Toon posts:

BIOS update mislukt Gateway Solo 2550 laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het updaten naar een nieuwe bios ging er wat mis .
Als ik nu de laptop aanschakel heb ik geen beeld maar ik hoor hem nog wel van de cdrom booten.
Hoe maak ik een bootable cd rom aan die meteen die bios weer recovert.
en ja ik heb de search nu al 2 uur gebruikt maar vind alleen dingen over resetten wat ik niet kan.

type

gateway
solo 2550

Phoenix Plug and Play Note BIOS 4.0 with SMBIOS 2.3

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Euhm... het ligt misschien aan mij maar als je de bios verkloot hebt is de computer toch verder gaar? dat je er niks meer verder mee kunt? 8)7 |:(

//Creegfire

Verwijderd

Topicstarter
Resident schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:41:
Euhm... het ligt misschien aan mij maar als je de bios verkloot hebt is de computer toch verder gaar? dat je er niks meer verder mee kunt? 8)7 |:(
begint er op te lijken ja ellende is dat ik geen beeld krijg kan niet zien wat die doet :'(

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Misschien raar wat ik nu ga geven qwa oplossingen maar probeer eens batterij eruit te halen? Check eens ff alles nah maybe is er iets anders gaar.... ging het dus overduidelijk mis tijdens het updaten van bios of erna?...

//Creegfire

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Krijg je ook geen beeld op een externe monitor?

Verwijderd

Topicstarter
nee ook geen beeld op externe monitor flashen ging mis onder de update,ben bang dat ik mijn laptop weg kan gooien ,heb hem nu uit mekaar liggen en met jumpertje gereset maar doet niks

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Zit er geen losse bios chip op? Anders kun je hem opsturen naar een vent in nederland die kan hem dan zo opnieuw flashen als je het juiste bios bestandtje tenminste hebt. Voor verdere info Check www.flashbios.org ;) ik heb mijn chip ook een x opgestuurd was wel van een pentium 2 mobo ma goed, ik kreeg hem weer werkend terug iig :)

[ Voor 22% gewijzigd door vingerfrits op 24-03-2005 00:17 ]

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:40:
en ja ik heb de search nu al 2 uur gebruikt maar vind alleen dingen over resetten wat ik niet kan.
Dan pak je het verkeerd aan. Neem de "Let op" tekst bovenaan in de New Topic van dit subforum nog eens goed door. Daarin staat de ideale zoekvolgorde vermeld, waarin de FAQ dus vóór de Search staat. Hier in PMG is dat dus de PMG FAQ. Daarin staat hoe je een mislukte BIOS flash kunt recoveren :) In die geval heb je weinig kans, de laptopmobo's hebben vaak een vastgesoldeerde BIOS chip. Je kunt weinig anders doen dan het mobo te laten vervangen. Aangezien het hier om user abuse gaat, kun je geen aanspraak maken op de eventuele garantie.

Komen we terug op het punt BIOS flashen: waarom wil je de BIOS überhaupt flashen? Welk probleem hoopte je hiermee te oplossen?

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:25
Een lokale Electroboer heeft vaak ookwel een eeprom-flasher. Bios op een floppy. Bios chipje mee. Of het hele moederbord van de laptop. Ze kunnen je dan vast wel helpen.
Pagina: 1