pc niet meer in windows na install 6800le

Pagina: 1
Acties:

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 18:21
hallo!

ik heb een probleem , en ik denk wel dat ik weet waar het zit , met name op ''denk'' zeker weten doe ik het niet..

ik heb vorig jaar bij mycom een asus 6800le gekocht op hcc dagen .. nooit problemen mee gehad sinds een maand ..

het begon , toen ik op een avond ff wilde gaan game , ik me pc wilde aanzetten . . en die constant ging herstarte zorda die windows ging laden . . dat velllee malen achter mekaar . .en vervolgens die na een uurtje in windows was . . en als ik dan in windows was . had ik helemaal geen problemen meer

ik denk dit is niet goed . .dus ik heb een format gedaan . .en alles weer opnieuw geinstalleerd ..

afijn . . ik kwam normaal in windows . .dus wat doe je dan . .videokaart installeren , geluid , windows update enzenzenz

ik had alles geinstalleerd , behalve men videokaart .. en had al een paar keer gereboot voor me windows update enz , toen ik weer in windows was . ging ik mijn videokaart installeren .. afijn . gedaan . ik weer gestarte .. en klabam . zelfde probleem. . . weer niet in windows komen ..

nu denk ik zelf dat het met mijn moederbord ( gek ding > p4s8x-x ) of men voeding ( 400w ) temaken heeft ..

dus als eerste ging ik men 4 blacklights . en me casefans loskoppelen . om maar stroom te besparen . en tekijken wat die dan deed . . weer zelfde probleem . .wilde niet in windows komen ..

zelfs men cdbrander , dvd speler eruit gehaald . .en me slave hdd . .en weer zelfde probleem . .

ik heb voorderst nooir problemen gehad met mijn 6800le . hij heeft het altijd prima gedaan! , dus het lijkt me sterk dat die kapot is . .en als die kapot zou zijn zou ik nog wel in windows kunnen komen lijkt mij ..en dat ik dan gewoon geen games meer kan draaien ..

ik had wel de pipelines open .. 12/ 1.6 maar toen ik hem weer stock had gezet bleef het zelfde probleem zich voordoen ..

maar ik heb mijn videokaart op een andere pc geprobeerd .. en daar werkte die ook zonder enig probleem .

nu denk ik dat het iets met mijn moederbord temaken heeft. . waarom? en hoe? en wat kan ik eraan doen?

ik denk dat het een nieuw mobo wordt . maartoch wil ik eerst even weten wie mss denkt hoe ik het probleem kan oplossen .... dalijk koop ik een nieuw mobo en zit ik nog met het zelfde probleem . .

specs:
pentium 266ghz 533
asus P4s8x-x
1g geheugen ( goedkoop iets)
400w standaard psu ( q-tec ofzo)
asus 6800le 128mb

alvast bedankt!

in afwachting van u reactie .

goofy

[ Voor 10% gewijzigd door ikbengoofy op 23-03-2005 14:23 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:45
Misschien kunnen anders drivers helpen? Stonden er op die andere computer ook andere drivers dan die jij heb?
Misschien zou je een andere voeding kunnen proberen...Q-tec staat namelijk niet bekend om zijn goede voedingen.

[ Voor 35% gewijzigd door Giel op 23-03-2005 15:22 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Brr . ik , word .. echt . . helemaal . , gestoord

van .. al die . . puntjes . , en komma's .

Om nog te zweichen van alje tijpfuoten.

Maar ehm, probeer eens een andere videokaart in je pc te gooien.
Of liever nog, een ander moederbord, maar da's wat lastiger meestal.
Overigens schrijf je dat je goedkoop geheugen hebt, draai memtest86 eens?

• ikbengoofy
ik heb een dyslectie , kan er weinig aan veranderen .. :)

Verwijderd

Giel schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:21:

Misschien zou je een andere voeding kunnen proberen...Q-tec staat namelijk niet bekend om zijn goede voedingen.
Q-tec doet het hier perfect, >350w ... :z

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

w0w

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:58:
[...]

De ene voeding is de andere niet, en ik denk dat in dit geval idd de voeding weleens de dwarsligger zou kunnen zijn. Probeer es een andere voeding, of een andere vga kaart zoals ^^ al gezegd is.

• ikbengoofy
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:58:
[...]

ik heb een 400w Q-tec .. met ff 8 van die kermis casefans .. 4 blauwe blacklights .. 2 hdd van 120 gig . een cdrom speler . en een dvd speler . een fancontroller . een soundcard , een 6800le videokaart . en de rest

denk toch wel ff veelste teveel voor dat dingetje denk ik zo

daarom heb ik zonet ook een OCZ voeding gesteld bij PCGATE .. van 450 watt .. moet wel redelijk zijn denk :)

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
offtopic:
specs:
pentium 266ghz 533
asus P4s8x-x
1g geheugen ( goedkoop iets)
400w standaard psu ( q-tec ofzo)
asus 6800le 128mb

waar heb je die vandaan? :X :X :X

Kun je bij een mede tweaker proberen of die andere pc de onderdelen te wisselen dan hou je het probleem over.

[www.ganzz.nl]

• ikbengoofy
2.66ghz B)

sorry :P

Pagina: 1