Toon posts:

Idle is warmer dan OC ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (supertrage) Intel pentium 4 2.0 A en MoBo is Shuttle AV40S V3.1 met stock cooling, als ik hem met 140 Mhz (FSB 107Mhz) overclock is hij cooler dan als hij op standaart snelheid staat.

met OC :

- Idle 36°C
- na 5 uur game : 43°c

zonder OC :

-idle 34 °C
- na 2 uur gamen al 48°C
- na 5 uur zo'n 51-53°C

Normale temps voor stockcooling maar niet als hij zo zwaar geoverklokt is.

ik gebruik speedfan en overclock via den BIOS de volts staan op standaart.

klopt iets niet met de sensors denk ik , want alle andere progs geven dezelde temps.

Verwijderd

Ok, verder overclocken dan.
Maar het is onmogelijk natuurlijk dat door een overclock de temps naar beneden gaan. Hier is iets anders de oorzaak van. Omgevingstemp bijvoorbeeld.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Je moet er inderdaad zeker van zijn of alle omstandigheden gelijk waren bij je tests, zoals je kamertemperatuur dus. Ik neem aan dat je bij beide tests dezelfde game hebt gedaan?
Een zware OC wil ik die 140 MHz overigens niet noemen (zeker niet slecht, daar niet van) maar je temperatuur zou daar nauwelijks van omhoog moeten gaan. Het veranderen van de VCore heeft veel meer invloed op de temperatuur dan het verhogen van de FSB.

public void ik()

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-02 11:39
Pas als je de voltages van de vcore gaat aanpassen is er veel merkbaar in de temperatuur van je cpu. Een lagere temperatuur is natuurlijk wel mogelijk na een oc maar dat komt dan door andere variabelen die de coretemp bepalen.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.