Toon posts:

PC Boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

vandaag grote hardware dag voor mij, nieuwe videokaart en harde schijf. Videokaart erin, alles werkt. Harde schijf erbij, alles werkt. We halen oude schijf eruit en willen windows gaan installeren, en we krijgen op een bepaald moment een blauw scherm, dus computer opnieuw opgestart. Maar hij doet niets meer, geeft geen beeld. Nu hebben we al twee harde schijven geprobeerd, twee videokaarten, twee verschillende geheugenbankjes, zelfs in verschillende geheugensloten.

Nog steeds niets, normaal hoor je het beeldscherm aanspringen als hij signaal krijgt, maar dat blijft gewoon uit. Graag hulp want op het moment doet ie helemaal niets!

Alvast bedankt,
Wes

[hardware]
AMD 64 3000 [s939]
Gigabyte K8NS Ultra
512MB TakeMS DDR400 / PC3200
ATI9800Pro [heb ook 9600 liggen]
160GB Maxtor [s-ata]
[/hardware]

Verwijderd

Waar precies hangt de pc zich op, tijdens het booten of tijdens het installeren van windows?

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het booten, we krijgen gewoon geen beeld. Aan het beeldscherm ligt het ook niet.

Verwijderd

Laten we dan maar eens een BIOS reset doen :)

Verwijderd

Had je oude hdd een sata of ide aansluiting en wat voor een aansluiting hadden de andere 2 hdd's?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

De PC gaat dus wel aan :? (Koelers draaien etc.)
Je hoort ook geen piepje o.i.d. (controleer even of de PC-Speaker is aangesloten)

Als je het systeem eens zo kaal mogelijk maakt en vervolgens met alleen de broodnodige hardware gaat booten. Dus alleen het moederbord, de CPU, het geheugen en een videokaart :)

[ Voor 16% gewijzigd door Thandor op 23-03-2005 20:40 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben de bios gereset, dat werkte even, maar hij herkende de schijven niet. Even wat andere kabels, en het beeldscherm kapte er ook weer mee. Alles nu standaard zoals Thandor zei hebben we geprobeerd, geeft hij nog steeds geen beeld.

Mijn oude harde schijf is een oude maxtor van 30GB, IDE. Nieuwe is 160GB S-ata.

Aan het begin hoorde ik het een klein laag piepje, is dat iets universeels of verschilt dat per moederbord?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:47:
Aan het begin hoorde ik het een klein laag piepje, is dat iets universeels of verschilt dat per moederbord?
Piepjes verschillen per BIOS-fabrikant, en je kunt ze terugvinden op internet (zie bijvoorbeeld hier)

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:04
Verschilt per mobo denk ik,

zolang het niet keihard en kei-irritant is is het geen beepcode :)

ik verdenk die S-ATA schijf ervan, al geboot met flop erin?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Topicstarter
We gaan nu even met alleen mijn oude schijf en/of alleen mijn floppy proberen. Ik vertel jullie zometeen meer, in ieder geval bedankt voor de hulp - suggesties zijn welkom!

//edit; alleen met oude hdd werkt ook niet, floppy nu proberen. Moet er persé een hdd in zitten om te kunnen draaien?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 20:56 ]

Verwijderd

harddisk is niet nodig
alleen videokaart en geheugen ... en keienbord
kom je in iedergeval in de bios.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij boot nu weer, maar hij herkent geen IDE of Sata apparaten. Beetje vreemd :|

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Wat voor voeding heb je :?

Misschien dat die nieuwe videokaart & hardeschijf nét iets teveel waren. De voeding kan mogelijk stuk gegaan zijn en in het ergste gevalook andere hardware mee genomen hebben.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

draaien de schijven gewoon ?
Alles 1 voor 1 aansluiten tot ie niet meer boot. 't is lullig maar zo werkt het vaak ( helaas )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 21:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:16:
Hij boot nu weer, maar hij herkent geen IDE of Sata apparaten. Beetje vreemd :|
Wat heb je er nu nog niet in zitten, alleen de harddisks?

Verwijderd

Topicstarter
Harddisks, en cdrom/floppy drive. Ik ga vanavond weer verder met klooien, even alles één voor één in broers pc testen. Het aansluiten van een S-ata schijf, is daar nog iets bijzonders mee, vergeleken met IDE of niet?

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:27
ja dat sata aan moet staan ±P ken moederboorden daar staat sata standart uit en allen PATA aan...maar das ook al...

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Topicstarter
In de bios moet dat gedaan worden toch? Moet eerst maar weer eens prutsen om beeld te krijgen want dat heb ik nu niet.

Verwijderd

Topicstarter
* update*

alles getest, geh bankje werkt, videokaart werk, oude ide werkt, s-ata boot wel gewoon in andere comp blijft wel hangen na Windows LOGO.

als ik alleen mobo, V-kaart, geh , proc laat booten krijgen we nog steeds geen beeld...

moeten we aan iets ernstigers denken ?? mobo of proc kaduk>!?

gr tim
Pagina: 1