Toon posts:

IP conflict / netwerkadres verkrijgen met nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb onlangs een nieuwe computer aangeschaft en vondt dat het tijd werd voor een routertje ipv ouder internet connection sharing. nu is mijn probleem echter; ik krijg het ding maar niet aan de praat.

wat specifieker, van de drie computers met windows XP, krijg ik alleen internet op degene die het eerst iis opgestart. ik heb zelf al een beetje gezocht maar met ipconfig /release /renew wil het ook maar niet lukken.

de router is een conceptronic CADSLR4(B) en tevens ook modem.

bij voorbaat dank.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44
Ja, dat probleem heb ik hier ook, je krijgt ws maar 1 ip van je providervrienden, en daar zult ge t mee moeten doen

routertje?

(ben niet heel bekend hiermee, verbeter me als ik er gloeihard naastzit)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Volgens mij ligt het niet aan je provider. Het is een router en je zou dus prima met 1 ip naar buiten kunnen.

Het kan wel zijn dat je de CADSLR4 in bridging hebt staan. Je moet hem dan op routing zetten. Via wie heb je ADSL? Als het via BBned is zit je met het probleem dat ze je mac adres moeten registreren. Je router omzetten van bridging naar routing resulteerd dan in het niet meer werken van je internet. Ga je via kpn naar buiten dan is het geen probleem. Ik heb geen ervarin met de CADSLR4 maar vaak is het al voldoende om DHCP aan te zetten.

Als je de CADSLR4 al op routing hebt staan kan het een DHCP probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:25:
Volgens mij ligt het niet aan je provider. Het is een router en je zou dus prima met 1 ip naar buiten kunnen.

Het kan wel zijn dat je de CADSLR4 in bridging hebt staan. Je moet hem dan op routing zetten. Via wie heb je ADSL? Als het via BBned is zit je met het probleem dat ze je mac adres moeten registreren. Je router omzetten van bridging naar routing resulteerd dan in het niet meer werken van je internet. Ga je via kpn naar buiten dan is het geen probleem. Ik heb geen ervarin met de CADSLR4 maar vaak is het al voldoende om DHCP aan te zetten.

Als je de CADSLR4 al op routing hebt staan kan het een DHCP probleem zijn.
heel erg bedankt voor de reply alvast.
mijn isp is planet internet, ik geloof ook dat dat via kpn is.

ik heb voor de rest eerlijk gezegd geen verstand van routers en networking, hoe kan ik zien of mijn router in bridging staat? en hoe zet ik dit om?
ik geloof dat DHCP al aan staat, ik kijk bij eigenschappen van de LAN verbinding, eigenschappen van TCP/IP, geavanceerd, en bij IP instellingen staat er dan DHCP ingeschakeld.

iig bedankt voor de moeite :).

Verwijderd

Wat je wel kan doen is in een dosbox ipconfig /all intypen. Als je ip-nummer iets is van 10.x.x.x of 192.168.x.x of 172.x.x.x is dan heeft je pc een private ip adres. In dat geval staat je CADSLR4 in routing mode.

Vaak is je ip adres 192.168.1.1 of hoger. Je subnetmask staat op 255.255.255.0 en de gateway op 192.168.1.254. Als ipconfig /all dit op de eerst gestarte pc geeft kijk dan eens wat de volgende twee pc's geven. Als die subnetmask en gateway gelijk hebben en het ip-adres 1 of 2 hoger dan werkt je DHCP prima. Wellicht moet je dan NAT op je CADSLR4 inschakelen.

Heb je hier al gekeken? FAQ - Network Troubleshooting

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:03:
Wat je wel kan doen is in een dosbox ipconfig /all intypen. Als je ip-nummer iets is van 10.x.x.x of 192.168.x.x of 172.x.x.x is dan heeft je pc een private ip adres. In dat geval staat je CADSLR4 in routing mode.

Vaak is je ip adres 192.168.1.1 of hoger. Je subnetmask staat op 255.255.255.0 en de gateway op 192.168.1.254. Als ipconfig /all dit op de eerst gestarte pc geeft kijk dan eens wat de volgende twee pc's geven. Als die subnetmask en gateway gelijk hebben en het ip-adres 1 of 2 hoger dan werkt je DHCP prima. Wellicht moet je dan NAT op je CADSLR4 inschakelen.

