[XP] Map niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:21
Ik heb een map op mijn D: schijf staan die niet te verwijderen is.

Het gaat om D:\E\The Search for Omar P.\

Hoe komt die map daar?
Ik heb de film "The Search for Omar P." zelf gemaakt en in Adobe Encore DVD heb ik deze als film geëxporteerd naar die map. Ik kon er vanaf het begin niet inkomen. Een image maken van de DVD lukte wel.

Wat heb ik al geprobeerd
- In de CMD prompt geprobeerd om de map te verwijderen en te renamen, lukte niet.
- Zelf heb ik de computer via veilige modus opgestart en gekeken of ik hem dan wel kon verwijderen. Dit was onmogelijk.

Resultaten
- Ik kan de map "E", de hoofdmap, wél renamen naar alles wat ik wil.
- Als ik kijk in veilige modus, zie ik dat er géén tabblad beveiliging is voor de map "The Search for Omar P.\", wél voor map "E". (Ik zocht het vanaf het begin al in de hoek van XP security enz.)

Edit; plaatjes.

http://www.xs4all.nl/~netvers/Capture23-3-2005-16.51.58.jpg
http://www.xs4all.nl/~netvers/Capture23-3-2005-16.52.12.jpg
http://www.xs4all.nl/~netvers/Capture23-3-2005-16.52.30.jpg

Ik zie trouwens in een topic in de search dit staan;
quote:
Sherlock schreef op 21 juli 2004 @ 15:29:
Hehe, als het zo makkelijk was dan had ik het niet gevraagd
Als ik die map probeer te openen dan krijg ik de volgende melding:
M:\A\B\X is niet toegankelijk. Toegang geweigerd.

Als ik dan op de eigenschappen van map X klik dan krijg ik ook geen tabblad Beveiliging.
Je hebt dus helemaal niet de rechten om de map te lezen laat staan te wissen... Ga eens naar eigenschappen (van de map) en dan beveiliging. Als je daar niet in komt moet je eerst als administrator inloggen.
Ik zal dat eens proberen. Als dat de oplossing is; excuus voor dit topic :$

Dat was niet de oplossing. Heb geprobeerd op mijn eigen account in te loggen én onder "Administrator", maar beide accounts zijn lid van de groep Administrators, en met beide account zag ik het tabblad Beveiliging niet... :'(

[ Voor 50% gewijzigd door Atomius op 23-03-2005 17:09 ]

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10-2025
Doe als bovenstaande niet werkt anders eens een schijfcontrole op je D: en probeer 'm dan nogmaals via CMD te verwijderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Mirre op 23-03-2005 17:07 ]

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

• Atomius
Schijfcontrole geprobeerd met eerste optie aan. Het deleten daarna werkte niet.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Euhm, bij een niet te verwijderen bestand werkte het volgende.

- ctrl + alt + delete -> processen -> explorer.exe afsluiten
- bestand -> nieuwe taak -> cmd -> del bestand.exe

[ Voor 10% gewijzigd door Brakkie op 23-03-2005 17:16 ]

Systeem | Strava

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10-2025
Is die partitie NTFS of FAT32. In het laatste geval heb je nl. geen tabblad beveiliging

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

• Atomius
NTFS, Brakkie, je oplossing werkte helaas niet.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-02 18:28
1. komt van: [rml][ WinXP] 'vreemde' file[/rml]

CTRL ALT DEL, processes.
- Zoek explorer op en End Process
- Vervolgens ga je naar new task, typ daar CMD in en enter
- je komt in een dos venster.
- Del bestandsnaam, gevolgd door een enter
- typ exit en enter
- CTRL ALT DEL, new task, explorer en enter klaar!

2. (van zelfde forum)
ging over een niet te verwijderen directory omdat de naam op een spatie eindigde.
Doe cmd en dan:
RD "\\.\<drive>:\<directory>\<directory> \" /S
(Let wel, die /S verwijderd dus ook alle subdirs)

Zo kan je die verwijderen..
Met MD "\\.\C:\Temp \" maak je dus een temp dir aan met een spatie erachter

Soms helpt verwijderen vanuit softwareprogramma’s: windows commander, Nero, winrar...

