Toon posts:

Stotteringen door HD activiteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds zeer kort heb ik bijzonder last van stotteringen in alle spellen (D3D of openGL).
Om de seconde komt er plotseling een schok omdat dan mijn hardeschijf geaccessed wordt.

Dit is bij alle spellen zo en is bijzonder irritant! Het lijkt wel of er niets gecached wordt!
Systeem : Asus K7V, Athlon 800, GF2 GTS , 384mb ram. Laatste via drivers installed en een pagefile van 500 mb (fixed).
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Welke windows versie?
Waarom zo'n grootte swapfile?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Van zoveel geheugen (bijna 1GB) kan het zijn (heb ik gehoord) dat je computer langzamer wordt... Zet je swapfile terug naar 100MB of nog minder, meer heb je niet fixed nodig... Dat breidt hij zelf wel uit als het echt nodig is, maar met 382MB heb je meeeeeeer dan genoeg voor alle huidige spellen...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Dat veel geheugen je computer langzaam maakt heb ik nog nooit gehoord ... check of er geen onnodige apps op de achtergrond draaien en of DMA gewoon aanstaat. Verder zou je de setting ConservativeSwapFileUsage=1 kunnen zetten in je system.ini onder 386enh ... werkt alleen onder Win9x/ME.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Stom, vergeten erbij te zetten dat ik Windows 2000 gebruik! Igv bij deze dan.

Ik zal de swapfile eens kleiner proberen te zetten, misschien helpt het. Hij stond eerst op 384 mb en heb hem juist groter gemaakt om te kijken of dat hielp, zonder succes, ik zal hem nu dus maar kleiner maken.

• Bomberman
Heb je de laatste 4in1 beta al geinstalleerd (4.27)? Naar mijn idee zijn de busmaster drivers daarvan best goed ... beter dan 4.26 zo lijkt (hoewel gezegd wordt dat ze hetzelfde serienr. hebben :?).

PC Specs

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 10:24
Defraggen ?
Je swap file kan ook gefragged zijn.
Maare ik heb win2k met 512 Mb Swap, vanwege 3ds max enzo, en nog nooit last gehad van traagheid.
Swap op een andere hd en liefst eigen partitie scheelt ook bijzonder.

Anything goes !!

Verwijderd

Topicstarter
Swapfile size veranderen helpt in ieder geval niet. Groter, kleiner, fixed, niet fixed , het maakt allemaal geen ruk uit :(

Ik zal die nieuwe via drivers eens proberen, maar ik zie niet hoe het een verschil kan maken, want hij deed het eerst goed met de oudere via4in1 drivers.

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 10:24
Heb je misschien zoeits als partition magic gebruikt ? Ik heb al een aan aantal keer meegemaakt dat een harde schijf daarna hele rare kuren ging vertonen.
Controleer je kabels ff..
Dat ook niet?
Sterkte :)

Anything goes !!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe via drivers helpen ook niet, wat ik al verwachtte aangezien mijn hd's aangesloten zijn op een promise controller.
Dan maar defraggen en hopen dat dat werkt :(

En ja ik heb Partition Magic wel eens gebruikt, maar dat was wel een aardig tijdje geleden...

Anders komt er binnenkort een frisse format aan, het is bijzonder irritant spelen zo.

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

Sjod

Ik ben goed luisterend

Kijk eens hoevvel conventioneel geheugen je nog vrij hebt als dit onder 560k dan raadt ik je aan om de boel eens in je higher memory area te laden

• Bomberman
Eh .. hij draait Win2K.

PC Specs

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

ja, maar reken er maar wel op dat er nog naar gekeken wordt door win2k

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Want win2k heeft nog steeds doscode's nodig om te kunnen draaien

• Bomberman
:? .. wist ik niet, sorry.

PC Specs

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

geeft nie

Verwijderd

Topicstarter
Nou door ff mem te draaien ben ik erachter gekomen dat ik nog 634Kb conventioneel geheugen vrij heb.
En 1 mb contiguous extendend memory waarvan 0 kb vrij :?
En nog eens 941kb XMS memory.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb dit probleem ook de laatste tijd, alleen ff een heel ander systeem :( een oorzaak was het progje ram-idle dat ik draaide, maar na het kicken van dat progje is het nog niet helemaal over, denk dat ik maar terug ga naar win98se (ipv me) zal wel dat pchealth enzo zijn. (in 98 kan ik tenminste weer fijn spelen met de config.sys :Y) )
Pagina: 1