Verschil onboard geluidskaart vs SB Audigy 2 Value

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een systeem voor mij zelf met een Logitech X230 boxen. Ben daar zeer over te spreken.

Ik kreeg een aanbieding voor een SB Audigy 2 Value voor € 30. Dat is alleen de kaart en drivers.

Mijn mening hierover zeer goed. Het geluid is echt stukken zuiverder en stukken helderder. De boxen kunnen in eens veel harder. Ik had zelf een ADI 1888 geluidskaart onboard. Ik heb de subwoofer helemaal tot het laagste punt gedraaid en je voelt de bas nog steeds en bij voluit dan is de bas gewoon netjes. Het geluid is ook veel voller.

Is er echt zoveel verschil tussen onboard geluidskaart en Audigy?

Ik weet wel dat de samplerate hoger zijn maar niet dat zoveel verschil qua geluid is.

Mijn systeem is:
AMD Athlon 2800XP+
512 MB DDR geheugen
2*80 gb
Ati Radeon 7000(moest even een goedkope vga kaart hebben) 32 mb

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kwaliteit van Audigy kaarten is gewoon veel beter, en idd, de samplingrate etc speelt ook me :)
30 euro voor zo'n ding is niet veel - ik zou het gewoon doen :)

Edit: Speel maar eens FarCry ofzo, dan hoor je het verschil echt duidelijk. Over de hele range wordt gewoon beter geluid gegeven - dit heeft ook als gevolg dat je het geluid veel gedetailleerder hoort. Je hoort dan dus eerder of ze je aanvallen of niet :)

[ Voor 46% gewijzigd door The Eagle op 23-03-2005 15:35 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Tss. net of je je excuseert voor die grafische kaart...
Maargoed,

Die Audigy's vind ik ook veel beter hoor.
Onboard geeft mooi geluid... als je niet anders gewend bent.
Je kunt het echt wel horen hoor!

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• itsalex
  • Niet online
Die grafische kaart is echt bagger. Ik werk alleen maar 2d gebied en ik doe wel wat games maar die ATI radeon 7000 kaart tegenover het systeem is echt een bagger kaart. Ik had een TI4800SE erin zitten maar dat vond mijn voeding niet zo fijn(300W)

Die Audigy heb ik dus erin gezet en qua geluid is het gewoon stukken beter. En dan heb ik het niet over een beetje maar echt over heel veel. Ik draaide met die oude onboard geluidskaart die boxen vol open(+bas) maar met deze audigy moet ik dat dus niet doen want dan hoor je echt alles rammelen. Ik hou nog al van techno, hardcore muziek, klassiek en meer maar op alle fronten hoor je het verschil. Ik ga namelijk nog een Creative P380 op het andere kanaal aansluiten of nog mijn oude Logitech Z630 dus vandaar dat het wel goed uitkomt met deze geluidskaart.

Maar wat zijn nog meer de verschillen tussen deze Audigy en onboard geluidskaart?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik weet niet of jullie ook al kennis hebben gekregen van de nVidia Soundstorm Chip, deze presteert beter dan de Audigy & is een onboard chip. De chip zit verweven op de nForce2 (MCP-T) gebaseerde moederbordjes.

Er zit ook een AC3 decoder ingebouwd, wat voor de nodige voordelen zorgt :)

Zoek eens op google naar een review tussen Soundstorm & Audigy, zal je nog eens verbazen!

alle info uit mn blote koppie, pin me er niet op vast :)

Instagram / YouTube

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:53

sphere

Debian abuser

aramdin schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:39:
Ik weet niet of jullie ook al kennis hebben gekregen van de nVidia Soundstorm Chip, deze presteert beter dan de Audigy & is een onboard chip. De chip zit verweven op de nForce2 (MCP-T) gebaseerde moederbordjes.

Er zit ook een AC3 decoder ingebouwd, wat voor de nodige voordelen zorgt :)

Zoek eens op google naar een review tussen Soundstorm & Audigy, zal je nog eens verbazen!

alle info uit mn blote koppie, pin me er niet op vast :)
Nee, Harrie, er zit een AC3 encoder in.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• itsalex
  • Niet online
Ik heb de Soundstorm ook gehoord op mijn Logitech X510 geloof ik en vond het net ff niet. Ik heb nu een Realtek 650 onboard op mijn Asus P4G8x deluxe moederbord zitten en vind het geluid veel en niet zo een klein beetje slechter dan mijn Audigy 2. Het zal wel aan mij liggen maar als ik het geluid NU hoor dan van mijn Audigy tegenover de onboard geludiskaarten vind ik persoonlijk dat het geluid gewoon flat is en van die Audigy is veel zuiverder en veel beter maar dat is mijn mening.

Daarom vraag ik wat nou precies het verschil is waarin het geluid veel beter eruit komt. Zelfs uit dezelfde boxen. Ik heb vroeger een 4.1 speakersset gehad i.c.m. SB Live en daar was het geluid mooi uit maar uit een gewone geluidskaart vond ik het echt bagger. Als ik naar een Terratec Fun luister vind ik het ook niets en Audigy vind ik persoonlijk heel erg goed klinken.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En om nou ff een nieuwe geluids-chip op je moederbord te solderen... Ben vanmiddag bezig geweest met wat condensatoren, en dat was al een kutklus... :X
Pagina: 1