Dance mix maken

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Djeen op 07-01-2015 19:30 ]

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Virtual DJ is wat je zoekt.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:20

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ehm.. kan je dat niet ter plekke 'live' mixen?

Met Traktor DJ kan je hele mixbewegingen opnemen, en mislukte overgangen gewoon terugspoelen en over doen

Het aanpassen van het tempo van de muziek is wel handig om te kunnen ja ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
.

[ Voor 98% gewijzigd door Djeen op 07-01-2015 19:30 ]

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

als je al wist wat je van plan was, vanwaar dit topic? DJ'en op een feest(je) is meer dan op een pctje wat nr aan elkaar flanzen, het is erg ongebruikelijk dat men dit op voorhand doet..

You don't need eyes to see, you need vision

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Het kan al met 2 diskmans en een crossfader... Wat wil je nog meer?

Verwijderd

MixMeister does the job!! Je bereidt de hele mix voor en zet de boel lekker achter elkaar. Je start je performance en de mix loopt. En als dan dat ene leuke meisje met een speciaal verzoek komt, zet je dat nummer er gewoon tussen. Benodigde hard- en software: WinXP en een geluidskaart met ASIO-ondersteuning. De frontspeakers gaan naar de versterker(s) en de achterspeakers gebruik je als voorafluistering. Het programma werkt met beatmixing, waardoor zelfs een leek 2 dancenummers in elkaar laat overlopen.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik gebruik zelf Traktor DJ, heb alle DJ tools al geprobeert... alles was crap op Traktor na ;)

Verwijderd

Ik hoop dat het voor een gewoon vriendenfuifje is, want voor een echte fuif kan ik me dat niet echt inbeelden. Elke DJ heeft wel een eigen stijl, en moet inspelen op het publiek, en draait dus volledig real time.

Vraagje, kent er iemand DJ Ghost?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 22:58 ]

• 2mb
  • Laatst online: 09-02 10:18

2mb

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:57:
Vraagje, kent er iemand DJ Ghost?
Dat kun je misschien beter in het grote DJ'ing-topic vragen.

Nog een tip: Acid Pro, daarmee kun je makkelijk een not-live mix in elkaar zetten.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• janklp
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

n00bs schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:57:
Ik gebruik zelf Traktor DJ, heb alle DJ tools al geprobeert... alles was crap op Traktor na ;)
Zelfs virtual dj? Wat is er zo goed aan traktor dan?
Ik kan zo de optie al niet vinden om 2 geluidskaarten te gebruiken? Oplossing daarvoor of kan het wel?

[ Voor 17% gewijzigd door janklp op 23-03-2005 23:28 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ken V-DJ ook ja, was wel ok, maar lang en na niet haalt het 't bij traktor, probeer het gewoon eens uit ;) alleen de file browser van Traktor zuigt tov vele andere mixers.
Met de nieuwe versie van Trakor kan je helaas geen 2 geluiskaarten aansturen, ze gaan er vanuit dat je een single card hebt met meerdere uitgangen... werkt op zich erg goed, tenzij je shoutcast oid gebruikt om je mix te broadcasten... dan moet je dus echt een mengpaneel ertussen hangen.

Binnenkort komt Traktor DJ 2.6, en ik hoop dat daar wel 2 soundcards aangestuurd kunnen worden. Verder lijkt Traktor het meeste op echte hardware qua werking en look (naar mijn idee), en kan je ook vrij simpel beats mixen

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 22:47
Ik geniet van virtual dj alleen heb ik het idee dat het geluid er niet zuiver doorkomt, of dat ie de hele tijd aan het bij sturen (bpm) is waardoor soms beats voor helft worden afgespeelt, moeilijk uit te leggen.

Er een komt een bassdrum aan en net op dat moment (willekeurig) pitched ie omhoog waardoor de bassdrum korter klinkt / is .

Bij traktor etc hoor ik dat niet, jammer.
Pagina: 1