Toon posts:

Herstart geeft melding in C:\WINDOWS\Minidump

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort last spontane reboots. Komt niet vaak voor maar vaak genoeg voor het maken van dit berricht. Heb bijzondere is dat als de computer een herstart geeft ook de hard disk en ventilatoren uit vallen. Ik hoor echt een soort tik.. Geluid wat de computer maakt (gezoem van harddisk en koeling) valt even helemaal weg om daarna weer terug te komen. Bij een normalen herstart van windows valt dat geluid niet weg. In eerste instantie deed deze manier van herstarten zomaar mij denken aan een probleem met de stroom toevoer. Echter als ik de computer aansuit op een stopcontact waar ook een adere pc op staat er ook een herstart komt terwijl de andere computer nergens last van heeft.
Wat ook erg vaag is.. is dat er de volgende melding in de eventlog komt te staan.:..

Event Type: Information

Event Source: Save Dump

Event Category: None

Event ID: 1001

Date: 3/23/2005

Time: 7:12:12 AM

User: N/A

Computer: PC1

Description:

The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x1000007e (0xc0000005, 0xf4d115c8, 0xf7028c58, 0xf7028954). A dump was saved in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini032305-01.dmp.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

---

Als ik naar het bestand wat in de melding wordt aangegeven toe ga kan ik deze niet met een standaard programma openen. Ik kan m in notepad openen maar zie dan een heleboel niets zeggende tekens staan en een tussen de mij niets zeggende tekens door af en toe wat namen van hardware elementen die ik in de kast heb zitten...

Wat zouden de reboots kunnen zijn... hoe kan ik de Minidump lezen..

Verwijderd

googlen op die nummers 0x1000007e (0xc0000005, 0xf4d115c8, 0xf7028c58, 0xf7028954, krijg je dan geen hits, dan moet je gewoon de 2e twee reeksen nemen

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Met de laatste drie getallen doet google niet veel.
Omdat je hier post ga je er kennelijk van uit dat er iets mis is met je hardware. Het is dan natuurlijk wel handig als je even aangeeft wat voor een hardware dat dan is. Aan welk stopcontact je PC hangt maakt bijvoorbeeld niets uit. Als je een brakke voeding hebt krijg je geheid narigheid. Test de voltages eens, dan weet je of het iets met de stroomtoevoer te maken heeft.

Verwijderd

Als windows een minidump aanmaakt, dan is er waarschijnlijk iets mis met het geheugen.
Probeer eens een ander reepje geheugen of wissel eens reepjes om.
Je kunt ook nog je geheugen testen met memtest86, ff googelen voor de download!

Succes ermee,

Lodewijk.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:09

tweakerbee

dus..?

Geheugen of moederbord. Een van de twee heeft ofwel niet de goede instellingen, drivers of het is gewoon fysiek kapot.

You can't have everything. Where would you put it?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, daarin staat hoe je bluescreens/auto-reboots kunt troubleshooten, compleet met een linkje naar de eerdergenoemde BSOD guide :)

En Google is inderdaad ook handig: [google=0x1000007E].

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad gezocht op de codes die windows mij geeft in de error melding. Ik heb nu een keer kunnen zien dat het gebeurd. (normaal kom ik er achter door de event log dat mijn pc is geherstart) en een brak stopcontact sluit ik nu uit. Ik krijg eerst een BSOD.. Hierna herstart mijn pc.. Ik kan dat natuuurlijk uit zetten maar denk niet dat ik daar iets me opschiet. Dan blijf ik namenlijk kijken naar een BSOD... En das ook niet zo lekker. Ik ga dat natuurlijk wel doen om de melding over te nement die ik daarvan krijg, maar ik denk dat dat hetzelfde is als die ik in de event log zie.. De meldingen die ik vind op internet betreffende de melding die ik krijg kunnen vanalles zijn maar de meeste krijg ik toch over het geheugen.. Ook vind ik behoorlijk wat posts over ASUS..
Goed dan even mijn systeem...

