[PHP] Mail functie weigert alle dienst en ben einde raad.

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Hallo, ik ben momenteel bezig aan een beoordelingspagina en ik zit met het probleem dat alles zou moeten werken, maar het toch koppig alle dienst weigert.

Ik zal ff een link posten naar de volledige code:
http://www.pastebin.com/261681
Daar staat de volledige code.

Nu is het probleem dat de mail functie alle dienst weigert en de volgende error geeft:
code:
1
2
Warning: mail() [function.mail]: "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in c:\wamp\www\mail.php on line 70
mail is niet verstuurbaar

Nu dat laatste heb ik er zelf ingezet zoals je kan zien bij de code maar hier is een knipkje uit mijn PHP.ini:

code:
1
2
3
4
5
6
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = mail-out.telenet.be

; For Win32 only.
;sendmail_from = beoordeling.syntra@syntra-ab.be

De mail code uit het PHP bestand zelf:
code:
1
2
3
4
5
  if(mail($recipient, $onderwerp, $bericht, $headers)) {
echo "De E-mail is verstuurt.";
}else{
echo "mail is niet verstuurbaar";
}

De zou toch goed moeten staan? ik heb ook al relay.skynet.be geprobeerd en uit.telenet.be.
ook zoals je kan zien op mijn code is er WEL een "From" gemaakt en alles zou dus moeten werken volgens mijn weten. spijtig genoeg werkt dit dus niet en zit ik dus ook vast op deze pagina. dit is de enigste pagina die ik nog moet afwerken voordat het project klaar is maar zoals gezegd, het weigert alle dienst.

Alvast bedankt als jullie mij kunnen helpen

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansur
  • Laatst online: 24-06 12:02
Doe de ';' eens weg voor sendmail_from?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is je 'From'? Als je gebruik wilt maken van de entry in de PHP.ini, dan moet je wel de ; aan het begin van de zin weghalen. Een ; betekent dat het een comment is en niet gebruikt wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
Ah ok :p en btw men "from" staat op de pastebin link op regel ....

093

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het antwoord staat er gewoon:

"sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in c:\wamp\www\mail.php on line 70

Dus je moet de ; weghalen voor de sendmail_from in je php.ini

Of je moet aan $headers toevoegen "From: email@adres.nl". Dit is de afzender van het email bericht.

Je krijgt deze foutmelding omdat een email altijd een afzender moet hebben, en deze is nu niet bekend.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:47
Als jullie even goed gekeken hadden staat er keurig een From: in zijn script. Volgens mij is die echter niet helemaal volgen RFC 2822. Er staat sowieso geen spatie tussen de naam en <mailadres> en er zou ook wel eens een spatie tussen From: en de naam en/of mailadres moeten staan. Probeer het afzenderadres als test eens aan te passen naar alleen een mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
dus:
ipv:
code:
1
$headers = "From:\"Syntra\"<\"Syntra.beoordelingen@syntra-ab.be\">\r\n";

code:
1
$headers = "From: "Syntra.beoordelingen@syntra-ab.be";

zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:04
dajappie schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:41:
Als jullie even goed gekeken hadden staat er keurig een From: in zijn script. Volgens mij is die echter niet helemaal volgen RFC 2822. Er staat sowieso geen spatie tussen de naam en <mailadres> en er zou ook wel eens een spatie tussen From: en de naam en/of mailadres moeten staan. Probeer het afzenderadres als test eens aan te passen naar alleen een mailadres.
Er staat "From:"header missing

En volgens mij betekent dat hij het script een From: header mist of mijn Engels gaat hard achteruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
Mja inderdaad hij zit het blijkbaar niet maar het staat er wel. nu ik heb die From eens weggedaan omdat er staat dat ofwel de afzender in de php.ini niet is ingesteld of anders een "custom "from dus zelf aangepaste. nu heb ik dus die header met from ff ge "//"'t maar zelfde probleem.

wat ook wel iets in. nu krijg ik zelfde foutmelding maar nu staat de fout zogezegd ergens waar die gemiddelden berekend worden enzo :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
Uit http://www.pastebin.com/261681 regel 95:

PHP:
1
$headers = "From:\"Syntra\"<\"Syntra.beoordelingen@syntra-ab.be\">\r\n";

Ik kan me goed voorstellen dat een verkeerd geformuleerde From: header voor PHP hetzelfde is als een ontbrekende...

