Toon posts:

[GBA] Pokemon Ruby - Kan niets saven *

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een spel voor de gba sp namenlijk pokemon ruby, ik kan dit spel wel spelen maar ik kan niets saven. Ik denk zelf dat de batterij defekt is die erin zit. Kan je deze vervangen of is het spel nu waardeloos geworden.

Als de batterij te vervangen is, waar kan ik deze dan eventueel kopen?

Ik hoop dat iemand dit leest en mij verder wil helpen.

Verwijderd

Welkom op GoT :)

Zou je toekomstige topics een duidelijkere titel kunnen geven? Een topic met "Beginner" als titel zegt namelijk zo weinig.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, dit is voor mij ook de eerste keer.
Maar ik zag het zelf ook ineens, foutje

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03 13:40
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:45:
Een topic met "Beginner" als titel zegt namelijk zo weinig.
Hoezo.. het geeft toch duidelijk zijn status weer ;)

En dit een beetje jouw status, want SPV is een forum voor alleen serieuze reacties ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat wel natuurlijk,

Maar is er iemand die mij kan helpen met dit probleem.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 08:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:49:
Dat wel natuurlijk,

Maar is er iemand die mij kan helpen met dit probleem.
Zit er wel een batterij in en is het geen Flash geheugen?
Maar geeft hij geen melding en lijkt het alsof hij het normaal opslaat?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem net open geschroefd en er zit een batterij in.
Ik zie alleen dat deze vast gesoldeerd is, kut.

Verwijderd

Topicstarter
Bij de opstart van het spel staat er " The internal battery has run dry. The game can be played. However, clock-based events will no longer occur.
Als ik dan gaat spelen kan ik niet de saved games kiezen want deze zijn er niet, ik moet dus iedere keer bij het begin beginnen, als ik daarna opslaat doet hij alles normaal en zegt ie dat het opslaan is gelukt. Ik krijg nu zelf zin om erop te slaan.

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:30:
Bij de opstart van het spel staat er " The internal battery has run dry. The game can be played. However, clock-based events will no longer occur.
Als ik dan gaat spelen kan ik niet de saved games kiezen want deze zijn er niet, ik moet dus iedere keer bij het begin beginnen, als ik daarna opslaat doet hij alles normaal en zegt ie dat het opslaan is gelukt. Ik krijg nu zelf zin om erop te slaan.
Normaal kun je ze gewoon naar Nintendo sturen.
Geen idee wat het kost echter.

Technische Dienst
030-6097166 (9.00 -17.00 uur)

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Met het openschroeven ben je gelijk de garantie kwijt, maar beste optie lijkt me gewoon terug naar de winkel te gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb al een mailtje verstuurd maar nog geen reaktie gekregen.
Spel gekocht bij www.gba-games.com super goedkoop, mischien is dat de reden wel.
Ik vermoed dat het niet een origineel nintendo spel is.

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-12 09:39

phizzie

always look on the bright side

Quote van de site:
We guarantee 30 days exchange for any problem with quality, 7 days refund for any problem with quality.
Mocht je dus binnen die 30 dagen vallen, kun je het altijd nog terugsturen.

Ik weet niet wat je verder nog zou kunnen doen, ik heb echter het vermoeden dat zij de uitval van de cartridges verkopen. Het zijn enorm lage prijzen, en als het geen kopie is van het origineel, moet dit het wel zijn. (Denk aan de 801 spellen op 1 cartridge, good old days van de GameBoy classic en de NES)

