[Motion] Onvoldoende HW-specs, geen installatie mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:46

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Hardware: Dual G4-1250, 1G ram, ATI radeon 9000-PRO
Software: Motion (trial)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Minimum System Requirements
- Macintosh computer with 867MHz or faster PowerPC G4 or G5 processor
- 512MB of RAM (2GB or more recommended)
- Mac OS X v10.3.5 or later
- QuickTime 6.5.1 or later
- Display with 1024x768 resolution or higher (1280 x 1024 resolution recommended)
- One of the following graphics cards:
* ATI Radeon 9800 XT
* ATI Radeon 9800 Pro
* ATI Radeon 9700 Pro
* ATI Radeon 9600 XT
* ATI Radeon 9600 Pro
* ATI Mobility Radeon 9700
* ATI Mobility Radeon 9600
* nVidia GeForce Go5200
* nVidia GeForce FX 5200 Ultra

OK so far so good (NOT), minimum videokaart is de hindernis (deze machine is nog geen jaar oud :|).
maar . . .
Aan Bram Elderman (Apple guru uit Bunnink) gevraagd of ik Motion helemaal niet kon draaien of dat het moeizaam/lamgzaam zou gaan, volgens Bram zou het wel moeten werken, dus wil ik de trial-versie testen voordat ik het pakket ga kopen.
Tot mijn intense verdriet wil het progsel niet eens installeren omdat de videokaart niet goed genoeg is :|. Met TinkerTool gekeken of ik het HW controle-tooltje bij installatie kan omzeilen maar dat lukt dus niet.

'De' vraag is natuurlijk hoe ik die controle-hindernis wel kan omzeilen :).
Als Motion doet wat ik wil zal ik een andere videokaart moeten aanschaffen, maar als Motion niet doet wat ik er mee wil (of dat ik er niet voldoende mee om kan gaan :+ ) dan kan ik die kosten weer besparen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb even in de topictitel aangegeven dat het hier om het pakket Motion gaat :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Thnx, maar als er een workaround te bedenken/vinden is, dan is die mogelijk breder inzetbaar dan Motion alleen, uiteindelijk is de eerste drempel het controle tooltje.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Probleem is dat Motion echt een heel zware applicatie is (tenzij je alleen heel simpele handelingen uitvoert). Motion kan een topmodel dual G5 nog hard laten zweten (kijk maar eens op de Barefeats site) en kan alle geheugen gebruiken die je de app beschikbaar kan stellen. Pixel shaders worden gebruikt om effecten real-time weer te geven (vandaar de eis aan die kaarten). Ik heb het idee dat code uit Motion uiteindelijk onderdeel is geworden van Core Image/Core Video in Tiger.

Dus hoewel ik geen suggesties heb, kan ik alleen maar zeggen dat ik denk dat deze applicatie niet lekker gaat lopen op je Mac.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

Er is een tooltje beschikbaar, maar dat valt onder warez denk ik.... dat zal ik hier dus ook niet noemen.
Met deze tool is het mogelijk om Motion op alle hardware te installeren, al zullen de prestaties er niet beter op worden natuurlijk.

Er is dus hoop! ;)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Vooralsnog zie ik niet waarom een tooltje warez is, er zal toch wel een betaalversie zijn ook?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Dit tooltje regelt meer dan alleen de Hardware-check, vandaar... ;)

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Laat me raden: je hebt die trial ook dinsdag avond bij "Making music on a Mac" gehaald? :)

Was een erg leuke avond!

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Modbreak:Nee, warezrequests zijn hier nog steeds niet toegestaan. Zelfs niet als je de goede bedoelingen hebt het programma alleen voor dit doeleinde te gebruiken ;)

[ Voor 76% gewijzigd door dawuss op 25-03-2005 21:33 ]

Pagina: 1