Heb je hier al gekeken? FAQ - Network Troubleshooting
de eerste pc geeft inderdaad een juist IP en subnet enzo op, maar bij die andere 2 krijg ik een heel raar resultaat, een stel letters en cijfers doorelkaar, het ziet er niet echt goed uit.
hoe moet ik NAT inschakelen?

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je nu opgegeven dat je automatisch een IP adres verkrijgt. Je kunt zelf een vast ip adres opgeven in je pc in de vorm van 192.168.1.2 en verder. Het adres van het subnetmask en standaard gateway die laat je hetzelfde. Let op dit zijn wel de adressen naar de router toe.
Dan krijg je iig geen ip conflicten meer.
Je moet echter wel in de router aanzetten dat hij meerdere ip adressen aankan. Als je een mac adres hebt kun je dit gewoon clonen, staat allemaal hoogstwaarschijnlijk in de gebruiksaanwijzing...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 00:20:
Waarschijnlijk heb je nu opgegeven dat je automatisch een IP adres verkrijgt. Je kunt zelf een vast ip adres opgeven in je pc in de vorm van 192.168.1.2 en verder. Het adres van het subnetmask en standaard gateway die laat je hetzelfde. Let op dit zijn wel de adressen naar de router toe.
Dan krijg je iig geen ip conflicten meer.
Je moet echter wel in de router aanzetten dat hij meerdere ip adressen aankan. Als je een mac adres hebt kun je dit gewoon clonen, staat allemaal hoogstwaarschijnlijk in de gebruiksaanwijzing...
hoe kan ik de router op zo'n manier instellen? er zit enkel een aan en uit knop op.
van de gebruiksaanwijzing wordt ik ook niet veel wijzer, deze geeft enkel in alle talen uitleg hoe ik de bij de installatie op "volgende" moet klikken.

Verwijderd

Je hoeft theoretisch alleen de configuratie tool te installeren en te gebruiken
(handleiding pagina 32 voor installatie en pagina 37 voor gebruik)

Verwijderd

Topicstarter
als ik alle IP adressen handmatig invul, dan krijg ik iig geen ip conflicten meer, maar als ik dan probeer te internetten krijg ik de melding dat er geen internet verbinding is.
ik heb al terug naar de winkel gebeld maar die lui blijven maar volhouden dat ie het gewoon moet doen met standaard instellingen. ik heb dus op alle computers het opnieuw geinstalleerd maar ik blijf hetzelfde probleem houden...

ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen :(

Verwijderd

Vaak kun je de router instellen via je browser bv. internet explorer. Je kunt dan het ip adres van de router intoetsten en dan krijg je toegang tot de instellingen van de router. In mijn geval is dat http://192.169.1.1 Als het goed is staat dat ook allemaal in je handleiding. Heb je geen cd rom bij je router gekregen? Vaak staat daar een uitgebreidere handleiding op. Of anders kun je ook eens kijken op de website van de fabriekant.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

192.169 of 192.168 ?

192.169.x.x is een routable adress wat op internet kan bestaan, niet zo handig over het algemeen als je een huis-tuin-en keuken router hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Heb je op die ene pc die eerst de ICS computer was wel weer ICS uitgeschakeld?

En heb je bij de tcp/ip settings van je netwerkkaart de gateway van je router ingesteld als je statisch ip gebruikt? Zo niet en gebruik je DHCP van van de router moet het gewoon lukken.

Probeer anders de router/modem terug naar fabrieks instellingen te krijgen door em te resetten en gebruik dan de cd die je samen met je modem(speedtouch) thuis geleverd hebt gekregen.

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

BackSlash32 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:30:
192.169 of 192.168 ?

192.169.x.x is een routable adress wat op internet kan bestaan, niet zo handig over het algemeen als je een huis-tuin-en keuken router hebt.
Ja, idd fout overgetikt...., het is idd 192.168.1.1.....
Pagina: 1