Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:59:
[...]
Wat is teveel? Als ik per maand 53 euro betaal, dan mag ik daar toch op z'n minst een werkende lijn voor verwachten. Let wel, een WERKENDE lijn. Was het maar traag, dan had ik nog iets! Dan hadden ze me ook niet gehoord. Maar in dit geval betaal ik dus 26 euro voor de kat z'n viool. En nogmaals, het gaat me niet om die 26 euro, maar vanwege het feit dat ik gekozen heb voor een goedkope provider, heb ik m'n rechten verspeeld op restitutie. Want zo zie ik het.
Ja. En dat staat gewoon zwart op wit...
Lees die artikelen uit de AV die JvS hierboven citeert en waar jij je bekend
en accoord mee verklaard hebt.
Na twee weken storing heb je het recht de overeenkomst te ontbinden, maar niet op vergoeding.
Niet mooi, maar daar heb je voor betaald en (belangrijker) daar heb je voor getekend. Niet mee eens? Zoek een provider die wel een restitutieregeling in de AV heeft staan

Het domste wat je kunt doen. Nu zijn zij in gebreke, jij niet. Door niet te betalen zijn jullie allebei in gebreke. Dan kunnen ze *terecht* de doorgifte stopzetten en heb je werkelijk geen poot om op te staan...
nhimf schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:17:
Algemene voorwaarden zijn leuk, maar ze moeten wel conform de wet zijn.
Nu ben ik geen kenner op het gebied van het recht, maar als er in de voorwaarden staat:
11.1 Eigendom
Door het aangaan van deze verbintenis worden Uw vrouw, kinderen, huis, auto, hond, kat van SpeedXS.
Bij gebrekkige betaling worden (in volgorde) Uw kinderen en uw vrouw afgeschoten.
Dan weet je dat het natuurlijk onzin is. Ookal ga je ermee akkoord, wettig is het niet.
Nee, maar het voorbeeld wat je noemt is natuurlijk ook onzin. In dit geval geven ze aan wat zij verplicht zijn (inzet, niet resultaat) en wat de klant voor rechten heeft (na 2 weken de boel eenzijdig op te zeggen). Dat klinkt alleszins redelijk - al is het wel nogal amateuristisch...
Nu weet ik niet hoe het zit met restitutie bij het niet werken van een lijn.
Je kan ze inderdaad wel in gebreke stellen en dan heb je een geldige reden om het contract per direct te laten ontbinden.
Dat staat ook letterlijk in de AV dat dat mag

Dat
Daarnaast is de reden als "BBned deed tof, dus jah dan kunnen wij geen internet leveren" een drochreden, aangezien jij niets met BBned te maken hebt, maar met speedxs.
Tja, het geeft aan dat zij het op dat moment niet kunnen oplossen. Daar heb je als consument niets mee te maken, maar het geeft aan dat het op dat moment geen zin heeft om elke dag te bellen oid (dat scheelt belkosten

)
Maar als een bedrijf zegt dat ze de goedkoopste zijn en er geen ruimte is voor restitutie, zou ik lekker het contract laten ontbinden en overgaan naar een echte provider, want dan zullen ze ook wel geen ruimte hebben voor onverwachte uitgaven en kunnen ze elk moment failliet gaan.
Idd. Voor een dubbeltje kun je niet op de eerste rij zitten, een degelijke provider is dan wel iets duurder, maar dan heb je minimaal restitutiemogelijkheden...
[
Voor 41% gewijzigd door
dion_b op 23-03-2005 15:32
]