HP Laserjet 4 met paperjam foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• timesplitter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05-2023
Ik kan gratis een HP Laserjet 4 krijgen. Hij is voor een school geweest maar die moeten er vanaf omdat hij een paperjam foutmelding geeft. Dit schijnt door een ontwerpfout te komen van HP.

Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad een fout van HP is? En zo ja of hier iets aan te doen valt?

En als het een ander probleem is, wat kan ik er dan aan doen?

Want een gratis laserprinter is natuurlijk altijd mooi meegenomen :)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Paperjam kan verschillende oorzaken hebben (versleten rollen die meerdere blaadjes pakken, vuile lenzen waardoor sommige rollen niet gaan draaien etc.) Ik zou als ik jou was ff op de HP site gaan struinen wat het zou kunnen zijn.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:51
Kan je de printer bekijken? Zo ja, check dan eerst of de rolletjes (in de papierbak) nog redelijk ruw zijn. Als ze zo goed als kaal zijn, zal dit waarschijnlijk de oorzaak zijn en kan je voor 2.5€ een laserprinter scoren. ;)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

timesplitter schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:44:
Ik kan gratis een HP Laserjet 4 krijgen. Hij is voor een school geweest maar die moeten er vanaf omdat hij een paperjam foutmelding geeft. Dit schijnt door een ontwerpfout te komen van HP.

Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad een fout van HP is? En zo ja of hier iets aan te doen valt?

En als het een ander probleem is, wat kan ik er dan aan doen?

Want een gratis laserprinter is natuurlijk altijd mooi meegenomen :)
Deze melding kan ook veroorzaakt worden door een defecte sensor. Deze is erg eenvoudig te vervangen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• timesplitter
Ik kan nog niet bij de printer. Een vriend van me neemd hem vanavond mee. Ik denk niet dat het de sensor is die kapot is want dan zal hij waarschijnlijk helemaal geen papier meer pakken. Maar hij schijnt af en toe die paperjam fout te geven en niet constant.
Het eerdte waar ik aan dacht waren ook de rolletjes, omdat ik dit probleem al eens eerder heb gehad met een printer van iemand anders. Ik ga vanvond eens ff kijken en dan haal ik hem wel helemaal uit elkaar, om al d roletjes na te lopen.

Verwijderd

Betreft het hier het tafelmodel.

Indien ja dan is het inderdaad een ontwerpfout. Het zou dan de papier separator moeten zijn. En hp heeft hiervoor een tool op de markt gebracht die het probleem zou verhelpen.

Ik weet helaas het adres niet meer. Maar het onderdeel zit hem in de papier invoerhouder.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ja probleem is denk ik bekend :)

De rollen achterop de printer zijn niet meer stroef genoeg en pakken daardoor het papier niet meer goed.
Dit is eenvoudig te verhelpen door de rollen achterop op te ruwen. :)

Als ik je probleem goed begrijp moet het hiermee opgelost zijn.

Succes ermee!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:54
ik heb hem gratis van me stage gekregen als extra afscheidscadeau, en heb er daar contineu mee gewerkt en die paper jam fout 1 keer mee gemaakt.
Was vandaag ging vanochtend iets van 150 pagina's uitprinten en gaf die error.
Ik drukte op "On Line" en ging gewoon verder met printen :)

• timesplitter
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:03:

Indien ja dan is het inderdaad een ontwerpfout. Het zou dan de papier separator moeten zijn. En hp heeft hiervoor een tool op de markt gebracht die het probleem zou verhelpen.

Ik weet helaas het adres niet meer. Maar het onderdeel zit hem in de papier invoerhouder.
Ja het is inderdaad het tafelmodel. Maar als hier een oplossing voor is ben ik al lang blij.

Zitten ook 2 toners bij :P Dus dat wordt aardig lang gratis printen :P

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:58

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

timesplitter schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:12:
[...]

Ja het is inderdaad het tafelmodel. Maar als hier een oplossing voor is ben ik al lang blij.

Zitten ook 2 toners bij :P Dus dat wordt aardig lang gratis printen :P
Da's mooi meegenomen :)
Kijk anders ook eens op www.fixyourownprinter.com, sowieso heel veel info te vinden. Ook kun je er geloof ik repairkits bestellen.
Succes :)

P.s. als je kans ziet, gooi er extra geheugen in, dat is heel fijn :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geef ook even aan wat voor error .. is het toevallig een 13.1 ?

Iperf

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:03:

De 4L had dit niet, alleen 5L/6L.
Enne deze tools kun je niet meer krijgen (bij HP) :(
Pagina: 1