Blue/Green screen, ervaring ?

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er staan op Got een aantal topics over mensen die studio's vragen of professioneel materiaal voor het maken van een eigen green/blue-screen filmpje.

Maar nu was m'n vraag of er al gotters het op een amateuristische manier hebben gedaan ? Gewoon ff zelf een groen schermpje maken (kan je halen bij drukker) en dan met home-cam en een beetje software (moet ik nu daar ook een draadje openen ? :/)

kortom : ervaringen ? Is het de moeite om eens te proberen of is het met de beste wil van de wereld niet voor elkaar te krijgen ?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Hmmm, volgens mij zit je met de volgende problemen:

- Zo'n scherm krijg je nooit zo goed en mooi als in een studio, denk aan belichting, en vooral, naadjes (tenzij je een scherm van 2x3 meter gaat halen ofzo... Ook de kleur kan een probleem zijn...
- Wat voor software pak je er voor?

Heb je die problemen opgelost, moet het wel kunnen lijkt me :)

Verwijderd

Een kennis van mij heeft het eens gedaan met een gewone witte muur, dacht ik, maar het resultaat was niet echt je dat. ;)
Voortdurend flikkerende vlekken in je beeld omdat die muur niet egaal belicht was en die kleur ook in de personen voorkomen. Mij lijkt het dat als je ergens een blauwe muur/doek kan vinden en een paar bouwlampen, dat je het dan wel goed moet krijgen. Als software weet ik dat in Premiere hiervoor een functie in zit.

• Nik
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Je kan het natuurlijk ook in miniatuur eens proberen (wat meer kans op slagen heeft).

Pak een wit vel A4 en ga eens aan de slag met een cam en Premiere (volgens Hypo1337). Leuk project, zowel voor de fun als voor de ervarig :)

• Marco
  • Laatst online: 16:50
Opzich is het niet zo heel moeilijk, maar het belangrijkste is de belichting; het hele vlak moet egaal belicht zijn.
De kleur maakt in feite niet uit, zolang het maar niet in het object voorkomt, en dat is de reden dat men blauw, groen, en soms rood gebruikt.

[ Voor 39% gewijzigd door Marco op 23-03-2005 23:42 ]

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goed idee van het proberen in miniatuur ! Ik ga op zoek naar een fel-fluo groene achtergrond (is wel te vinden bij copy-center voor een paar eurotjes). Kans dat dit voorkomt in de objecten die je filmt is redelijk klein.

Ik heb inderdaad een tutorial gezien van premiere, maar heb dit pakket zelf niet :( Ik gebruik hoofdzakelijk Sonic Foundry Vegas. Maar volgens mij kan deze dat ook wel. Moet ik gewoon nog even zoeken hoe het werkt. Alvast bedankt voor de tips !
Pagina: 1