Legaal of kopie ?

Pagina: 1
Acties:

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor sommigen misschien een achterhaalde topic ??

Waar ik benieuwd naar ben is of mensen bereid zijn om elk spel te kopen of om er ook wat illegaals op na te houden.

Ikzelf kopieer wel het een en ander en als het me goed bevalt (wat een uitzondering is) dan koop ik het alsnog. En af en toe een budgettitel.

Bovendien ben ik benieuwd waar voor de meeste mensen de grens van een redelijke prijs ligt. Ik zou hem op zo'n 50,- schatten (ook als is het natuurlijk een bekend gegeven dat er veel tijd en geld in gameproducties wordt gestopt).

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

ik koop nix meer eigenlijk. waarom? omdat ik de meeste spellen maar een weekje speel ofzo.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Soms buy ik ik bedoel, kijk Red Alert 2 vond ik wel waar; kopen dus. Maar bijv. Tony Hawk2 doe ik niet want ik speel het vrij kort en het begint al te vervelen.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12-2025

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Hehe, bij mij is dat precies andersom.

RA2 gekopieerd, gespeeld, na 1 dag erafgeknikkerd omdat het waardeloze zooi was. THPS2 gekopieerd, gespeeld, gekocht, speel het nu al maanden :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Ik koop inderdaad goede spellen en software en budgettitels, verder download ik ook weleens wat.

Meestal download ik eerst alvorens tot kopen over te gaan. De meeste spellen speel ik een uurtje en gooi ze dan weg, speel ik ze een week en vind ik ze nog steeds leuk dan koop ik het.

Er zijn uitzonderingen 3DMax is onbetaalbaar voor mij.

Verwijderd

Ik koop alleen games die ik ECHT heel erg tof vind & waarvan ik weet dat ik deze jaren zal spelen, zoals Quake III Arena & Unreal Tournament. Als bijvoorbeeld Serious Sam uitkomt zal ik deze absoluut kopen! Spellen zoals Delta Force Land Warrior, Virtual Pool 3, Star Trek Voyager Elite Force vind ik ook wel leuk om te spelen maar deze speel ik niet zo vaak en dus koop ik deze niet... :)

Software zoals m'n huidige win2k koop ik niet; downloaden + cd-tje burnen is voldoende :P

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:29
zelfde hier...meeste spellen kopieerde ik omdat ik ze na een week al niet meer speelde.

ik heb UT, CS, B17-2 en nog een paar spellen gewoon gekocht.

CS was ook een miskoop overigens...