NFTS geformateerd?
Als je ntfs gebruikt kan je booten van de windows installatie cd en dan kiezen voor 'recovery console' of iets in die aard. Nadat je als administrator bent ingelogd, kan je even bovenstaande trucjes opnieuw uit proberen. (met dank aan Johny the Ripper)

Wat je kan proberen is je kladblok openen, wat wartaal als inhoud intikken en opslaan.
Bij het opslaan kies je voor het zicht op 'alle-bestanden'. Vervolgens ga je naar de map waar jou winamp bestand in staat en sla je je tekst bestand op met precies dezelfde naam als het winamp bestand. Dan krijg je de melding "Dit bestand bestaat al, wilt u het overschrijven?" Klik op ja, en probeer het nog es te verwijderen.

Verder: [rml][ WINXP] map is niet te verwijderen![/rml]

3. (van Got [rml][ XP] Kan bestand niet verwijderen*[/rml])
Bestanden niet verwijderbaar:
Ik heb zelf dit probleem ook een paar keer gehad met films die ik niet langer kon verwijderen zonder dat ze gebruikt/gespeeld werden.

Heel gemakkelijk. Gebruik het programma move on boot. Hiermee markeer je het bestandje en dit programma verwijdert het on the next boot, nog voordat windows zijn shit kan doen.

hier te downloaden: http://www.softwarepatch.com/software/moveonboot.html

veel succes!

• Atomius
Heb moveonboot en de 1e oplossing geprobeerd; werkten beiden niet. Morgen probeer ik de andere oplossingen. Bedankt iig :)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 17:32

n00bs

Het is weer Zomer!

ok DE oplossing BC Wipe http://www.jetico.com/index.htm#/bcwipe.htm

ff installen, rechtermuisknop op de map "delete with wiping" dan kan die hem niet verwijderen... klik yes, reboot en weg :)

[ Voor 53% gewijzigd door n00bs op 23-03-2005 22:48 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
xxcopy kan ook removen, werkt erg goed naar mijn ervaring.

http://www.xxcopy.com/xxcopy12.htm

• Atomius
Dat werkte állemaal niet :( Alles geprobeerd...

Ik heb nu door dat als ik een map ernaast aanmaak, genaamd "The Search for Omar P", ([b]zonder .[b]dat ik dan wél in beiden kan komen, maar als ik er één verwijder, blijft degene met de punt bestaan. Als ik degene met de punt verwijder, verandert degene zonder punt in die met de punt. Als ik degene zonder punt verwijder, schiet ik er niets mee op want dan kan ik niet meer in de map met punt.

Edit; Dit is écht zo vaag... als ik dan een bestand in een van de twee mappen zet, staan ze opeens in beide mappen...

[ Voor 13% gewijzigd door Atomius op 24-03-2005 16:41 ]

Verwijderd

Probeer eens via Bart PE ;)

• Atomius
Ik heb een DOS enviroment nodig denk ik...?

Edit; Ik heb ontdekt dat ik de map overal heen kan verplaatsen, en zelfs kan verwijderen naar de Prullenbak... Maar definitief verwijderen.. dat kan niet. :(

Edit2; Dit is echt ongelofelijk... Ik heb zojuist geboot met een Windows 98 CD, en daarna NTFS Dos gebruikt om mijn mappen te bekijken. In dat "The Search for Omar P." zit dus een map die "VIDEO_TS" heet. Ik heb de content van VIDEO_TS verwijderd, maar het probleem blijft hetzelfde in Windows XP... :(

[ Voor 109% gewijzigd door Atomius op 24-03-2005 19:06 ]

• n00bs
  • Laatst online: 15-02 17:32

n00bs

Het is weer Zomer!

Je krijgt hem niet weg met BCwipe :? dan breekt echt mijn klomp... de meest bizarre dingen heb ik daarmee kunnen verwijderen...
Spyware, virussen etc al gescand ?

• Atomius
Ja... maar zoals ik al zei; die DOS NTFS + BootCD deed het óók niet. Ik kon alleen wél de inhoud zien daar van de mappen. Over ultieme oplossingen gesproken.. Wat wordt er nou in DOS 'gebruikt' ?