ASUS P4P800-E Deluxe
Pentium IV 2800 1ML2 cache
2x512 Corsair.. Exacte type ff vergeten (maar in ik denk dat dat het probleem is)
6800LE van Leadtec.. <-- Weet niet of dat het probleem zou kunnen zijn... moet eerlijk zeggen dat het merk me niet zoveel zegt. maar das natuurlijk een ander toppic.. Echter speelt het probleem in windows en niet in een game ofzo.. Maarja... wie weet..??
120GB WD SATA <-- denk niet dat dat het is aangezien ik ook niet een scandisk krijg ofzo na herstart..
30GB -ata in een usb casing van sitecom ~ Heb moet ik zeggen vaker dit probleem sinds ik dit ding heb.. Maar als het bv stof op het geheugen bankje is zou computer hier steeds vaker last van moeten krijgen.. En ik heb het iede dat ik er id steeds vaker last van ga krijgen..
Koeling is goed denk ik.. Het is een pentium.. Moet zeggen dat ik er al een tijdje niet naar gekeken heb maar ik weet van toen ik dat wel heb gedaan (half jaar terug ofzo) dat de temp netjes was 35 c geloof ik terwijl ik toch dat ding wel aan het stressen was. Plus dat ik op elk mogenlijke plek een van heb zitten..
Verder weet ik het gewoon niet. Ik weet niet wat het zou kunnen zijn. Ik hoop niet dat het een probleem is met het geheugen.. Ik kan het ook moeilijk testen omdat het niet zo vaak gebeurd.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:27:
De meldingen die ik vind op internet betreffende de melding die ik krijg kunnen vanalles zijn maar de meeste krijg ik toch over het geheugen..
En wat heb je al gedaan om dat te uitsluiten? In de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat hoe je je geheugen kunt testen.
Ook vind ik behoorlijk wat posts over ASUS..
Asus is onder de particuliere computergebruikers verreweg het meestverkochte mobo-merk. Je zult relatief gezien ook meer resultaten mbt Asus borden tegenkomen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb heel veel dingen kunnen vinden op de eerste 2 van (0x1000007e (0xc0000005....)) van de melding. Echter de oorzaken die ik lees betreffende deze melding lopen uit een van cdrom speler problemen tot voeding. Kan aan geheugen liggen kan aan mobo liggen. In weze zou het dus simpelweg aan de computer kunnen liggen. Het is best wel moeilijk om te beginnen met het testen van een mogelijke oorzaak. Aangezien het een duurproef moet worden zou ik zo maar een paar jaar bezig kunnen zijn het met oplossen hiervan.. Ik heb niet echt kunnen uitsluiten van het zou kunnen zijn. Ik vermoed ook dat het het geheugen is.. Maar aangezien ik die reepjes een keer in mijn computer heb gedaan en zoiets heb dat het aanraken mogenlijkerwijs al schade kan aanrichten zit ik daar liever niet aan. Ik wil graag eerst even weten of het stof ofzo zou kunnen zijn.. Probleem gebeurt niet vaak en is alleen nog maar in windows omgeving gebeurd.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 03:25
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 18:07:
]Maar aangezien ik die reepjes een keer in mijn computer heb gedaan en zoiets heb dat het aanraken mogenlijkerwijs al schade kan aanrichten zit ik daar liever niet aan. Ik wil graag eerst even weten of het stof ofzo zou kunnen zijn.. Probleem gebeurt niet vaak en is alleen nog maar in windows omgeving gebeurd.
Als je de geheugenmodules netjes aan de randen vastpakt dan kan er weinig fout gaan.

Ik heb ruim een jaar geleden ook de hardware testmolen door gemoeten en die initiele koudwatervrees voor het beschadigen van de gehuegen modules heb ik toen ook overwonnen. Toen bleek idd één van de twee gehuegenmodules brak. (Brak op een vage manier want het reageerde brak op mijn ATI Radion Graka in combinatie met chipset van mijn mobo; met Nvidia kaartjes toen geen gezeik).

Ik heb toen goede ervaring opgedaan met de geheugentester Windiag van Microsoft: http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp .
Pagina: 1