Loewe Planus 4781 ZP TV

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:08
Hoi,

Ik heb sinds kort onderstaande TV in mijn bezit. (http://www.kieskeurig.nl/...3A4CD9981C12569030063B7A0)

Echter heb ik 'n klein probleempje waarover de handleiding met geen woord rept. Op deze tv zit namelijk een aantal beeldstanden, te weten 16:9, 4:3, Pan & Scan, Cine, en Zoom. Nu is het beeld (naar mijn mening) op zijn best in de 16:9 stand. Alleen deze onthoud hij niet :/ Alle andere standen die ik instel blijven behouden bij zenderwisseling, alleen 16:9 niet. Ook heb ik automatisch beeldformaat aanpassing uitgezet, geen verschil. En omdat hij bij de andere standen allemaal wat weg laat van het beeld of niet schermvullend zijn, irriteer ik mij daar aan.

Mijn vraag, iemand met deze TV en weet hoe je de 16:9 beeldformaat kunt behouden?

Wat ook wel opvallend is, is dat bij sommige zenders hij automatisch overschakelt naar PalPlus -> 16:9

[ Voor 12% gewijzigd door Magnolia op 20-05-2005 23:28 ]

Ontspan.

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Heb een ietsje oudere planus. Hij zou de instellingen gewoon moeten onthouden. Heb een ietsje oudere planus. Had ook dat probleem. Het verdween na hardnekkig een aantal keren achter elkaar op 16:9 in te stellen, ook als hij daar al op stond, en dat een aantal dagen vol te houden.(het is raar en hoe gek moet je zijn om dat uit te testen >:) , maar werkte wel)
Ook als je de automatische omschakeling uit zet, wil hij nog wel eens omschakelen, dat is inderdaad nogal irritant (vooral als je nog wel eens naar een videoband kijkt).
Persoonlijk heb ik hem niet op 16:09 staan maar op pan&scan. De vervorming is dan minder en de wegvallende delen zijn acceptabel.
Als je deze tv goedkoop 2e hands gekocht hebt, zou ik hem weer weg doen. Geeft mooi beeld en goed geluid, alleen de levensduur is nogal kort. Veel voorkomende klachten zijn de hoogspanningstrafo (kost ong 150euro incl. arbeidsloon) en de beeldbuis. Wat veel mensen niet weten is dat Loewe een coulanceregeling heeft voor die buis afhankelijk van het bouwjaar (bijv 5jaar kost een nieuwe buis ong. 350 euro incl arbeidsloon en gratis ellende van een monteur die een aantal keren terug moet komen om hem af te stellen).

An 11 is a 10 that swallows

Verwijderd

zet je tv op 16:9 beeldformaat, druk op M van menu --> standaardwaarden --> als persoonlijk opslaan

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En AMD (automatic movie detection) uitzetten...

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:30

jasjenl

Liab A Tymo

Nu weet ik niet zeker hoe het bij de Planus zit, maar bij mijn Loewe Xelos is 16:9 de stand die je gebruikt voor anamorphisch beeld van bijv. een dvd speler, waarbij het 4:3 beeld over de volledige breedte van de beeldbuis wordt uitgerekt. Bij zo'n dvd krijg je dan juist weer de goede verhoudingen maar als je normale 4:3 uitzendingen in die stand gaat bekijken, wordt alles extreem breed. Dat wil je toch niet lijkt me?? De mooiste compromis-stand bij mijn Xelos is dan toch de Pan. stand, waarbij je links en rechts een zwart balkje houdt en boven en onder een klein stukje van je beeld mist: zo goed als geen vervorming en toch nog een groot gedeelte van je beeld gevuld.

Verwijderd

Alle loewe breedbeeld toestellen hebben de Pan. (panorama) stand.

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:08
ja bij nader inzien is de Pan en scan beeldinstelling wel de beste, maar toch raar dat hij niet onthoud wat ik instel (ook niet met persoonlijke instellingen opslaan)

Ontspan.

Pagina: 1