[ Voor 10% gewijzigd door dajappie op 23-03-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Jullie zeggen hetzelfde, dat ie geen from header ziet kan ook zijn omdat ie niet geldig is :)
edit:
dat zeg ik ...
:)

[ Voor 15% gewijzigd door TheRookie op 23-03-2005 13:50 . Reden: niet snel genoeg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
ik heb de recipient even op mijn eigen mail adres gezet en dan gewoon de $recipient, onderwerp,de header enzo laten afdrukken en dit krijg ik dan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
koendepauw@entity-project.beFrom:"Syntra"<"Syntra.beoordelingen@syntra-ab.be"> Email van Syntra Beste , dit zijn de gemiddelde scores voor uw evaluatie van: cursus met curscode:102
Met als type:C++ programmeren
gemiddelde van vraag1: 4
gemiddelde van vraag2: 4.5
gemiddelde van vraag3: 3.5
gemiddelde van vraag4: 4.5
gemiddelde van vraag5: 3.5
gemiddelde van vraag6: 4.5
gemiddelde van vraag7: 3.5
gemiddelde van vraag8: 4.5
gemiddelde van vraag9: 3.5
gemiddelde van vraag10: 0
gemiddelde van vraag11: 3.5
gemiddelde van vraag12: 4.5
gemiddelde van vraag13: 3.5
gemiddelde van vraag14: 4.5
gemiddelde van vraag15: 3.5
Het Syntra Team.

Ik weet dat de lay-out op niets en trekt maar dit is dan ook gewoon een proef uotput. de uitendelijke versie zal veel properder zijn.

BTW ik moet wel zeggen, ik gebruik WAMP om dit thuis te zeggen,dit wilt zeggen, PHP5
op de eigenlijke server waarop het uiteindelijk komt staat PHP4 en die geeft de fout niet. maar die stuurt de mail danook nieteens dusja. ik blijf met hetzelfde problmeem zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
Haal de dubbele quotes rond je From: mailadres tussen de < > eens weg en gooi voor de zekerheid eens een spatie tussen de echte naam en de < >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
Nieuwe pastebin link:
http://www.pastebin.com/261683

code:
1
$header = "From:\"Syntra\" <Syntra.beoordelingen@syntra-ab.be>\r\n";

error nogaltijd:
code:
1
Warning: mail() [function.mail]: "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in c:\wamp\www\mail.php on line 83

ik begin echt de hoop te verliezen. ik heb al tutorials afgelopen dat het niet meer schoon is, aan andere (betere PHPers dan ik) gevraagd of de code wel goed was.... een het weigert nog steeds alle dienst :s

als ik hem alles naar het scherm laat schrijven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
koendepauw@entity-project.beFrom:"Syntra" Email van Syntra Beste , dit zijn de gemiddelde scores voor uw evaluatie van: cursus met curscode:102
Met als type:C++ programmeren
gemiddelde van vraag1: 4
gemiddelde van vraag2: 4.5
gemiddelde van vraag3: 3.5
gemiddelde van vraag4: 4.5
gemiddelde van vraag5: 3.5
gemiddelde van vraag6: 4.5
gemiddelde van vraag7: 3.5
gemiddelde van vraag8: 4.5
gemiddelde van vraag9: 3.5
gemiddelde van vraag10: 0
gemiddelde van vraag11: 3.5
gemiddelde van vraag12: 4.5
gemiddelde van vraag13: 3.5
gemiddelde van vraag14: 4.5
gemiddelde van vraag15: 3.5
Het Syntra Team.

mailcode nogmaals:
code:
1
2
3
4
5
if(mail($recipient, $onderwerp, $bericht, $header)) {
echo "De E-mail is verstuurt.";
}else{
echo "mail is niet verstuurbaar";
}

ik heb ondertussen nu wel $header gebruikt ipv $headerS maar dat is niet terzake.

nogeens een knipje uit de php.ini
code:
1
2
3
4
5
6
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = uit.telenet.be

; For Win32 only.
sendmail_from = beoordeling.syntra@syntra-ab.be

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 23-03-2005 14:31 . Reden: nieuwe pastebin link geplakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bewerk je wel de juiste php.ini ? Mijn echte php.ini staat altijd in de windows map, maar ook in de PHP4 map (bv C:/Webserver/PHP4/...) Bij mij heeft het bewerken van de php.ini in die laatste map geen nut, wel als ik die in de windows map neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Gebruik gewoon een goede mail class en je bent meestal van al het gezeur af ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1