Toon posts:

[SBS 2003] mailen naar sommige adressen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ,

Wij hebben sinds kort een SBS2003 staan, hier zijn via een switch twee werkstations aan verbonden.

De server zelf is via een alcatel ethernet-modem (speedtouch 510) verbonden via het internet.

We hebben ADSL van Wanadoo.

Alles werkt 'PERFECT' ! Op 1, voor mij onverklaarbaar, ding na:

Emailtjes sturen gaat ook prima, naar (voor zover wij weten) elk adres, BEHALVE naar:

wanadoo-adressen en gmailadressen. Elk mailtje wat hiernaartoe verzonden wordt, komt terug met als afzender 'Systeembeheerder'

Dit is ontzettend vervelend omdat we die adressen vrij vaak iets toe moeten sturen. (en nee, het ligt niet aan de wanadoo en gmailadressen; we hebben het bij verschillende hiervan geprobeerd, en geeneen werkte. Daarbij, vanaf andere bedrijven en vanuit ons thuis kan er prima naar deze adressen verzonden worden.

Komt dit omdat we een abonnement bij Wanadoo hebben oid !? Maar belangrijker vind ik nog :

Hoe kan ik dit oplossen ?

Dit probleem komt al voor sinds we de server hebben en geinstalleerd is (zo'n drie weken nu) (hierbij moet ik wel zeggen dat t de eerste dag dat we de server hadden perfect werkte !?!?!?, wat het geheel, voor mij althans, nog vreemder maakt..)

Wie kan me helpen ? Alvast bedankt hiervoor!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Ik had dit probleem met een andere mail server.
Kun je eens proberen door een hotmail emailadres te sturen.

Bij mij bleek dat ik als een interne ipadres probeerde te connecten met de mailserver van Hotmail en dat weigerde hotmail. De hostnaam die dus ingevuld was door mij, was het interne ipadres.

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 13:17

Neus

www.zenaconsult.com

Kijk ff op openrbl.org of je IP als spamsender geboekt staat.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

Topicstarter
mabarto schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 17:50:
Ik had dit probleem met een andere mail server.
Kun je eens proberen door een hotmail emailadres te sturen.

Bij mij bleek dat ik als een interne ipadres probeerde te connecten met de mailserver van Hotmail en dat weigerde hotmail. De hostnaam die dus ingevuld was door mij, was het interne ipadres.
bedankt voor je hulp, maar ik snap het niet helemaal:

Naar hotmailadressen sturen werkt perfect. En die hostnaam, moet ik die op de server bekijken? kan ik dat dan weghalen om het op te lossen?
Kijk ff op openrbl.org of je IP als spamsender geboekt staat.
Ook jij bedankt! Ik heb gekeken, maar dit is niet het geval. Alleen, dat zou denk ik ook niet kunnen, omdat ik naar ALLE andere domeinen wel kan sturen (hotmail, planet, xs4all, hetnet etc etc!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die persoon/beunhaas die de exchange server heeft geconfigged heeft waarschijnlijk het lokale maildomain ook 'wannadoo.nl' genoemd..

reciepient policy aanpassen en het vinkje uitzetten dat de mailserver verantwoordelijk is voor HEEL het wannadoo.nl domain, dan ben je er vanaf

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Erik schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:32:
die persoon/beunhaas die de exchange server heeft geconfigged heeft waarschijnlijk het lokale maildomain ook 'wannadoo.nl' genoemd..

reciepient policy aanpassen en het vinkje uitzetten dat de mailserver verantwoordelijk is voor HEEL het wannadoo.nl domain, dan ben je er vanaf
Klinkt goed! Ik ga het morgen meteen even testen.

Alvast bedankt. Ik laat het morgen even weten ofdat het gelukt, danwel mislukt is!

Verwijderd

Exchange valt onder Software dus ik verplaats je topic nog even naar Software Algemeen

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:22:
[...]

bedankt voor je hulp, maar ik snap het niet helemaal:

Naar hotmailadressen sturen werkt perfect. En die hostnaam, moet ik die op de server bekijken? kan ik dat dan weghalen om het op te lossen?
Dan zal het daar wel niet aan liggen. Maar je hostnaam moet de hostnaam zijn die bekend is op het internet (bijv mail.domein als je die aan hebt laten maken) of gewoon je publieke ipadres.

Verwijderd

welke NDR krijg je precies?

Verwijderd

Topicstarter
Erik schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:32:

Erik, hartstikke bedankt jong dat was het !

(dat ' ie niet naar gmail stuurde lag ergens anders aan; de betreffende persoon dacht dat t geemail.com was..:S)

De rest ook bedankt voor de hulp erna! (ik weet niet wat NDR is , maar ik ga het zeker uitzoeken!)
Pagina: 1