PCTV Stereo zonder geluidsaansluitingen

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Beste tweakers,

Ik heb in mijn computer een volleig goedwerkende pctv stereo. Nou wilde mn vader er ook een maar dan met afstandbediening. Die heb ik gekocht, nou vind ik alleen geen audio aansluitingen. Die van mezelf kan je buitenom of binnen in de pc aansluiten maar met deze zie ik nergen aansluitingspunten al heb ik wel een intern audiokabeltje er bij gekregen. Iemand enig idee of dit normaal is ?

De groeten

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:32
Dit lijkt mij meer een topic voor www.beginnersweb.nl.

• michielvz
Beginnersweb, sorry hoor maar dat is een belediging. Ik ben geen beginner zeker niet omdat ik hetzelfde apparaat al een keer met succes heb geinstalleerd. Verder zet ik al jaren computers in elkaar. Iets wat beginners niet kunnen.

Er zit gewoon echt geen aansluitinkje op dat ding. Als iemand me kan helpen en het gaat om een beginnersfout dan zal ik dat toegeven maar denk niet dat dat het is.

• michielvz
Afbeeldingslocatie: http://www.gielz.nl/videokaart1
Afbeeldingslocatie: http://www.gielz.nl/videokaart2

• michielvz
Hier wat foto's, ik ze geen aansluitingen. Aan de achterkant heb je wel een kleine zwarte opening maar das net te klein voor een audiokabeltje.

Afbeeldingslocatie: http://www.gielz.nl/videokaart1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gielz.nl/videokaart2.jpg

Verwijderd

Hoe dan ook, als er geen audio aansluiting opzich... ik zou gokken nieuwe tpe, waarbij audio gewoon intern gaat... Ik weet dat mijn PCTV kaart dat ook doet met nieuwste software =/ Maar, heb je em al gewoon geprobeerd..? Daar geef je nl. geen antwoord op...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 18:27 ]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:46

Phydomir

Dennis

Haal dat schuim blokje er eens vanaf.. tada... in interne audio aansluiting. (schuimblokje helemaal rechts op de kaart, aan het uit einde)

Nu alleen ff zo'n kabeltje vinden die vroeger ook voor cd-rom spelers nodig waren en klaar is kees.

[ Voor 20% gewijzigd door Phydomir op 23-03-2005 18:39 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

gewoon intern aansluiten op je geluidskaart, moet likken toch?

likken = lukken natuurlijk :p

[ Voor 22% gewijzigd door Chubbchubb op 23-03-2005 18:56 ]

Powered by: blond bier

Verwijderd

laatmeerin schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:42:
gewoon intern aansluiten op je geluidskaart, moet likken toch?
Moet likken :Y) maar even serieus.. ik heb de "oude" pctv versie zegmaar... en na de laatste driverupdate leek het geluid via PCI te gaan :? als in, geen kabeltje meer nodig... Hoe zit dit? Ik bedoel- waarom word/werd heb uberhaupt extern omgelust...?

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Ik heb ook zo'n PCTV kaartje gehad, maar dan een goedkopere die extern moest. Volgens mij is het alleen maar een marketingtruc dat de 'duurdere' kaartjes intern of via pci hun geluid doorsturen.

Powered by: blond bier

• michielvz
Phydomir schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:38:
Haal dat schuim blokje er eens vanaf.. tada... in interne audio aansluiting. (schuimblokje helemaal rechts op de kaart, aan het uit einde)

Nu alleen ff zo'n kabeltje vinden die vroeger ook voor cd-rom spelers nodig waren en klaar is kees.
Aha, het is gelukt, bedankt voor je hulp Daar heb je tenminste wat aan in plaats van die noob opmerkingen dat je antwoord ergens anders moet zoeken. Als al die mensen met dat soort opmerkingen hun tijd aan iets positievers besteden zou het forum veel vriendelijker worden.

En nu geen gezeik over mijn opmerking, dank u

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds vandaag het zelfde kaartje en het werkt zeer prettig.

Bij alternate voor € 35.- ,, wat ik wel netjes vind.. met afstand bediening..

Vroeg me af, kan ik deze ook ergens anders voor gebruiken?

(b.v. aan een bepaald cijfer, knopje een commando > start x prog )

...Daarbij moet ik alles fijn afstemmen, op de paar 100ste mhz... Is dat normaal? Anders flikkerd erbij de e.e.a. programma's een flinke balk door heen. Kheb n.b. nog een versterker in het locale coax netwerk verwerkt ;).

EDIT.
Nog een vraag, is het mogelijk om mijn dolby 5.1 setje aan te zetten, bij het tv kijken? Zie het nergens.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 19:45 ]

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

die afstandsbediening kun je inderdaad helemaal zelf configureren door (ik geloof) remote.ini aan te passen en bij de knop die je wilt aanpassen een commando te zetten. Je moet natuurlijk wel weten welke naam de knop heeft.
Zelf heb ik die .ini file ooit eens zitten aanpassen zodat ik winamp kon starten, doorspoelen, volume aanpassen etc. en ik had ook een schema van welke knop welke naam had. Die bestanden heb ik jammergenoeg weggegooid maar misschien valt er wel wat te vinden op dit forum.
Ik weet niet met welk programma je tv kijkt maar ik was een zeer tevreden gebruiker van dscaler.
Het geluid wordt waarschijnlijk gewoon in stereo doorgestuurd dus je geluidskaart zou daar zelf 5.1 van moeten maken.

edit:
eerste hit op google: http://goochel.student.utwente.nl/techinfo/pinnacle.php
het laatste van de 3 cijfers is de naam van de knop die dus in de .ini file moet met daarachter het commando
derde hit: http://j.totain.free.fr/remotecfg/index-en.html hiermee zou je toch zeker wat moeten kunnen lijkt me.

[ Voor 20% gewijzigd door Chubbchubb op 24-03-2005 20:16 ]