[Delphi 7] Compononent onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• janusja
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-03 23:02
In Delphi 7 wil ik graag de component TDirectoryTreeView gebruiken, maar hij wordt niet weergegeven in de System tab van m'n palette.

Ik heb de laatste Delphi 7 updates van Borland geïnstalleerd.

Bij 'install packages' is alles aangevinkt.

Als ik bij 'configure palette' kijk, staat de TDirectoryTreeView gewoon onder de System tab, hij is niet Hidden of wat dan ook.

Weet iemand hoe ik deze component zichtbaar krijg zodat ik hem op m'n form kan plaatsen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waar je dat kan fixen weet ik niet, maar je kan er altijd omheen werken door de code view van je form te laten zien, en daar dan zelf zo'n component op plaatsen. Het lijkt me dat je hem daarna wel kan zien/aanpassen in de visuele IDE. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• janusja
Net geprobeerd; werkt niet; krijg de melding: Class TDirectoryTreeView not found. Ignore the error and continue? < etc.. >

Terwijl ik deze zowel in de code van de form als ook in de bijbehorende unit aangemaakt heb.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-05 23:44

alienfruit

the alien you never expected

Moet je deze componenten anders even installeren, ook al worden ze niet officieel ondersteund -- ze werken best lekker.

.\Delphi7\Demos\ShellControls

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:01

Tomatoman

Fulltime prutser

Raar, volgens mij doe je alles goed. Wat gebeurt er als het package waar TDirectoryTreeView in zit wordt verwijderd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd?

Een goede grap mag vrienden kosten.

• janusja
Heb net de oplossing van alienfruit gebruikt.

Werkt perfect (jay!)

Hartelijk dank!
Pagina: 1