[router] Linksys BEFSR41 valt uit

Pagina: 1
Acties:

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hallo, ik zit met een vaag netwerkprobleem. Het is als volgt: ik heb een 10mbit internetverbinding van de universiteit, waar ik 2 PC's aan wil hangen met behulp van een Linksys BEFSR41 v3.1 (router met 4 poorts switch, geen wireless). Dat gaat allemaal prima, maar pakweg om de halve minuut valt de verbinding even weg. Als ik de gateway van de uni ping heb ik gemiddeld 20 goeie replies, en dan weer 4 timeouts. De gevolgen zijn oa random disconnects bij MSN/IRC en heel irritant surfen natuurlijk.

Opmerkingen:
- als de verbinding er is, is de snelheid ook dik in orde
- als ik m'n PC direct op internet aansluit is het probleem weg, echter: de router is niet defect (bij twee identieke exemplaren kwam het probleem voor)
- router is voorzien van de nieuwste firmware
- de IPs (zowel intern als extern) zijn statisch, geen DHCP. Ik heb maar 1 extern IP gekregen, dus ik moet NAT gebruiken (toch?).

De helpdesk van de Routershop, Linksys en de universiteit kunnen me simpelweg NIET verder helpen. Ik ben ervan overtuigd dat dit gewoon zou moeten werken. Wie o wie.... ;)

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Als je de PC zonder router er direct aan hangt heb je dan ook dit probleem ?
Ik denk zelf dat het de combinatie tussen de modem en de router is, de modem zal bepaalde instellingen hebben waar je router op ingesteld moet worden.

• snars
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:09:
Als je de PC zonder router er direct aan hangt heb je dan ook dit probleem ?
Nee, zoals ik in de topicstart al zei.
Ik denk zelf dat het de combinatie tussen de modem en de router is, de modem zal bepaalde instellingen hebben waar je router op ingesteld moet worden.
Ik heb geen modem, alleen een Ethernet-aansluiting. Wederom zie topicstart :P

[ Voor 9% gewijzigd door snars op 23-03-2005 15:30 ]

Verwijderd

Er is altijd een modem aanwezig, alleen niet bij jouw in de buurt, de netwerkbeheerder zou moeten weten wat voor soort modem er staat met wat voor instellingen.

• snars
  • Niet online
Er staat een lading switches hier in het gebouw, dan gaat het met glasvezel naar de Surfnet backbone. Wijs mij es aan waar het 'modem' staat?

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:02
Ik heb ook zoiets gehad en ik heb toen de UPnP services disabled (tabblad password)
Misschien helpt dit bij jou ook wel.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• snars
  • Niet online
Heb ik al gedaan....geen verschil :P

Verwijderd

Zelfde probleem hier met BEFSX41. Uiterst instabiele verbinding, ik ga volgende week maar eens een andere router proberen.

Verwijderd

Ik had hetzelfde met een befsx41, maar heb er op advies van een of ander forum een andere oudere firmware opgegooid. Die was een stuk stabieler. Daarna ook meteen maar via chello een ander ipadres aangevraagd.

Geloof dat de foute software iets van 1.50.x was en de betere 1.45.x

Verwijderd

Heb hier de 50.18 firmware, dit blijkt de meest recente, kan helaas niet de oudere firmware vinden.

Verwijderd

Via FTP-site oudere firmware gevonden en geinstalleerd. Problemen lijken verholpen op de BEFSX41; even afwachten hoe het volgende week gaat en of bepaalde zaken nog goed werken.

• snars
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:58:
Via FTP-site oudere firmware gevonden en geinstalleerd. Problemen lijken verholpen op de BEFSX41; even afwachten hoe het volgende week gaat en of bepaalde zaken nog goed werken.
Kun je me ff laten weten waar je die firmware hebt gevonden? ---> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/30470/FFFFFF/000000 Tnx! :)

Pagina: 1