Toon posts:

BIOS instellingen Deskstar 120gpx 40 GB

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste dames en heren,

hierbij ff ene vraag ten aanzien van het handmatig instellen van een harde schijf in de bios.
Ik weet niet helemaal zeker of ik het hier goed neerzet en of het al eerder voorkomt.
De hardeschijf moet geïnstalleerd worden in een computer met een AMIBIOS, nu is het een vrij oude computer en herkent niet automatisch de hardeschijf, daardoor willen we het proberen door middel van handmatig instellen van de cylinders, heads en sectors.

Specificaties:

Harde schijf: Hitachi Deskstar 120gpx
Grootte: 40 GB
BIOS: AMIBIOS versie 1.17
Moederbord: MS6168

Als iemand mij hierbij kan helpen zou ik hem/haar daarvoor heel dankbaar wezen :)

bij voorbaat hartelijk dank MrJ

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 21:42

The Third Man

The Third Jellyfish

1. Date het bios up.
2. Check het label van de schijf óf de website van Hitachi voor de exacte specs (www.hitachigst.com)
3. Als je er zelf niet uitkomt check de handleiding van het moederbord en de helpfunctie in het bios.
4. Zo'n vraag als dit gaat over een I/O-controller én een opslagmedium, er is dus geen beter forum dan [OM] voor deze vraag.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Move PMG -> OM (en lees als je daar bent de FAQ ook even door)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:12:
1. Date het bios up.
2. Check het label van de schijf óf de website van Hitachi voor de exacte specs (www.hitachigst.com)
3. Als je er zelf niet uitkomt check de handleiding van het moederbord en de helpfunctie in het bios.
4. Zo'n vraag als dit gaat over een I/O-controller én een opslagmedium, er is dus geen beter forum dan [OM] voor deze vraag.
2 --> op de schijf staat nix
3 --> handleiding + helpfunctie heb je hiervoor nix aan
4 --> dat wist ik niet dus daarom had ik er bijgezet dat ik niet wist waar het moest
en lees als je daar bent de FAQ ook even door)
Denk je dat ik nix nuttigers te doen heb?? 8)7 |:(

m.v.g. MrJ

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 13:00 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 21:42

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:55:
[...]

2 --> op de schijf staat nix
3 --> handleiding + helpfunctie heb je hiervoor nix aan
4 --> dat wist ik niet dus daarom had ik er bijgezet dat ik niet wist waar het moest

[...]

m.v.g. MrJ
En punt 1 dan? En het alternatief in punt 2 dan?

Overigens good luck met het overtuigen van de mods dat je hier wel thuishoort met zo'n houding 8)7 |:(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:55:
Nee.

In de FAQ van dit subforum staan namelijk meer oplossingen om dit probleem te omzeilen, waarvoor je helemaal niet hoeft te fröbelen met BIOS instellingen. Hell, dat zou in praktisch alle gevallen niet de oplossing zijn, aangezien er heel goed sprake kan zijn van bijvoorbeeld de 32GB limiet. Maargoed, dit staat dus in de FAQ van dit subforum :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.