[Ansi C] Printen onder windows

Pagina: 1
Acties:

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
Hoe kan ik in een C programma de printer openen. Het is niet de bedoeling dat de printerdriver ertussen gaat hangen of windows er iets voor moet doen. Ik zou dus gewoon een stream moeten openen naar de printer.

Onder linux doe je dat gewoon door een file descriptor te maken en vervolgens met fopen("/dev/lp0","w") te doen Maar hoe zit het onder windows ?

En ik kan dan in principe toch gewoon text ernaartoe sturen die dan vervolgens word geprint?

[ Voor 16% gewijzigd door Ti_Uhl op 23-03-2005 19:57 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ti_Uhl schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:56:
Hoe kan ik in een C programma de printer openen. Het is niet de bedoeling dat de printerdriver ertussen gaat hangen of windows er iets voor moet doen. Ik zou dus gewoon een stream moeten openen naar de printer.
Zoeken naar c-progjes die onder dos draaien, hier kijken hoe ze printen en dan hetzelfde doen. Ik geloof dat je onder dos / win9x gewoon naar een bestand lpt1 kan schrijven en dat het dan automagisch naar de printer gaat. 1 vd redenen waarom je in win9x bepaalde filenamen niet kunt gebruiken ( lpt? / com? etc) Of je kan eens kijken naar iets van een "raw" printer driver, kun je over het algemeen ook stuurcodes in kwijt. Of gewoon zoeken naar c-progjes waar ze printerport dongles of zoiets in gebruiken.
Onder linux doe je dat gewoon door een file descriptor te maken en vervolgens met fopen("/dev/lp0","w") te doen Maar hoe zit het onder windows ?

En ik kan dan in principe toch gewoon text ernaartoe sturen die dan vervolgens word geprint?
Laatste vraag vind ik een beetje raar als je eerst wil weten hoe iets moet en daarna pas vraagt of het ook werkt... Maar bij laserprinters kun je er gewoon iets naartoe sturen, veel deskjet printer kunnen dit niet omdat het goedkope printers zijn waar de intelligentie in de drivers zit en niks in de printer.

• Ti_Uhl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09-2012
Laatste vraag vind ik een beetje raar als je eerst wil weten hoe iets moet en daarna pas vraagt of het ook werkt... Maar bij laserprinters kun je er gewoon iets naartoe sturen, veel deskjet printer kunnen dit niet omdat het goedkope printers zijn waar de intelligentie in de drivers zit en niks in de printer.
Had op internet gelezen dat het onder linux zo wel werkte maar ben er dus niet zeker van of het onder windows ook zo is.

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Volgens mij werkt het gewoon.

Je kan ook gewoon "prn" gebruiken in plaats van "lpt1".

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ti_Uhl schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:09:
[...]

Had op internet gelezen dat het onder linux zo wel werkte maar ben er dus niet zeker van of het onder windows ook zo is.
??? Wat wil je nou??? Rechtstreeks naar de printer schrijven zonder tussenkomst van driver / os. Want dan kan je alles overnemen van hoe het onder linux werkt. Want je gebruikt geen linux / windows functies. Dus is het gelijk