Toon posts:

Coax Kabel maken met F connector (hoe precies)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.769 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen.

Ik heb voor me huis compleet nieuwe spullen aangeschaf. Alles van Hirschmann.. (versterker,aftakelelement,multitap,F Connectoren, Kabel, wcd's enz...

Nou heb ik dus een vraag over de aansluiting van de F connectoren op de coax kabel (koka799)
De F connector is een Hirschmann SFC 070 schroef.
Mijn vraag zit hem in de in de omhulsing (draadjes) met de folie. Deze zou je volgens wat handleidingen op internet moeten omslaan naar achteren (dat is zo'n bijna 1 cm aan die draadjes en folie) daarna de kern blootstellen en de F connector erop draaien

Te zien op
http://www.antenne-kabels.nl/#twee
Plaatje 3 en 4.

Maar is het niet zo dat je door de schroefconnector eroverheen te schroeven dat het schroefdraad al een deel van die draadjes en of folie kapotdraait?
of komt dit niet zo nauw....

P.S 2e vraag. waar vind ik op de Hirschmann site de manuals voor de wandcontactdozen van hun ( FS 1 BNL)... Aansluitbrochure of zoiets... Kan het niet vinden, ene deel is nederlands dan weer duits dan weer engels :S

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 20:21 ]

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:20:
Maar is het niet zo dat je door de schroefconnector eroverheen te schroeven dat het schroefdraad al een deel van die draadjes en of folie kapotdraait?
of komt dit niet zo nauw....
Luistert niet zo nauw. Wij hebben ook die connectors en dat werkt prima.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
lemming_nl schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:30:
[...]

Luistert niet zo nauw. Wij hebben ook die connectors en dat werkt prima.
Klopt het dan als ik zeg, dat je gewoon alle draadjes/folie (folie breekt trouwens snel af (is dat erg?) onder de connector kan proppen zolang het de kern maar niet raakt?

En daarnaast nog altijd de vraag over de aansluiting van die wandcontactdoos FS 1 BNL, omdat ik niks op de hirschmann site kan vinden kwa montage e.d

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 20:38 ]

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:37
Is het inmiddels al gelukt, want ik sta nu voor dezelfde problemen zeg maar.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Roog1317 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 01:12:
Is het inmiddels al gelukt, want ik sta nu voor dezelfde problemen zeg maar.
Als je de coax kabel stript, dan moet je dat bij voorkeur met een vlijmscherp mes doen (of met een speciaal daarvoor bestemde coax stripper, de mantel moet je dusdanig insnijden dat je er net niet doorheen gaat en daarmee dus ook de koperdraadjes niet raakt, raak je ze wel met je mes, dan breken ze snel af.
Nadat je dus hebt ingesneden, buig je de kabel iets om de insnede te doen doorscheuren, dit moet wel met beleid! Scheurt hij niet, dan iets verder insnijden, maar let op dat je de koperdraad niet of nauwelijks raakt.

Als de mantel los is kan je de gewone handleiding verder volgen en breken er echt niet zoveel draadjes af.

Alles kan stuk.