Toon posts:

Netwerk / LAN problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer al een tijdje mijn internet te delen met mijn oude Windows ME computer, dit is een XP computer.
Ik heb - Ethernet hub,
- Netwerkkabels
Alcatel speedtouch USB modem :(

Ik heb de wizard thuisnetwerk uitgevoerd en met een diskette mijn netwerk op de ME pc geinstaleerd.
Er loopt een netwerkkablel vanuit mijn xp computer naar de hub en vanuit de hub loopt er een netwerkkabel naar de ME computer. Maar nu gebeurt er niets, het lampje van de kabel vanuit mijn Xp computer brand op de hub, maar die van de ME niet. Een LAN verbinding zonder de hub met alleen een netwerkkabel heb ik al geprobeerd, maar dat lukt ook niet. Uit de faqs wordt ik niet veel wijzer. Weet iemand misschien wat ik vergeten ben om te doen, of wat er niet goed zit?

Bij voorbaat dank,

Robert.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 17:39 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:25
Netwerkkaart drivers wel goed geladen?

Verwijderd

Topicstarter
er staan er wel 10 welke moet ik hebben?

Verwijderd

Wat heb je geprobeerd? Kabels omgewisseld?

Heb je de mogelijkheid een ander merk ethernet adapter in je ME machine te steken? Zo ja, zeker de moeite van het proberen waard. Drivers kunnen inderdaad ook problemen geven.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:02:
er staan er wel 10 welke moet ik hebben?
Misschien dat je dan even moet kijken wat voor netwerkkaart je eigenlijk hebt. Wij kunnen toch ook niet zien wat voor netwerkkaart jij hebt en welke drivers je dus nodig hebt. Er wordt hier op GoT wel verwacht dat je zelf ook een beetje inzet toont :)

edit
Of heb je 10 netwerkkaarten :Y) Misschien een tip om iets duidelijker te zijn in je replies zodat we je kunnen helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke dit staat er allemaal:
-3Com Etherlink PCI Combo
en een aantal keer dit : internet-verbinding delen (protocol)
oke dit staat er allemaal:

-ISDNDevice-00
Microsoft VPN-adapter
-TCP/IP INternet verbinding delen

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 19:14 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 18:25
op welke machine wil je nou het usb modem hebben
als je op de xp machine het usb modem inprikt is het niet zo moeilijk om het internet te delen.
(xp is hier namelijk nogal wat beter in dan ME)
als je voor ME kiest kan ik je veel succes wensen met een weg van veel zorgen en moeiten.

onder xp kun je internet delen als volgt instellen...

installeer het usb modem
installeer je gewone netwerkkaart
ga naar mijn netwerkverbindingen
kies de usb verbinding
pak het laatste tabblaadje en kies daar " Anderen toestaan om van deze verbinding gebruik te maken".
et voila... gedeeld internet (vergeet niet om het me systeem dan op DHCP te zetten ipv een statisch ip adres)

als de ene machine wel werkt op de hub en de andere niet dan ligt het 9 van de 10 keer aan de kabels. en kijk of je niet toevallig de kabel in de Uplink poort stopt.
heb je niet een Cross-over kabel gebruikt?

Even niets...

Verwijderd

Zorg eerst eens dat je overal gewoon één exemplaar van hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
gedaan :P wat nu?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 19:21 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

volgedn de troubleshooter van dit forum

[rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml]

zou het verstandig zijn eerst de lampjes van de me computer in orde te maken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Zeg is die 3com combo zo'n kaart met rj45 en coax?

zo ja:
Met die kaarten heb ik wel eens het probleem gehad dat hij niet direct de utp vindt en daardoor op coax gaat staan. Je utp krijg je dan niet meer in de lucht. Probeer eens handmatig de kaart op utp te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:30:
Zeg is die 3com combo zo'n kaart met rj45 en coax?

zo ja:
Met die kaarten heb ik wel eens het probleem gehad dat hij niet direct de utp vindt en daardoor op coax gaat staan. Je utp krijg je dan niet meer in de lucht. Probeer eens handmatig de kaart op utp te zetten.
Hoe?

Verwijderd

Ik heb niet zo'n kaart in de computer zitten dus ik kan het niet nadoen hier. Meestal kun je zoiets instellen in je apparatenbeheer onder geavanceerd. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het vaak niet stabiel werkte bij mij. Als je makkelijk aan een ander kaartje kan komen zou ik dat zeker doen.
Pagina: 1