[Debian] Mozilla Firefox opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 20:51
Ik denk dat dat stukje genoeg zegt

code:
1
2
3
4
5
redhat@ouweneel:/root$ cd ~
redhat@ouweneel:~$ mozilla-firefox

(firefox-bin:2716): Gtk-WARNING **: cannot open display:
redhat@ouweneel:~$

Ik draai KDE....

Ik hoopte dat gnome-common pakketten het zouden verhelpen maar nee, die oplossing die google gaf in 99% van de gevallen mocht niet baten.

Ik ben wel gewoon ingelogt als user, eerst kreeg ik de melding connection refused by server, een xhost + verhielp dat, alleen de gtk warning blijft

hoop dat meer mensen met dit probleem opgescheept zitten. Ik weet bijna zeker dat het een " pakketje " is wat niet geinstalleerd is.

ook heb ik al de firefox gnome support geinstalleerd maar dat mocht niet baten.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Dit is niet een pakketje dat niet geinstalleerd is. GTK kan de display niet openen. Dat gebeurd normaalgesproken als je in Debian een grafische applicatie als Root start. De DISPLAY-variabele staat voor root default niet ingesteld namelijk. Met
code:
1
$echo $DISPLAY
kun je die nog 'ns checken. Hij zou ":0.0" moeten zijn. Als dat niet is wat je had verwacht, kun je om te beginnen X 'ns restarten en kijken wat er gebeurd. :)

Geldt dit overigens voor alle GTK-programma's of alleen Firefox? :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 15:03
Draait je X wel ???

[ Voor 67% gewijzigd door lordgandalf op 23-03-2005 19:41 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je bent wellicht ingelogd als gewone gebruiker in je display manager, en probeert dan als root een grafische applicatie te starten. Je moet even de toegangsrechten op je X-server aanpasen met het xhost commando. Zie man xhost.

Verwijderd

Als je KDE draait, draai je ook X zover ik weet. :P
mOrPhie schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:38:
Dit is niet een pakketje dat niet geinstalleerd is. GTK kan de display niet openen. Dat gebeurd normaalgesproken als je in Debian een grafische applicatie als Root start. De DISPLAY-variabele staat voor root default niet ingesteld namelijk. Met
code:
1
$echo $DISPLAY
kun je die nog 'ns checken. Hij zou ":0.0" moeten zijn. Als dat niet is wat je had verwacht, kun je om te beginnen X 'ns restarten en kijken wat er gebeurd. :)
Kun je niet gewoon beter zeggen om niet als root X (en dus ook geen X applicaties) te draaien? Ik vind dat je gewoon als normaal user bezig moet zijn (is voor je eigen veiligheid). Als je er moeite mee hebt moet je gewoon even sudo installeren en instellen.

Edit: |:( Laat maar, zie reactie hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 20:07 ]

• RedHat
code:
1
2
3
redhat@ouweneel:~$ $echo $DISPLAY
bash: :0.0: command not found

ik draai gewoon als user...

nu krijg ik dit:

code:
1
2
3
redhat@ouweneel:~$ $echo $DISPLAY
bash: :0.0: command not found

ik heb toch n's alles nagekeken, bleek dat er een probleem was met xhost. na een clean install van xhost deed xhost + het wel, waar ik normaal een foutmelding voor kreeg.

GTK warning is ook verholpen.

Misschien en vraagje, wat is de grootste Debian community? Waar veel vragen&antwoorden in de db staan (forum), zodat ik misschien een grotere groep kan aanspreken met het zoeken... iig bedankt.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer je nou mozilla op te starten als root of als de user die ook KDE draait? En $echo is geen commando natuurlijk, die eerste $ geeft aan dat het om een sh prompt gaat, probeer dus eens zonder die $.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
dat zei Morphie dus verkeerd, maar dat soort dingen moet je zelf nog kunnen bedenken lijkt me..

• RedHat
Wilke schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:12:
dat zei Morphie dus verkeerd, maar dat soort dingen moet je zelf nog kunnen bedenken lijkt me..
jah dat wist ik idd... Maar de output van $display was gewoon goed wat ook in de foutmelding stond. Dus dacht dat de informatie wel zou voldoen :)
Pagina: 1