Wat is er Windows aan Windows Mobile?

Pagina: 1
Acties:

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Wanneer je kijkt naar Symbian, PalmOne en Windows Mobile valt het me op dat deze allemaal op een aantal Risc processoren draaien, met beperkte geheugenruimte omgaan enzovoorts.Het draait niet op x86 enzo, delen ze dan wel code? Is het "net zo slecht" (of net zo goed) geprogrammeerd als Windows?

Wat is er eigenlijk Windows aan Windows Mobile?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 23:48

Gerco

Professional Newbie

De API. Het is voor programmeurs grotendeels een gelijksoortig systeem, voor de gebruiker is het compleet anders.

Veel dan de functieaanroepen (de Win32 API) zijn hetzelfde, maar werken onderwater anders, naar buiten (de programmeur) toe presenteert het systeem zich dus ongeveer hetzelfde als de "grote" Windows.

En het is natuurlijk een OS van Microsoft, ze hebben in redmond nu eenmaal besloten dat alle OS producten van MS Windows heten. Als MS Linux zou gaan uitbrengen (fat chance :D ), zouden ze dat ws ook "Microsoft Windows, UNIX edition" noemen oid :)

[ Voor 67% gewijzigd door Gerco op 23-03-2005 16:21 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-04 18:49

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik denk omdat het windows looks en feels heeft. En natuurlijk aantal "windows" apps. "de term windows" zal denk ik niet alleen met de code te maken hebben maar ook met bovenstaande dingen.

[ Voor 43% gewijzigd door SithWarrior op 23-03-2005 16:20 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?