Toon posts:

ADSL snelheid verlagen op de modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ADSL verbindign via Demon (op het Tiscali netwerk). snelheid 8down / 1up.

volend de testsites zit ik 2500 meter van de centrale. de getrainde snelheid van het modem is 7600/800, wat niet slecht is op deze afstand.

Het probleem is dat de adsl modem veel crc errors geeft op de adsl lijn. ik heb het orginele Zyxel 630r modem al vervangen door een Sitecom dc213, waarmee de problemen wel minder werden, maar niet opgelost.
Het modem moet eens in de zoveel tijd gereset worden.

Nu wil ik dus dat de modem bv op 6000/800 traint, maar ik kan nergens (google, zyxel, sitecom, tweakers) vinden hoe (en of) ik dat kan doen.

Ik ben benieuwd of de lijn op lagere snelheden minder errors geeft.

Wie weet raad??

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verbinding gewoon laten downgraden bij de ISP naar een abonnement één stapje lager gewoon?

Maar errors heb je altijd op een wide-open verbinding. Lijnen zijn natuurlijk nooit perfect en dus loopt een modem altijd maximaal. Net op het randje dat het stabiel is zonder problemen met de hoogst mogelijke snelheid op die lijn. Sowieso gaat je modem vanzelf onieuw verbinding opbouwen als het aantal errors per tijdseenheid teveel is. Als het goed is een stapje lager automatisch.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
de snelheid word dan meteen 2mb down. das net te weinig.... en ik zit nog in het eerste contractjaar...... dus downgraden is momenteel nog een probleem....

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08-2025

Cool_Mod_E

9200 Wp

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:44:
Ik heb een ADSL verbindign via Demon (op het Tiscali netwerk). snelheid 8down / 1up.

Nu wil ik dus dat de modem bv op 6000/800 traint, maar ik kan nergens (google, zyxel, sitecom, tweakers) vinden hoe (en of) ik dat kan doen.

Ik ben benieuwd of de lijn op lagere snelheden minder errors geeft.

Wie weet raad??
Zoek maar eens op Zyxel en Maxtonelimit