Ik heb sinds kort last spontane reboots. Komt niet vaak voor maar vaak genoeg voor het maken van dit berricht. Heb bijzondere is dat als de computer een herstart geeft ook de hard disk en ventilatoren uit vallen. Ik hoor echt een soort tik.. Geluid wat de computer maakt (gezoem van harddisk en koeling) valt even helemaal weg om daarna weer terug te komen. Bij een normalen herstart van windows valt dat geluid niet weg. In eerste instantie deed deze manier van herstarten zomaar mij denken aan een probleem met de stroom toevoer. Echter als ik de computer aansuit op een stopcontact waar ook een adere pc op staat er ook een herstart komt terwijl de andere computer nergens last van heeft.
Wat ook erg vaag is.. is dat er de volgende melding in de eventlog komt te staan.:..
Event Type: Information
Event Source: Save Dump
Event Category: None
Event ID: 1001
Date: 3/23/2005
Time: 7:12:12 AM
User: N/A
Computer: PC1
Description:
The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x1000007e (0xc0000005, 0xf4d115c8, 0xf7028c58, 0xf7028954). A dump was saved in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini032305-01.dmp.
For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
---
Als ik naar het bestand wat in de melding wordt aangegeven toe ga kan ik deze niet met een standaard programma openen. Ik kan m in notepad openen maar zie dan een heleboel niets zeggende tekens staan en een tussen de mij niets zeggende tekens door af en toe wat namen van hardware elementen die ik in de kast heb zitten...
Wat zouden de reboots kunnen zijn... hoe kan ik de Minidump lezen..
Wat ook erg vaag is.. is dat er de volgende melding in de eventlog komt te staan.:..
Event Type: Information
Event Source: Save Dump
Event Category: None
Event ID: 1001
Date: 3/23/2005
Time: 7:12:12 AM
User: N/A
Computer: PC1
Description:
The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x1000007e (0xc0000005, 0xf4d115c8, 0xf7028c58, 0xf7028954). A dump was saved in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini032305-01.dmp.
For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
---
Als ik naar het bestand wat in de melding wordt aangegeven toe ga kan ik deze niet met een standaard programma openen. Ik kan m in notepad openen maar zie dan een heleboel niets zeggende tekens staan en een tussen de mij niets zeggende tekens door af en toe wat namen van hardware elementen die ik in de kast heb zitten...
Wat zouden de reboots kunnen zijn... hoe kan ik de Minidump lezen..