[ Voor 20% gewijzigd door Atomius op 24-03-2005 21:00 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:55
de stationsletters D: en E: lijken samengevoegd.
in schijfbeheer al geprobeerd met de rechtermuisknop te kunnen wijzigen?
daar het stationspad verwijderen.

2e optie: D: helemaal leeg halen en dan formatteren...

gewaarwordingshorizon

• Atomius
Ik kan ze wijzigen ja.

• Atomius
Afbeeldingslocatie: http://server3.uploadit.org/files/Wizzie-naamloos.JPG

Met Handy Recovery kan ik de inhoud wél zien. Met de Recovery Console van Windows (die DOS prompt van de Setup) kan ik niets verwijderen...

• matthijsln
  • Laatst online: 20:51
Ik had ongeveer hetzelfde probleem, alleen had ik een directory met een naam met 3 spaties aan het eind. Met normale Windows programma's niet te verwijderen.

Met rm.exe uit de Windows NT Resource kit kan volgens de Microsoft Knowledge Base wel dit soort bestanden worden verwijderd omdat deze het POSIX subsysteem van Windows gebruikt. Nou heb ik de NT reskit niet, maar met Windows Services For Unix 3.5 is het mij wel gelukt om deze directory te verwijderen dus misschien kan je dat eens proberen:

http://www.microsoft.com/windows/sfu/

Als je een shell hebt geopend met cd naar /dev/fs/E/ed en dan met rm of rmdir de directory verwijderen (de shell ondersteunt auto-completion door TAB in te drukken).

• Atomius
Ben nu bezig met downloaden! Ik laat straks weten of het werkt. Het is een CD image?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 23:17

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ook wel eens gehad.. mooi (gratis) programmatje gevonden. WhoLockMe.
Installeren, rechtmuisknop op map, WhoLockMe, kills process en dan deleten maar ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Atomius
Dit Windows Services For Unix 3.5 is een erg groot programma... Voordat ik het installeer zou ik wel eens willen weten wat het doet, en of het gevolgen heeft voor mijn bestaande XP installatie... Krijg ik dan LILO boot achtige dingen aan het begin van het opstarten?

• matthijsln
Je krijgt geen LILO of iets dergelijks, wel wordt bijvoorbeeld een Windows Cron service geinstalleerd, maar dat soort dingen staan standaard uit. Via het Configuratiescherm kan je het ook gewoon weer verwijderen.

Wel staat bij de system requirements Windows XP Professional, dus als je WinXP Home hebt kan het zjin dat het niet gaat werken.

• Atomius
En als ik hem geinstalleerd heb, is het dan gewoon een programma dat ik kan gebruiken in Windows of werkt het anders?

Dit in verband met het feit dat ik de map in Windows niet kan verwijderen, zou raar zijn als dat programma het opeens wel kon.

[ Voor 12% gewijzigd door Atomius op 25-03-2005 16:58 ]

• matthijsln
Het is inderdaad een gewoon programma, je start een unix-achtige shell op waarmee de bestanden dus kan verwijderen.

De reden dat dit programma het wel kan en andere programma's niet is omdat dit programma gebruik maakt van de POSIX laag van Windows integenstelling tot de normale Windows API. Het POSIX subsysteem behandelt bestandsnamen anders dan de normale API. Je kan er bijvoorbeeld ook een dir genaamd "CON" (normaal een gereserveerde naam) mee verwijderen etc.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Ik heb het zelfde probleem met een paar maps die gecreerd zijn op mijn gehackte FTP server heb ik ook nog op geen enkele manier kunnen verwijderen.
Eerder had ik ook een map die ook niet te verwijderen viel (van SP2 beta) en die heb ik alleen weg gekregen met een format. Nu kan ik dat helaas neit doen met de partitie waar de ftp mappen opstaan omdat daar ook nog zo'n 60 gig aan andere belangrijke ongebackupte bestanden opstaan :(

Edit:
Ik heb iig de unix manier van hierboven geprobeerd, maar ik heb het niet voor elkaar gekregen.

[ Voor 12% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 25-03-2005 20:55 ]

LinkedIn
BlackIntel

Pagina: 1