TV aansluiten op stereo probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:48
Ik wilde boven op m'n kamer m'n TV aansluiten op de video/aux van m'n stereo set.
Je zou zeggen een makkie, niet dus... Ik krijg namelijk geen geluid op de stereo.
De situatie is als volgt:
Ik heb een Sony Trinitron KV-21FX30B Specificaties in het frans op in een PDF file --> http://home.wanadoo.nl/lochtejans/KV21FX30B.pdf

Op de deze TV zitten op de achterkant 2 scart aansluitingen, ook een audio-OUT aansluiting. Voorkant TV een video- en audio-IN aansluiting en een aansluiting voor een koptelefoon.
Dus om geluid op m'n stereo te krijgen zou je zeggen gewoon een TULP (rood/wit) stekker vanuit de audio-out van de TV naar de AUX van de stereo, maar ik krijg geen geluid. De AUX van de stereo werkt wel gewoon, bijv. als ik via de koptelefoonaansluiting het zooitje aansluit (slecht geluid natuurlijk), of via m'n laptop etc. werkt het wel. De TULP stekker werkt wel op dezelfde manier bij een TV en stereo beneden.
Kortom er is iets mis met de audio-out van m'n TV neem ik aan. In het menu van de TV kan ik namelijk niets vinden over een eventuele instelling. De 2 scart aansluitingen zijn in principe steeds in gebruik dus met een eventuele scart verdeel blokje is eigenlijk de laatste methode die ik wil gebruiken.

Iemand een idee?

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

Rwin

Ondertitel

zet je tv op MUTE.
daarna moet je hem op mute laten staan en dan het volume hoger zetten. Mogelijk kun je daarmee je audio-out van je tv "bepalen"

laat maar weten of het gelukt is.

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:48
Oke, ik heb in het menu het geluid van de TV uitgezet en daardoor komt er nu geluid uit m'n stereo!
Kortom, het is geluid uit de TV of uit de stereo. Dus niet tegelijk. Dat is in principe ook niet erg.

Bedankt voor de tip!!

Verwijderd

Het kan wel gelijk, maar wat is het nut daarvan? Sluit je geluid aan via scart. Dan heb je een constant signaal en je kan het geluid van de TV gewoon apart regelen. Het enige nadeel is dat de keuze van een andere taal, zoals vroeger gebruikt werd voor o.a. Eurosport, niet werkt. Maar dat wordt hier in ieder geval nergens meer gebruikt.

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 11:06
Bij mijn Sony (kv-28fq86) kan het wel gelijk, maar dan moet je of je versterker voluit zetten wil je een beetje volume hebben over je speakers, of het geluid van je tv hard. Daarom moet je inderdaad je speakers van je tv uitschakelen en het volume wat je tv doorgeeft omhoog zodat je je versterker niet extreem hard hoeft te zetten om wat geluid te horen

Verwijderd

En toen zette je per ongeluk het geluid van de TV aan. Lijkt me niet echt prettig. Dat probleem heb je dus niet als je de scartaansluiting gebruikt.
Pagina: 1