Uitval betekent het volgende (Ik weet het niet zeker, maar ik heb het idee dat je een wat jongere GBA speler bent en zo ook een jongere gebruiker van dit forum) het bedrijf waar je de spellen van gekocht hebt, het spel vandaan hebt, koopt de voorraad op van enkele chinese / japanse leveranciers. Die handelen in de uitval van de productie. Tijdens een productieproces heb je producten die gelukt zijn, afval en uitval. Vergelijk het maar met suikerklontjes maken. Als je suikerklontjes maakt, dan is dat het product. De schillen die in de machines achterblijven, is het overblijfsel van de suikerbieten of de suikkerriet. De afval. Alle suikerklontjes die niet voldoen aan de normen van een suikerklontje, maarbijvoorbeeld een punt missen, noemen we uitval. Dat zijn dus producten met een foutje.
Zo te horen aan jouw geval kan het zijn dat je een cartridge hebt met een lege batterij. Dat kan een productiefout zijn van Nintendo, het kan dan via Nintendo Nederland opgelost worden. Controleer op de volgende 'echtheidskenmerken' :
  • Er staat altijd een Nintendo logo op de cartridge, ook op de plastic hoes waar de cartridge inzit om te beschermen.
  • Kijk ook of het label, onder andere full color goed geprint is, geen scheve lijnen / kleuren die buiten de lijntjes lopen.
  • Nintendo gebruikt vaak schroeven die niet makkelijk te openen zijn.
Heb je dus een cartridge met een (simpele) kruiskop parker of iets dergelijks, kan het goed zijn dat dat niet hoort.
(Ik moet hierbij vermelden dat ik sinds de Supernintendo niets meer heb gedaan aan console gaming, dus misschien heeft men het aangepast!) De opmerking die hierbij geplaatst moet worden is dat er soms op andere delen van de wereld met een kleine afzetmarkt in de eigen taal (Duits / Frans) er af en toe op locatie geproduceerd werd, en daar had men normale schroeven om alles vast te zetten.

In het verleden heb ik ook wel eens mijn cartridges van diverse gameboygames uit elkaar getrokken, om de cartrigde contactpunten beter schoon te maken. (Dit is NIET aan te raden bij je favoriete spellen, zonder ervaring in het openen van behuizingen, en als je geen geld over hebt om vervanging te kopen) en heb zo ook eens een reeks savegames verknoeid van Metroid. Daar zat ook een batterijtje in, ook vastgesoldeerd, beter gezegd: vastgepuntlast. Je kunt de electroden makkelijk verwijderen, echter is dat niet aan te raden, omdat je dan al je data kwijt bent. Dat is dan ook het geval als je een nieuwe batterij wilt / moet installeren.
Opnieuw proberen vast te solderen kan ik niet aanraden: Je maakt met een standaard soldeerbout teveel hitte op de batterij om nog energie er in over te houden. Er is ook een grote kans dat je meer oververhit en je het gehele printplaatje kunt vergeten. Mijn advies is dus: opsturen naar Nintendo, als die jongens waar je het hebt gekocht niet willen meewerken. Er is wellicht een kans dat je je game niet meer terugziet, omdat ik denk dat Nintendo wel de serienummers bijhoudt van de cartridges die in de normale verkoop zijn.

Mocht je nou het vermoeden hebben dat het kopiëen zijn, of dat het speciale, afgekeurde (uitval) is, probeer het dan eerst via die luitjes van GBA-Games.com

Succes er mee, en ik hoop dat het goed komt voor je, want dit is niet echt een uitbreiding op je spelplezier. Laat alsjeblieft ook even weten of het gelukt is of niet, en wat je nou precies gedaan hebt.

aw snap, was dat het alweer?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze uitvoerige uitleg.

Ik ga de cartridge inderdaad terug sturen, ik heb ook enkele andere cartridges opengemaakt die ik gewoon bij een computerzaak hebt gekocht en daar zit helemaal geen batterij in???!!!

Er staat ook een nintendo logo op de printplaat en dat is bij pokemon ruby niet het geval.
Dikke soldeerdruppels enzovoort, echt knutselwerk als je het vergelijkt met de originele.
Omhulsel en schroefje zijn wel hetzelfde.
De verpakking heb ik nog eens bekeken en dit zou inderdaad ook nep kunnen zijn, de printen zien er op zich goed uit, alleen het plakwerk on het doosje in elkaar te houden is niet zo best, een soort kinderlijm dit trek je zo uit elkaar.

Ja ik had mischien beter moeten weten toen ik de prijzen zag, ik dacht echt een goedkope leverancier gevonden te hebben voor mijn spelletjes, helaas.

Ik ga het spel terug sturen en zodra ik weer wat weet, laat ik het jullie ook weten.

Een ieder bedankt voor de moeite die zij hebben gedaan,

Meesjop :( :( :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Het spel heb ik opgestuurd en het is netjes gerepareerd terug gezonden aan mij.

Na een paar weken spelen weer hetzelde, kon niet meer saven.

Ik geef voortaan maar meer geld uit dan werkt het tenminste goed.
Pagina: 1