Toon posts:

Dynamic Disk & Partition Magic?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een S-Ata schijf aangeschaft en in mijn computer erbij gezet. Heb nu alleen het probleem dat ik geen partities kan maken met Partition Magic. De volgende melding geeft hij:

‘‘The selected disks contains one or more partitions that cannot be moved. To complete this task use the Operations menu rather than a wizard’’

Wat nu? Operations menu is nieuw voor mij, kan ik niet zorgen dat het geen dynamic disk meer is?

Alvast bedankt!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het een dynamic disk betreft, kan je prima gebruik maken van de disk manager in Windows. Deze kan je benaderen via het beheerscherm. Je kan, omdat er ook nog geen partities op staan, hier de disk ook nog converten naar basic disk. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat beheerscherm had ik al gevonden, maar hoe het converten werkt is voor mij nog niet duidelijk. Uitleg graag :)?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer zelf eens wat; het staat letterlijk omschreven in de Microsoft Help.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nu dus wel gevonden wat je bedoelt, alleen kan het niet aanklikken » ‘Schijf converteren naar standaard schijf’ « wat nu?

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, alles gelukt maar zit met het volgende probleempje. Ik heb nu twee harde schijven, en vijf partities.

SCHIJF1 [30GB]
c:/
d:/

SCHIJF2 [160GB]
f:/
g:/
h:/

Mijn schijf 1 gaat zometeen eruit, en ik wil dan zorgen dat windows op de F:/ schijf komt, dat is zoiezo geen probleem. Maar op het moment dat ik die schijf eruit heb getrokken en ik ga windows installeren ga ik dat op de F:/ doen, ook nog geen probleem. Mijn probleem is dan echter dat ik mijn schijf F:/ & G:/ de letters C:/ en D:/ wil geven. Kan dat gewoon veranderd worden ook al staat windows op F:/ geinstalleerd? Geeft het geen problemen zomaar de letter te veranderen, of wat? Het is een beetje een dilemma met volgordes etc, en ik kom er niet echt uit hoe ik dit ga doen :)

Alvast bedankt!
Pagina: 1