Hallo, ik zit met een vaag netwerkprobleem. Het is als volgt: ik heb een 10mbit internetverbinding van de universiteit, waar ik 2 PC's aan wil hangen met behulp van een Linksys BEFSR41 v3.1 (router met 4 poorts switch, geen wireless). Dat gaat allemaal prima, maar pakweg om de halve minuut valt de verbinding even weg. Als ik de gateway van de uni ping heb ik gemiddeld 20 goeie replies, en dan weer 4 timeouts. De gevolgen zijn oa random disconnects bij MSN/IRC en heel irritant surfen natuurlijk.
Opmerkingen:
- als de verbinding er is, is de snelheid ook dik in orde
- als ik m'n PC direct op internet aansluit is het probleem weg, echter: de router is niet defect (bij twee identieke exemplaren kwam het probleem voor)
- router is voorzien van de nieuwste firmware
- de IPs (zowel intern als extern) zijn statisch, geen DHCP. Ik heb maar 1 extern IP gekregen, dus ik moet NAT gebruiken (toch?).
De helpdesk van de Routershop, Linksys en de universiteit kunnen me simpelweg NIET verder helpen. Ik ben ervan overtuigd dat dit gewoon zou moeten werken. Wie o wie....
Opmerkingen:
- als de verbinding er is, is de snelheid ook dik in orde
- als ik m'n PC direct op internet aansluit is het probleem weg, echter: de router is niet defect (bij twee identieke exemplaren kwam het probleem voor)
- router is voorzien van de nieuwste firmware
- de IPs (zowel intern als extern) zijn statisch, geen DHCP. Ik heb maar 1 extern IP gekregen, dus ik moet NAT gebruiken (toch?).
De helpdesk van de Routershop, Linksys en de universiteit kunnen me simpelweg NIET verder helpen. Ik ben ervan overtuigd dat dit gewoon zou moeten werken. Wie o wie....
I reject your reality, and substitute my own.