Verwijderd

Sinds korte tijd kopieer ik geen spelen meer, stomweg omdat het illegaal is en fout, dus als ik wat wil hebben koop ik het. Simpel. Ik moet wel zeggen, dat als je spellen koopt, dat je er veel meer lol mee hebt (nee, dat meen ik echt!). Voorheen haalde ik alle spelen die maar uitkwamen via usenet naar binnen (ik had een HEEEEEELE goede server: als één van de gerenommeeerde krakersgroepen iets uitgaven had ik het dezelfde dag nog, vaak máánden voordat het spel officieel uitkwam...). Gevolg was dat ik avond aan avond bezig was met installeren en even uitproberen, installeren en even uitproberen, etc. Echt spelen kwam er haast niet van. Op zich beleefde ik daar natuurlijk best wel lol aan (laten we eerlijk wezen), maar nu ben ik erachter dat het spelen van een paar echt goede spelen véél leuker is dan van alles en nog wat doen zonder er echt in te duiken. Zo had ik THPS2 gedownload: even bekeken, alle cheats geactiveerd, ja, lollig, en hop volgende spel. Nadat ik gestopt ben met mijn illegale praktijken, heb ik na lang beraad THPS2 gekocht (omdat het weer eens heel wat anders was en toch wel heel tof speelde). Ik ben er nu al een paar weken mee bezig, zonder ook maar één cheat te gebruiken, en een LOL dat ik heb!!! Zo haal je tenminste alles uit een spel wat erin gestopt is. Ik kom nu langzamerhand wel met het probleem te zitten dat er spelen uitkomen die ik nog niet heb 'uitgeprobeerd'... Demo's zeggen vaak niet zoveel van een spel (meestal eigenlijk helemaal niets: zo vind ik van THPS2 de careermode het einde: nou, die komt in die demo helemaal niet voor!) en bij reviews moet je héél goed weten wie het geschreven heeft. Ik ben er nu ook wel achter dat er nogal sprake is van overkill op de gamesmarkt: er wordt van alles en nog wat op de markt gegooid en het meeste is eigenlijk rotzooi. Maar zelfs al pak je alleen de spelen die wel goed zijn, dan zijn het er nog teveel, of anders gezegd, dan vragen die zoveel tijd van je, als je ze écht wilt spelen, dat je aan andere zaken eigenlijk niet meer toekomt. Over het algemeen richt ik mijn aandacht op zo'n 2 tot 3 spelen en speel die dan ook echt. En die koop ik dus dan ook. Voor de rest kijk ik regelmatig in de bargain bin (én of twee tientjes voor een spel wat ik een paar keer speel vind ik niet erg) of ik wacht er gewoon op totdat ze in de bin liggen. Colin McRae vind ik bijvoorbeeld best wel leuk, of No one lives forever, maar om die nou te kopen... nee, ik heb genoeg aan de spelen die ik nu al heb: ze voegen niet genoeg nieuws toe. Over een half jaar, dat gaat tegenwoordig best snel, kan ik die spelen voor zo'n 2 of 3 tientjes kopen en dat vind ik leuk. Al met al kun je op een legale manier héél veel lol hebben, zonder dat je al geld hoeft uit te geven. Je hoeft écht niet steeds het nieuwste van het nieuwste te hebben. Shit zeg, wat een tering lang antwoord is dit. En wat moraliserend. Tyfus. Sorry...

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Omdat ik een eigen site heb die op een top-level .nl domein over games en aanverwante zaken schrijft (niet professioneel ofzo, maar ik vond een .nl-etje wel stoer) leek het me niet zo slim om reviews van gekopieerde shit te schrijven.

Ik moet zeggen dat het legaal kopen van games me eigenlijk wel bevalt. Het geeft een rustig, tevreden en niet strafbaar gevoel.

Verwijderd

Ik leen veel spellen van vrienden, dan hou ik ze een maand, tot ze komen zeuren en dreigen dat ze hem terug willen.
Vind ik zo'n geleende game leuk dan zet ik hem op cd, maar sommige spelem MOET ik gewoon kopen, hoe duur ze ook zijn!!

Bijvoorbeeld Starcraft, Warcraft II en aankomende Warcraft III, ik ben gewoon addicted aan Blizzard spellen (helaas moet ik zeggen dat ik Diablo 2 niet helemaal legaal in mijn bezit heb gekregen). :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:21
Kopieer (lees download) vrij veel, echter games die ik echt de moeite waard vind koop ik wel legaal. Wat ik download speel ik in de regel maar 1 of 2 dagen voor het in het archief gaat :)
Wat je koopt heb je idd veel meer plezier aan.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Hmm ik heb een aantal titels gekocht maar ook heel veel als warez versie.

Mijn gedachtengang gaat meer uit naar de kwaliteit en speelbaarheid van het spel.

Diablo I, II, StarCraft-BroodWar, WarCraft II etc. die heb ik gewoon gekocht. Waarom? Omdat de replay-value hoog ligt bij deze spellen. Ook vind ik dat Blizzard het verdient. Ze maken gewoon hele goede spellen (Naar mijn inziens).

Ook heb ik een zooi adventures (als Collection edition etc.) gekocht. Heel de Larry serie etc. puur omdat ik er lol aan beleef.

