[XP] Duurt erg lang voordat het afsluitscherm komt

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:50
Ik heb dit probleem nu al bij 3 pc's gehad...
Wanneer ik WinXP afsluit dmv naar start -> uitschakelen te gaan, duurt het echt meer dan 1 minuut voordat het schermpje komt waarin ik kan klikken op "Stand-by" "Opnieuw opstarten" en "Uitschakelen".

Alles in msconfig en regedit heb ik uitgeschakeld. Dus al wordt er geen apart programma opgestart, dan nog blijf ik dit probleem houden. Wat misschien nuttig is om te vermelden is dat deze PC's geïnfecteerd waren met spyware en ze allemaal 4 users of meer hebben. Alle spyware is eraf gegooid, met hitman pro en andere spyware programma's, en alle virussen zijn er ook vanaf gehaald.

In de search kon ik nix over dit probleem vinden, alleen over problemen waarbij het lang duurt voordat WinXP afsluit, maar dat is al een stap verder, namelijk in het blauwe scherm waarbij staat dat alle instellingen worden opgeslagen.

Verwijderd

Heb je dat probleem ook als je in safe mode boot?

• benchMarc
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:09:
Heb je dat probleem ook als je in safe mode boot?
Goeie vraag :) Net ff gekeken maar in veilige modus doet hij het wel gewoon goed. Hij komt direct met het afsluitschermpje.

• benchMarc
Niemand? Ja ik ben idd ongeduldig, want er zijn er al 3 die dit nu hebben, en opgelost krijg ik het niet. System restore werkt ook niet.

Verwijderd

kijk eens naar http://support.microsoft.com/?id=308029 en dan met name de sectie waar staat:
Note If you can shut down or restart your computer from Safe mode, continue to the next section to troubleshoot possible driver issues.

Dus eventjes de stappen volgen die daarna staan :)

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
benchMarc schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:29:
Niemand? Ja ik ben idd ongeduldig, want er zijn er al 3 die dit nu hebben, en opgelost krijg ik het niet. System restore werkt ook niet.
Gedefragmenteerd? En is je bestandssysteem NTFS?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Het kan ook zijn dat de services van windows nog bezig zijn af te sluiten. Dit kan aangepast worden door de key WaitToKillServiceTimeout i.p.v. 20000 naar 2000 te zetten in register [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control]

Nu hebben de services nog maar 2 seconden om af te sluiten en anders worden ze gekild.

Lol niet goed gelezen. Dit is alleen als het na het schermpje van afsluiten lang duurt. Sorry }:O

[ Voor 15% gewijzigd door Kixtart op 24-03-2005 15:43 ]

☻/
/▌
/ \

• benchMarc
octootje schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:37:
[...]

Gedefragmenteerd? En is je bestandssysteem NTFS?
Defragmeteren in XP :| Haalt natuurlijk nix uit. Ook totaal niet relevant aan het probleem, want de HD laadt simpelweg niet als hij 'iets' aan het doen is in die minuut dat hij geen schermpje geeft. Het is zowel bij NTFS als FAT32.
Als ik de user gewoon afmeld en dan in het Welkomsscherm terecht kom, dan komt wel direct het schermpje als ik op afsluiten druk. Het lijkt er dus op dat er een bepaald programma wordt gestart in de normale modus, wat niet in de veilige modus wordt gestart, en niet wordt gestart als niemand zich aanmeldt...

Ben benieuwd of er iemand uit komt, want het is hier altijd zo dat wanneer ik een probleem post, niemand het weet.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Kan je eigenlijk nog als je op shutdown hebt geklikt in de taskmanager komen?
Als dat lukt moet je bij processes ff kijken of een programma veel CPU snoept. Laat maar weten

Edit:
Trouwens ik vind het zoiezo vreemd dat het dus lang duurt als je op die knop drukt, want andere programma's weten in princiepe niet dat windows wordt afgesloten totdat je in dat andere scherm echt op afsluiten drukt.
Probeer ook eens in de CMD window met het commmando shutdown XP af te sluiten.
(iets van "shutdown -s -t 1")

