zich soms erg opwinden over alle negativiteit van sommige GoT'ers over MS support

[ Voor 50% gewijzigd door Zwelgje op 29-03-2005 21:20 ]

A wise man's life is based around fuck you