thesis over zoekmachines

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• sideface
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09-2021
Ik ben 1e licentiaats-student communicatiewetenschappen aan de KULeuven (België), en doe mijn thesis (aka scriptie) over zoekmachines (titel: het semantische web - de evolutie van zoekmachines).

Ik ben al in de vaklitteratuur beginnen zoeken en heb daar al heel wat gevonden over zowel de geschiedenis, de huidige toestand als de mogelijke toekomstperspectieven in deze markt.

Ik ben er mij echter van bewust dat een groot deel van de kennis noch in boeken, noch op het internet zit, maar in die kleine grijze cellen die we wel eens onze hersenen pogen te noemen. En juist hierop wil ik een beroep doen. ;)

Welke aspecten van zoekmachines mag ik zeker niet over het hoofd zien?
Welke sites bevatten nuttige informatie over het reilen en zeilen in de (turbulente) zoekmachine-wereld?
Wat zijn volgens jullie de beperkingen van, of wat zouden jullie verbeterd willen zien aan de huidige zoekmachines?

geef hier gerust uw ongezouten mening, voorzie mij van bergen lees/cijfermateriaal of geef me enkele nuttige URl's, en ik zal jullie (bijna) eeuwig dankbaar zijn.

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 14:41
Hier een artikel over onder andere de technische werking van zoekmachines, de ontwikkelingen hierin en een vooruitblik :p Kijk uit dat je geen plagiaat pleegt dus :p

http://www3.interscience....n/abstract/74854/ABSTRACT

via je uni zal je hem vast wel uit jstor kunnen plukken. Mocht het niet lukken kan je me altijd ff mailen dan pak ik m wel.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Misschien moet je een beroep doen op je eigen grijze massa; dan kom je erachter dat met goed zoeken heel wat informatie te vinden is :) Verder worden enquettes enzo niet echt gewaardeerd :) Misschien is het een goed idee als je zelf dergelijke informatie weet te vinden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.