www.patrickbeuken.nl
Verwijderd
Installeer een virusscanner 
Websites zijn in die router niet te blokkeren (hoewel je bij sommige routers wel een ip kan invoeren dat geblokt moet worden maar betwijfel het bij deze router).
Websites zijn in die router niet te blokkeren (hoewel je bij sommige routers wel een ip kan invoeren dat geblokt moet worden maar betwijfel het bij deze router).
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 20:32 ]
Een virusscanner is geinstalleerd, zodoende zie ik aan de logs dat hij ongeveer 10 virussen per dag eruit vist
www.patrickbeuken.nl
Ow, haha, had de zoekfunctie nog niet ontdekt 
Dankje..
Dankje..
www.patrickbeuken.nl
Wat eventueel iets simpeler is: zo te zien beschikt jou router ook over de mogelijkheid bepaalde poorten open/dicht te gooien naar bepaalde LAN segmenten, alleen maar poort 80 opengooien naar je broertjes PC (+ eventueel de MSN poorten
) kan dan al vrij veel helpen - zowiezo red je het toch nooit om alles onkuis op internet af te sluiten.
Optioneel kun je ervoor kiezen om hem te waarschuwen dat als'ie een goed schoongemaakt PC toch weer dusdanig vernachelt dat jullie er last van hebben zijn stekkertje uit de router gaat
Optioneel kun je ervoor kiezen om hem te waarschuwen dat als'ie een goed schoongemaakt PC toch weer dusdanig vernachelt dat jullie er last van hebben zijn stekkertje uit de router gaat
Broertje op een gelimiteerde account zetten?
Of beter...een MAC ;-) Of goedkoper..Linux!
Of beter...een MAC ;-) Of goedkoper..Linux!
There is no place like ::1
Al met al blijkt dus (na enkele andere fora bekeken te hebben) dat er geen echte oplossing is voor zulke problemen. Dat wordt dus toch stekkertje uit de router zodra ik de logfile van de virusscan zie dat er een virus via een of andere rommel-site is binnengekomen...
www.patrickbeuken.nl
Als ik het zo zie zou de firmware van de e-tech annexA ook op deze router moeten werken, de nieuwste (3.46) heeft een zeer uitgebreide firewall module erin zitten. In deze module kan je ook sites blokkeren, deze kunnen dan dus gewoon niet benaderd worden.
Echter deze firmware laat zich niet echt makkelijk installeren. Zie ook E-tech ADSL V2 modem (blauwe) foute flash
Het is mij in iedergeval met wat moeite gelukt om naar 3.46 te gaan, en ook weer terug naar 3.27. In princiepe kan je alles vinden in het topic.
Ik wil hier nog een pagina voor maken waar alles compleet op staat, alle info heb ik hier thuis in ieder geval, mocht het niet lukken met het gegeven topic kan je contact met me opnemen, check me profiel daar maar voor.
Echter deze firmware laat zich niet echt makkelijk installeren. Zie ook E-tech ADSL V2 modem (blauwe) foute flash
Het is mij in iedergeval met wat moeite gelukt om naar 3.46 te gaan, en ook weer terug naar 3.27. In princiepe kan je alles vinden in het topic.
Ik wil hier nog een pagina voor maken waar alles compleet op staat, alle info heb ik hier thuis in ieder geval, mocht het niet lukken met het gegeven topic kan je contact met me opnemen, check me profiel daar maar voor.
Eve char: Warock <TEST>
tuurlijk is er een oplossing voro zulke problemen. Denk je dat alle tweakers vergeven zijn van de virussen en niet af en toe een discutabele site bezoeken. Nee virussen haal je niet binnen via www.eo.nl of www.nu.nl.
1. voed je broertje op
2. neem een goede firewall
3. voed je broertje opp
4. neem een goede firewall
5. voed je broertje op
6. Timmer windows dicht
7. voed je broertje op
enne
had ik al gezegd je broertje op te voeden
maar heb je ook last van virussen of worden ze er allemaal netjes uitgevist. Als het laatste het geval is is het al minder erg. Je moest eens weten hoeveel portscans je per uur krijgt. Als je daar op gaat letten wil je nooit meer online
1. voed je broertje op
2. neem een goede firewall
3. voed je broertje opp
4. neem een goede firewall
5. voed je broertje op
6. Timmer windows dicht
7. voed je broertje op
enne
had ik al gezegd je broertje op te voeden
maar heb je ook last van virussen of worden ze er allemaal netjes uitgevist. Als het laatste het geval is is het al minder erg. Je moest eens weten hoeveel portscans je per uur krijgt. Als je daar op gaat letten wil je nooit meer online
[ Voor 22% gewijzigd door TrailBlazer op 29-03-2005 10:12 ]
Pagina: 1