Toon posts:

Nieuwe modem Casema geeft een probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allen,

Onlang heb ik een nieuwe wanadoo modem ontvangen, de motorola versie lukt het de router niet meer om een gameserver met hetzelfde ip te joinen.

Internet werkt gewoon wel op alledrie de pc's, netzoals MSN, er kan ook gewoon op een andere server gespeeld worden, maar zodra je dezelfde server wilt joinen kan er maar 1 iemand in..waar ik voorheen gewoon wel met zn allen in kon.

Ik heb al enkele instellingen proberen te wijzigen, had namelijk voordat ik het nieuwe modem had de router ingesteld op PPPoE, maar als ik die instellingen met mn nieuwe motorola modem gebruik werkt niks meer. PPPtP ook algeprobeerd en werkt ook niet, het enige wat werkt is de ISP op NoNe te zetten (geen gebruikersnaam en wachtwoord) en dynamisch IP te gebruiken.(gebruik trouwens een sitecom DC202 router en heb de laatste firmware erop gezet)

Weet iemand waar het aan kan liggen en zijn er oplosssingen hiervoor?

BvD.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:14:
hallo allen,

...

Ik heb al enkele instellingen proberen te wijzigen, had namelijk voordat ik het nieuwe modem had de router ingesteld op PPPoE, maar als ik die instellingen met mn nieuwe motorola modem gebruik werkt niks meer. PPPtP ook algeprobeerd en werkt ook niet, het enige wat werkt is de ISP op NoNe te zetten (geen gebruikersnaam en wachtwoord) en dynamisch IP te gebruiken.(gebruik trouwens een sitecom DC202 router en heb de laatste firmware erop gezet)

Weet iemand waar het aan kan liggen en zijn er oplosssingen hiervoor?

BvD.
Als ik het zo lees, doe je iig qua instellingen veel te veel moeite.

Doe de router eens volledig resetten mbv de resetknop, daarna configureren via de wizard, en kies daar 'Netherlands' en vervolgens 'Casema/Wanadoo (Eurodocsis Motorola Surfboard Modem)'.

Nu zijn er inmiddels 5 versies van de DC-202 dus het kan iets afwijken.

Met de komst van dat nieuwe modem, is casema/wanadoo op DHCP overgestapt, ipv PPPoE. Bij Login Method, moet je dan voor 'None' kiezen als je het handmatig wil configureren. DNS en al krijgt hij van de DHCP-server.

Verwijderd

Topicstarter
Het resetten van de router helpt ook niet, kan nog steeds niet dezelfde server joinen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staat volgens mij gewoon op de FAQ van Sitecom (in tegenstelling tot mijn eigen probleem, helaas :( )
FAQ: http://www.sitecom.nl/faq_2.php?grp_id=7&prod_id=152

En jij moet denk ik hebben: http://www.sitecom.nl/faq_showanswer.php?faqid=809

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)