Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om over te stappen op Tiscali met telefonie.
Om over te kunnen stappen wil ik het volgende probleem voorleggen;

Huidige situatie:
Op dit moment heb ik ADSL. Deze komt binnen in mijn meterkast, alwaar ik de splitter heb zitten.
Na de splitter heb ik en draad getrokken naar de eerste etage waar mijn pc staat met een USB-modem.

Wat wil ik nu:
De draad welke uit de ADSL-poort van de splitter komt splitsen in twee draden, tw.:
1 draad naar mijn pc boven met USB-modem en
1 draad naar mijn nieuwe modem voor telefonie.

Dit wil ik, omdat in mijn meterkast een telefooncentrale zit.
Ik ben ook in het bezit van een laptop, dus misschien wordt het nieuwe moden wel draadloos.

Wie weet of dit mogelijk is.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 16:55
Met het nieuwe modem bedoel je waarschijnlijk iptelefonie? Het beste is deze oplossing:
Koop een (wireless)router met ingebouwd modem, en trek netwerkkabels. De kabel van de splitter splitten gaat niet.

_@/'

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik neem aan dat je van Tiscali een modem krijgt waar telefoon/adsl gemengd in gaat (ongefilterde telefoonlijn).
Dit modem levert dan bijv. adsl (via ethernet) en telefonie gescheiden op 2 aparte uitgangen.
Met een normale telefoonkabel (4 aders) kun je vanaf het kpn aansluitpunt in de meterkast naar boven (2 aders) en vanaf het modem via de overige 2 aders met telefonie naar de telefooncentrale.

Als je draadloos wilt bellen, dan kan dat met een dect telefoon, deze bestaat uit een basisunit (centrale) en 1 of meerdere handsets (draadloze 'telefoonhoorn').
Ik zie dus geen probleem om dit te doen, al is het de vraag welke kwaliteit en prijsstelling Tiscali biedt met telefonie :Y)

Draadloos internetten kan met een router/accesspoint en uiteraard een kaart om het signaal te ontvangen op je pc/laptop.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Je kan maar één modem natuurlijk aansluiten op je DSL verbinding. Je mag sowieso niets splitsen tussen je ISRA & spliter. Maar zeker ook niet tussen splitter en modem.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.