Toon posts:

wireless verbinding opent sommige sites niet/traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een hele hoop topics doorgespit, maar heb nog geen oplossing gevonden.

Mijn netwerkje thuis :

Athome inet abbo
Sitecom WL114 router (laatste update erop)
PC met vaste verbinding met de router
Laptop met wireless verbinding met de router (Intel Wireless 2100 3a ingebouwd (laatste driver erop))

De PC met vaste verbinding gaat als een speer.
Mijn wireless verbinding echter opent (schijnbaar willekeurig) bepaalde sites niet of opent ze pas na een aantal keer refreshen. En dan nog zeer traag.

Dit zijn mijn bevindingen / zaken die ik geprobeerd heb.
-Tweakers.net gaat prima. Hotmail niet, intel.com ook niet. Mijn usenetservers hebben ook last van een wegvallende verbinding.
-Het uitschakelen van Zero Wireless Service heeft geen effect.
-Ik heb met tcpoptimizer gekeken of mijn MTU waarde niet goed is, maar daar geeft ie ook aan dat de standaard waarde van 1500 okay is.
-Pingen naar bijvoorbeeld www.hotmail.com geeft meestal een time-out.
-Ik heb geen DECT telefoon
......

Ik weet niet goed meer wat ik zou kunnen doen......

iemand ?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:14

Korakal

Up up up!

Verwijderd

Sorry ik kan je niet verder helpen, maar ik heb precies hetzelfde probleem met deze router, laat me weten of je al iets hebt gevonden... heb je de WEP al op 128bits gezet, hierdoor werd het iets dragelijker hier.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het programmatje Lucid link geinstalleerd.

Gratis download
www.lucidlink.com

Voor zover ik kan inschatten heeft dit al mijn problemen opgelost. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
hmmm iets te vroeg gejuigd...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 22:36:
Sorry ik kan je niet verder helpen, maar ik heb precies hetzelfde probleem met deze router, laat me weten of je al iets hebt gevonden... heb je de WEP al op 128bits gezet, hierdoor werd het iets dragelijker hier.
Het volgende heb ik gevonden op de site van intel :

http://support.intel.com/...ess/wlan/sb/cs-006205.htm

Ik heb vervolgens alle instellingen die in het tabblad advanced staan (inclusief het powermanagement) op handmatig gezet in de schuivertjes naar recht....

En mijn verbinding gaat als een trein !
Pagina: 1