Toon posts:

PowerNow! doet het niet, wie heeft er nog ideeën?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een kleine upgrade op m'n Presario 700 gedaan (nieuwe HD en proc) maar nu ben ik al een week aan het klooien op PowerNow! aan de praat te krijgen.

Ik heb een XP-M 2200+ 45W geplaatst en deze draait nu op 1350 MHz ipv 1800 (lekker koel :?). Het MB ondersteunt slechts een FSB van 100, helaas. Hier voor zijn naar mijn weten geen fixen. Bios is op de nieuwste versie en Windows XP Pro herkent de proc juist.
Volgen windows en alle tooltjes die ik kan vinden zou PowerNow! moeten werken. Alle drivers worden geladen (AMDK7.sys) maar de proc draait vo continue op 1350 MHz.
Als ik SpeedStepXP installeer werkt deze niet (maakt immers gebruik van PowerNow! driver) en met CrystalCPUID kan ik wel de multiplier automatsch laten aanpassen (gaat immers buiten de PowerNow! driver om).
Ik ben bang dat de PowerNow! driver via het BIOS werkt en dat deze de proc niet herkent als een mobile en dus weigert deze naar beneden te clocken.

Is er iemand die nu nog een idee heeft om toch PowerNow! aan de praat te krijgen? Dit werkt denk ik een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:30

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Voor zover ik weet moet je moederbord het ondersteunen, en zo ik nu hoor is dat een oud beestje en kun je het vergeten :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord ondersteut op zich wel PowerNow! De oude proc (duron 900) deed prima throttlen. De nieuwe alleen niet.