Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat vinden jullie de beste virusscanner momenteel?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik hoor heel veel mensen praten over verschillende virusscanners... en ik ben eigenlijk wel benieuwd welke er nou het meeste gebruikt word en het beste is om zo ook de betere op mijn pc te laten draaien, vandaar deze poll, welke virusscanner vinden jullie het beste? en waarom?

ben benieuwd.

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:36
heb ervaring met 2 scanners op het moment.

norton I.S. 2005, en sophos.

opmerkingen:

norton: opzich goede opzet (firewall, virusscanner, magere ad-blocker in 1). alleen is het super irritant dat hij zoveel meldingen geeft. bijv: "dit geblockt, dat geblockt, dit gevonden etc. etc.).

sophos: erg stil, je vraagt je af of hij zijn werk dan wel goed doet :) verwijderd niet alles.. dit kan je wel een beetje instellen. maar vaak geeft ie aan WAAR de boosdoener zit, en moet je em handmatig deleten.

ik ben zelf ook op zoek naar de ideaalste virusscan/adware combi... want ik moet binnenkort echt een clean install doen :S

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:18

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mijn inziens bestaat er geen beste, het antwoord zal gevoelsmatig zijn.

Wat is goed, weinig cpu gebruik, veel virussen vinden, veel aanvallen onderscheppen,
snelle updates na een uitbraak?

Waar is je poll? Ik kan er geen vinden

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:29

CXNeXo

This behavior is by design.

Thuis gebruik ik Avast, wat naar mijn mening een prima scanner is.

Op het werk gebruiken we Sophos (i.c.m. de enterprise manager).
Beide scanner zijn erg snel met de virus definities, wat ik erg belangrijk vindt.

@Fried:

Als je sophos goed configureer, doet hij z'n werk echt prima hoor.

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:36
Tukk schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:54:
Mijn inziens bestaat er geen beste, het antwoord zal gevoelsmatig zijn.

Wat is goed, 1. weinig cpu gebruik, 2. veel virussen vinden, 3. veel aanvallen onderscheppen,
4. snelle updates na een uitbraak?

Waar is je poll? Ik kan er geen vinden
ja, ja, ja, ja :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu momenteel ook Norton 2005 draaien, is opzich idd geen slechte virusscanner, heb verder weinig ervaring met andere virusscanners, heb vroeger ook Mcfee gehad en dat vond ik wel zo goed waardeloos. en trouwens dit is een poll, meningen vragen. :>

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 23:10
BitDefender draai ik momenteel. Stuk lichter dan Norton (2004/2005), ook snel met updates!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 19:30

_fool

Helemaal zo gek nog niet

AntiVir
http://www.free-av.com/

- Volledige versie gratis voor thuisgebruikers (onder het motto: wie thuis veilig is, neemt geen troep mee naar kantoor)
- Vaak updates
- Niet zo'n lomp groot pakket :)

Misschien niet de beste, maar value-for-money zeker mijn keus.

specs

Verwijderd

norton corporate

Verwijderd

De beste in mijn ogen is overduidelijk Panda antivirus 2005. Veel minder resources nodig dan McAfee en vooral Norton, en veel vaker updates. Ook zijn de meldingen veel duidelijker, de prijs is lager en het pakket is in de eenvoudigste versie al compleet met antispyware, antidialer software en een firewall

www.pandasoftware.com

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Idd, Bitdefender. Er zijn qua beveileging betere (Panda AV b.v.), maar het gebruiksgemak is hoger bij Bitdefender bovendien scoort het in verhouding met Norton AV en McAfee een stuk hoger bij het vinden en verwijderen van virussen.

Avast is meuk. Die vind de virussen wel zo goed als altijd maar het oplossen van het probleem is 9 van de 10 keer teveel gevraagd.

Op de systemen die ik beheer zet ik altijd AVG Anti-Virus. Gratis en werkt prima.

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Kaspersky Anti Virus vind ik echt een geweldige scanner. Gebruikt niet zo idioot veel resources als bijvoorbeeld Norton. En ze zijn imo vrij snel met updates

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kaspersky. Deze heeft wel vaker virussen gevonden en verwijderd bij mij die Norton of AVG niet kon verwijderen, maar wel detecteerde (Anti-virus ja |:( vooral AVG is erg goed in detecteren maar niet verwijderen)
In ieder geval, Kaspersky is lekker licht, snel, duidelijk en heeft vaak meerdere keren per dag updates :Y)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op deze manier virusscanners opsommen heeft niet zo heel veel zin - en dat is ook niet echt de bedoeling op GoT :)

Ik stel voor dat je dit topic even doorleest: [rml][ Virusscanners] discussietopic deel 2[/rml]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.