Toon posts:

Geen input via line-in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Sinds kort krijg ik geen input signaal meer via mijn line-in. Ik ben dj en ik sluit mijn mengpaneel aan via line-in op mijn pc zodat ik mijn mixen kan opnemen. Dit werkte vroeger perfect maar sinds enkele weken werkt dit niet meer. Ik heb de kabels van mijn aansluiting getest, zelfs eens vervangen en tot daar kwam het signaal door. Het probleem ligt dus aan mijn pc. Het input kanaal staat via het system tray icoon wel degelijk ingesteld op opnemen via line-in ipv microfoon. Ik heb mijn drivers als eens geupdate en systeemherstel gedaan, maar niks blijkt te helpen. Als ik line-in selecteer, dan kun je in msn zo een groen balkje zien van hoeveel db de input is. Dit staat altijd op het maximum, ook al is er niks aangesloten op het line-in kanaal. Het lijkt dus of de line-in in gebruik is door iets anders. Als ik beluister wat er op het line-in kanaal te horen is, dan krijg ik niks anders dan luid geruis. Ik heb dit probleem nu al enkele weken en ik heb al veel dingen geprobeerd maar niks helpt.
Ik heb een Realtek AC97 voor moest dit enig nut hebben. Ook kan ik niks vinden via google. Kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groeten,
Arne

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die me kan helpen of desnoods verwijzen naar een ander forum?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
wat zijn de rest van je specs?
mobo enzo?

het kan zijn dat die ingesteld staat op rear poort, dan werkt die line-in als een rear-out...
het kan ook zijn dat je onboard soundcard een beetje verneukt is...

Home Assistant Configuratie V&A

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

Caveman

whahoehaha

Als ik line-in selecteer, dan kun je in msn zo een groen balkje zien van hoeveel db de input is. Dit staat altijd op het maximum, ook al is er niks aangesloten op het line-in kanaal. Het lijkt dus of de line-in in gebruik is door iets anders. Als ik beluister wat er op het line-in kanaal te horen is, dan krijg ik niks anders dan luid geruis.
Ok, dat is al wat.... nu moet je er nog achter zien te komen wat de line in gebruikt.. Ik zou eens kijken wat er allemaal draait op je pc aan services en andere verborgen proggies, waarschijnlijk zit daar iets tussen dat je line in gebruikt. Je zei dat het probleem er in 1x was....misschien heb je wat geinstalld ofzo, als je dat nog kunt herinneren. Een andere mogelijkheid is (minder leuk, heb het zelf een keer gehad) dat je je line-in opgeblazen hebt, misschien teveel signaal opgezet een keer ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Klinkt een beetje als een opgeblazen line in.
Iets specifieker zou ik zeggen een transistor die verkeerd om geleid dan wel lek is. De manier om een ruis generator te maken was en is gebruik maken van transistor in sper te laten geleiden.
het kan dus ook een spanning op de kaart zijn die weg is maar ok dat kan in een IC zijn.