[ Voor 50% gewijzigd door Kixtart op 24-03-2005 22:46 ]

☻/
/▌
/ \

• benchMarc
Kixtart schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 22:33:
Kan je eigenlijk nog als je op shutdown hebt geklikt in de taskmanager komen?
Als dat lukt moet je bij processes ff kijken of een programma veel CPU snoept. Laat maar weten

Edit:
Trouwens ik vind het zoiezo vreemd dat het dus lang duurt als je op die knop drukt, want andere programma's weten in princiepe niet dat windows wordt afgesloten totdat je in dat andere scherm echt op afsluiten drukt.
Misschien is er een of ander programmatje dat zegmaar iets van de windows explorer heeft gehijacked ofzo. Dunno...
Probeer ook eens in de CMD window met het commmando shutdown XP af te sluiten.
(iets van "shutdown -s -t 1")
Ja maar dan sluit ie gewoon windows af... zonder dat schermpje, toch? Heb die pc hier niet bij de hand. Sowieso, als je gewoon op de powerknop drukt, dan sluit windows keurig af. Het is puur dat het zo lang duurt voordat het afsluitschermpje met de 3 opties komt...

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Heb je dus al gekeken in taskmanager als je dat doet. Of er een process CPU trekt?

☻/
/▌
/ \

• benchMarc
Het heeft dus iets te maken met de Automatische updates... Heb ze uitgeschakeld en dan sluit hij wel direct af. Nu nog een manier vinden om ze te fixen. Vanalles geprobeerd mbv microsoft newsgroups, maar het had geen baat.

Ik ben blij dat hier op GoT nog zoveel mensen met kennis zitten. Uiteindelijk moet ik toch weer alles zelf uitzoeken... :|

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

benchMarc schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:46:
Ik ben blij dat hier op GoT nog zoveel mensen met kennis zitten. Uiteindelijk moet ik toch weer alles zelf uitzoeken... :|
Ik zal nog eens proberen te helpen |:(

☻/
/▌
/ \

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-03 09:52
voor Kixtart
BenchMarc zucht en steunt "want GoT helpt hem niet".
Toch brengt het hem op nieuwe ideeën en helpt hij zichzelf. Zo wordt je (ervarings)deskundig, en pas je helemaal bij GoT 's filosofie van zelf leren scherper te denken en handiger worden, en niet braaf een ander volgen.

ik sta gewoon aan de zijlijn mee te genieten.

gewaarwordingshorizon

• benchMarc
Dit lijkt er meer op :) Helaas heb ik die pc's niet meer onder m'n hoede, maar als zo'n probleem zich in de toekomst weer voordoet ga ik iig dat proberen :) Tnx!
beascob schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:45:
voor Kixtart
BenchMarc zucht en steunt "want GoT helpt hem niet".
Toch brengt het hem op nieuwe ideeën en helpt hij zichzelf. Zo wordt je (ervarings)deskundig, en pas je helemaal bij GoT 's filosofie van zelf leren scherper te denken en handiger worden, en niet braaf een ander volgen.

ik sta gewoon aan de zijlijn mee te genieten.
Mja, allemaal leuk en aardig, maar het schiet niet echt op :) Ik vind het juist ook fijn dat als ik een oplossing voor een probleem zoek, en ik gebruik de search, dat ik dan ook direct het antwoord vind, en geen topics waar ik 100x wordt doorverwezen naar andere topics waarin je ALWEER wordt doorverwezen en uiteindelijk nog nergens uitkomt. Wat hier vaak het geval is.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik kan verifiëren dat de volgende oplossing werkt:
Click Start, click Run, type SERVICES.MSC, click OK. Stop the Automatic Updates service. Rename the c:\Windows\SoftwareDistribution folder to c:\Windows\SoftwareDistribution.old. Restart the Automatic Updates service.
Even ter bevestiging en om te zorgen dat de daadwerkelijke oplossing ook terug te vinden is zonder afhankelijk te zijn van het al dan niet bestaan van een ander forum.

LET OP: OUD TOPIC!!!
Pagina: 1