Toon posts:

Windows XP installeren op sata zonder floppy

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een S-ata harde schijf en hier wil ik Windows XP op zetten. Nu herkent de installatie mijn harde schijf niet. Na wat zoeken kwam ik erachter hoe dit kwam. Je moet dus de sata-drivers op een floppy zetten. Heel leuk. Ik heb hier dus geen floppy in mijn pc zitten en aan mijn voeding zit geen floppy-aansluiting meer.

Hoe kan ik nu Windows XP installeren zonder een floppy te gebruiken? Kan ik de drivers niet op een of andere manier in de windowssetup verwerken?

En ja, ik heb gezocht, maar kon geen goede oplossing vinden.

JanWillem

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:51

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

USB stick? Heb je daar al naar gezocht?

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 15:01
Volgens mij kan je extra drivers, dus ook SATA drivers in een xp installatie 'slipstreamen'. Weet niet precies hoe of wat maar ik meen dit ergens gelezen te hebben.

Verwijderd

unattended.msfn.org
www.btsunattended.net

have fun

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 21:42

The Third Man

The Third Jellyfish

Je kan ook proberen of het werkt als je SATA RAID op disabled zet in het BIOS.

Verwijderd

Sn00pN00b schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:01:
Volgens mij kan je extra drivers, dus ook SATA drivers in een xp installatie 'slipstreamen'. Weet niet precies hoe of wat maar ik meen dit ergens gelezen te hebben.
Klopt idd. Is een progje voor. Winlite ofzo? Moet je even zoeken weet de naam niet meer precies.

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025
nlite ;)

link: http://nuhi.msfn.org/

Verwijderd

Ben je wel zeker dat je de juiste bootsequentie hebt?

Welk moederbord heb je? Heb zelf ook een tijd gevloekt om via sata te kunnen booten. Het was kwestie van de juiste bootvolgorde en IDE settings goed te zetten. Het kon uiteindelijk zonder extra drivers.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 21:42

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 13:21:
Ben je wel zeker dat je de juiste bootsequentie hebt?

Welk moederbord heb je? Heb zelf ook een tijd gevloekt om via sata te kunnen booten. Het was kwestie van de juiste bootvolgorde en IDE settings goed te zetten. Het kon uiteindelijk zonder extra drivers.
Zijn probleem is letterlijk:
Nu herkent de installatie mijn harde schijf niet
Daar verandert de bootvolgorde of -sequence niks aan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:59:
En ja, ik heb gezocht, maar kon geen goede oplossing vinden.
De juiste zoekvolgorde is 1) handleiding, 2) supportsite van fabrikant, 3) GoT-FAQ, 4) GoT-Search, 5) Google.

1) en 2) zijn hier even niet van toepassing. Maar je hebt 3) overduidelijk overgeslagen. En dat is dus niet de bedoeling hier op GoT ;)

De OM FAQ / Beleid dus. Kijk onder "Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller".

Overigens was het antwoord ook zeer makkelijk met de Search te vinden, wat insinueert dat je de Search niet hebt gebruikt. Goede topictitels zijn uitstekende searchkeywords: [search=Windows XP installeren op sata zonder floppy]

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 23-03-2005 13:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.