Toon posts:

[ATI 9800Pro] Geen beeld?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb net voor het eerst in mijn eentje een Videokaart erin gezet, en het gaat gelijk mis. De videokaart voorzichtig ingezet, vastgemaakt, voedingskabel aangesloten etc etc. Maar op het moment dat ik mijn PC weer aanzet krijg ik zwart beeld. Niets, heb het idee dat hij windows wel begint te draaien, maar ik zie gewoon niets! Enig idee waar het aan ligt? Ik ben trouwens overgegaan vanaf een ATI9600 naar ATI 9800Pro.

Alvast bedankt!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
misschien zit de kaart er niet helemaal goed in, probeer em er eerst eens opnieuw in te zetten

edit : nog een inkoppertje, wel de monitor kabel eraan zitten ?

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 23-03-2005 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja tuurlijk, anders krijg ik wel mooie melding op mijn beeldscherm :)

Verwijderd

je weet wel zeker dat ie door de bios heenkomt? Hoor je de 'piep'?
Over welk moederbord hebben we het hier, meestal geeft het moederbord ook wel een melding wat er mis kan zijn mbv ledjes of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatste keer geen piep gehoord, de andere keer wel.

Moederbord is K8NS Ultra-939 btw.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 15:22 ]

Verwijderd

Weet je zeker dat je hem goed in het AGP-slot hebt geduwd? Doe hem anders even opnieuw erin, lijkt niet 100% goed geplaatst te zijn. Anders maar even kijken of het met een andere videokaart wel lukt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Krijg je wel beeld als je de andere VGA-aansluiting probeert?
Zo niet:

- Oude kaart er opnieuw in
- ATI drivers en -software weghalen (staat onder software in je configuratiemanager)
- PC uitzetten
- nieuwe kaart er in
- opnieuw starten
-Catalyst drivers opnieuw installeren

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Beide aansluitingen geen beeld. Ga zometeen dan maar even bovenstaand lijstje doen.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 13:39
Lekker zo zonder informatie.

Wellicht dat er al een videokaart on board zit. Als dat zo is, moet je die eerst ff uitschakelen in de bios. Verder is het natuurlijk altijd slim om te controleren in dit soort gevallen of de kaart het wel doet op een andere PC. Zo niet dan is de kaart uiteraard naar de eeuwige gamevelden toe.

Emos

Verwijderd

Topicstarter
Potverdikkie, deze newbie had de kaart gewoon nog niet stevig genoeg aangedrukt. Ben veel te lief geweest :( Het werkt, in ieder geval allemaal bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Duh }:O
Dat was dus de oplossing van de eerste reply |:(

NOFI: past goed bij je ondertitel ;)

[ Voor 25% gewijzigd door The Eagle op 23-03-2005 15:33 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 15:20

The Milkman

█████░░░░░ 50%

The_Eagle schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:33:
Duh }:O
Dat was dus de oplossing van de eerste reply |:(
Heeft ie weer wat geleerd! Altijd fijn als iets meezit in de lente :)

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Verwijderd

Topicstarter
Mjah ik had het dus ook flink aangedrukt maar heb FLINK moeten doordrukken om dat ding er goed in te krijgen. Ik ben normaal lief en teder, sorry :D _/-\o_

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 13:39
HA HA HA HA HA HA HA.
Nou gelukkig werkt het. Daar gaat het om. Anders had je toch mooie een nieuw kaartje moeten kopen en meteen een nieuwe rubriek om er achter te komen welke dat dan had moeten worden.

:+

Emos

Pagina: 1