[XP] Problemen met booten na crash

Pagina: 1
Acties:

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 21:51
Ik heb 1 80GB (Maxtor 6Y120M0) schijf, in 4 NTFS partities (C: D: E: en F:)

Alles werkte perfect, totdat ik gister een crash had, als ik nu boot dan gaat er iets mis en start de pc telkens overnieuw op.

Eerst kwam de error dat NTFS.sys corrupt was, na een chkdsk (via de bootable XP cd) zegt hij niks meer over een corrupt NTFS.sys bestand maar krijg ik de volgende melding:
STOP: c0000135 {Unable To Locate Component} This application has failed to start because basesrv was not found. Re-installing the application may fix this problem

Wat heb ik allemaal geprobeerd? Ik heb meerdere keren met de repair functie chkdsk gedraaid en die zegt dat er meerdere problemen gevonden zijn, maar shijnt ze niet te repareren (CHKDSK /P).

Ik heb proberen op te starten in safe mode met command prompt om zo de restore te draaien, maar optarten in safe mode met command prompt gaat al mis.

De MBR gefixed.

CHKDSK /p /r (om bad sectors op te sporen en data te redden)

Op de support site van microsoft kom ik ook niet veel verder, wellicht is er iemand die me een zetje kan geven?

Het is een P4-3GHz systeem met 1GB geheugen.

[ Voor 4% gewijzigd door enveekaa op 23-03-2005 16:31 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien je geheugen al eens goed getest met bijvoorbeeld memtest? Als je ook al niet in veilige modus komt misschien eens een repair uitvoeren met de windows cd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• apyss
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Als checkdisk zegt dat er problemen zijn, dan zijn er problemen. Gezien de foutmelding over ntfs.sys zou ik zeggen dat deze en misschien ook nog wat andere bijbehorende bestanden naar hun grootje zijn. Afgezien van mogelijke hardwareproblemen met je geheugen of hdd, zou je je systeembestanden moeten kunnen fixen door te booten vanaf je XP-cd en dan te kiezen voor restore.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 21:51
De restore functie heb ik idd al gebruikt, ik kan dan niet de restore opstarten vanaf de prompt die ik dan krijgt. (system32/restrui.exe volgens support van MS.)

De melding van NTFS.sys is verdwenen na een chkdsk.

Anyway, ik ga nu beginnen met een nieuwe install :)

update
De HD getest met een tool van Maxtor zelf, de HD is gewoon aan het doodgaan :(

Topic kan dicht!!

[ Voor 17% gewijzigd door enveekaa op 24-03-2005 21:44 ]