pci-e vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10-2025
Ik heb nu dus een moederbord (a8n-sli) met pci-e en sli optie.

Nou heb ik verschillende pci-e kaarten. Ik vroeg me af of ik nou 2 verschillende kaarten er op non sli in doen?

en in theorie wat zou er gebeuren als ik bv een 6600gt + 6800(gt/ultra) met sli-verbind.

Ik heb nog nergens dergelijke testen gezien ook al kan het officieel niet nou vraag ik me toch af wat zou er gebeuren? Helaas heb ik het geld niet om het eventuele risico te nemen daarom deze vraag :-)
Iemand een idee wat je pc er mee doet als je ze verbind?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Met NVidia kan dit niet.
Ati schijnt er wel plannen mee te hebben.
Dus je zal ze waarschijnlijk wel gelijktijdig kunnen laten draaien, maar niet laten samenwerken.
Van dat laatste ben ik trouwens niet helemaal zeker.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Simpel de kaarten werken niet in sli, de kaarten moeten precies gelijk zijn anders doet ie het niet. Als je twee dezelfde kaarten hebt en als ze hebben 2 verschillende bios(mv?) dan werkt het ook niet.

Wat Mister I al zegt, dit gaat wel lukken met ATI kaarten met de techniek genaamd Multi rendering, maar Nvidia's SLI kan alleen 2 gelijke kaarten aan

[ Voor 5% gewijzigd door tdn135 op 23-03-2005 17:44 ]

Verwijderd

Ik denk dat er eens mee geëxpirementeerd moet gaan worden. In het begin van de nForce2 mobo's kon je ook alleen dual channel geheugen gebruiken, als je 2 identieke reepjes geheugen had. Ik draai al een tijdje met 2 totaal verschillende reepjes met verschillende specs en verschillende chips. Wie weet wat voor mogelijkheden er zijn met verschillende SLI-bordjes.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja... ik denk persoonlijk dat dit wel kan.. maar dan niet in SLI :) maar 2 kaarten onafhankelijk van elkaar zou wel moeten werken hoor :) Waarom niet :P bij normale PCI kaarten kon je er ook 2 instoppen :P

En dat de SLI alleen maar werkt met 2 dezelfde kaarten had je ook al kunnen vinden met een beetje zoeken op google enzo :) vandaar dat deze op slot gaat :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.