Maar er zijn ook veel spellen die echt behoorlijk shit zijn. Die koop ik dan dus niet. Sterker nog, ik probeer ze ff en daarna donder ik ze meteen weg. Ik vind dit een soort manier om het spel te testen of het wel echt de moeite waard is (Zie het als een demo die wel de spelinhoud vertegenwoordigd :P )

Echter zijn er ook de hele oude spellen (Zoals Monkey Island 1). Aangezien dit soort spellen zeker leuk zijn loont het niet om je de pleuris te gaan zoeken waar zoiets te koop is.

Als laatste wil ik even kwijt dat de meeste spellen gewoon overpriced zijn. Koop je voor Fl. 100,- een spel als Baldur's Gate. Blijkt het echt super saai te zijn. (Kan gebeuren)
Maar vervolgens mag je het niet meer ruilen enzo..

Wat ook voorkomt is dat je een spel koopt wat vervolgens niet werkt (of niet goed). De support op zo'n spel is nihil. (Ooit weleens naar Acclaim gebeld? :P )

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:29
sowiezo als ik wat download, dan geen rips want zonder muziek en filmpjes vindt ik er geen reet aan.

probleem is vaak dat je patches wat moeilijker installeerdt...

een legaal spel heeft voordelen, ik speel bv een flightsim, nou...speel jij die maar es zonder handleiding.

aan de andere kant, ze verwachten toch niet dat je godver elk spel koopt, das een dure hobby zie je...

Verwijderd

Kopen was dah :?

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:28
Op donderdag 11 januari 2001 08:24 schreef Reyes het volgende:Kopen was dah :?
Wat ik zometeen ga doen met Baldur's Gate 1 en 2 :Y) I O+ RPG's... deze wil ik legaal hebben :)

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

sommige spellen legaal ja. vaak sjek ik ze eerst uit om te kijken of ze mijn zuur verdiende centen waard zijn. zo ja dan haal ik ze. Warez zijn voor mij een veredelde demo geworden.

Verwijderd

Ligt eraan of het spel me leuk lijkt.
Meestal speel ik eerst demo van een spel.
Vind ik het echt leuk, dan kooop ik het.
Vind ik het wel grappig, copieer(/download) ik het.

Verwijderd

ik heb mi4 en quake3 legaal want dat zijn toppers!

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik zelf hoop niet zo veel spelletjes meer. Maar ik ga toch egt geen dure originelen kopen.

:{ ²

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ben nog steeds op zoek naar legale HL, UT en Starcraft, k zie ze niet zoveel in de winkels.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Wie gaat er tegenwoordig legale CD's kopen als je ze voor 2,50 kan branden??? Ik bedoel moesten ze die spellen en muziek cd's maar niet zo verrot duur maken.
so lekker fikken >:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zaterdag 10 maart 2001 16:41 schreef YakuzA het volgende:
Ben nog steeds op zoek naar legale HL, UT en Starcraft, k zie ze niet zoveel in de winkels.
Virgin Mega Store, oude postkantoor in Amsterdam.

Verwijderd

Op zaterdag 10 maart 2001 17:38 schreef SuperSaiyanNL het volgende:
Wie gaat er tegenwoordig legale CD's kopen als je ze voor 2,50 kan branden??? Ik bedoel moesten ze die spellen en muziek cd's maar niet zo verrot duur maken.
so lekker fikken >:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)
Uhmm..ik koop nog wel CD's :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Op zaterdag 10 maart 2001 17:40 schreef Bulldog het volgende:

[..]

Virgin Mega Store, oude postkantoor in Amsterdam.
Thnx, zal er wel kijken als ik weer es in A'dam kom.:)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

erm...... Kopen. Dat is toch uit!!! Boekhandels enzo vragen veeeeels te veel voor een spel dat je meestal na 1week al hebt uitgespeelt of dat je geen zin meer hebt.

Bij muziek denk ik anders. Voor een cd die ik echt goed vind koop ik wel legaal want die mensen moeten er ook geld aan verdienen.

:)
Pagina: 1