Hallo mede tweakers ik overweeg de aanschaf van een nieuwe laptop. Nu moet deze echter aan hele specifieke eisen voldoen. Nu zoek ik al een paar weken op het internet naar laptops die aan mijn eisen voldoet. Ik heb echter tot nu toe maar 1 merk gevonden die aan deze eisen voldoet (hetzelfde merk laptop als ik nu heb "Alienware"). Over dit merk ben ik niet al te erg meer te spreken vanwege de slechte service. Mijn laptop was defect, heb toen 4 weken zonder laptop gezeten. Onze business partner komt gewoon on-site langs en vervangt meteen de laptop of de onderdelen. Ik zal even opsommen waar deze laptop aan zal moeten voldoen.
Het moet de volgende features bevatten:
- 17 inch WSXGA scherm
- DVI uitgang
- minimaal een 3,4 ghz processor (of een in prestaties vergelijkbare)
- een radeon x800 of nvidia 6800 go
- een raid configuratie met min 7200 rpm schijven met 60Gb aan opslag
- een 8x duallayer dvd brander
- een 2de dvd speler
- een audigy 2 zs geluidskaart dus deze moet een PCMCIA slot hebben.
- een SD slot
- minimaal 2Gb geheugen
Dit zijn natuurlijk nogal bijzondere wensen voor een laptop. Ik heb me werkelijk rot gezocht naar ander leveranciers voor een dergelijke laptop. (Gebeld met onze business partner HP, Dell en toshiba). Maar geen kon een dergelijke configuratie leveren. Het kan toch niet zo zijn dat er geen andere bedrijven zijn die mij zo'n configuratie kunnen leveren? Nu vroeg ik mij af of er hier nog mensen zijn die autocad bewerkingen verichten op een laptop en een dergelijke configuratie hebben. Dell levert wel een systeem met een quadro kaart maar daar kan ik in mijn vrije tijd mijn game verslaving niet op bot vieren.
Een losse gamebak is geen optie ik heb meerdere verblijf plaatsen. De accu is niet van belang gezien de laptop altijd aan de netspanning zal hangen.
Dus medetweakers. Hebben jullie nog iedeeen of ervaringen met laptops die grotendeels aan deze eisen voldoen?
Het moet de volgende features bevatten:
- 17 inch WSXGA scherm
- DVI uitgang
- minimaal een 3,4 ghz processor (of een in prestaties vergelijkbare)
- een radeon x800 of nvidia 6800 go
- een raid configuratie met min 7200 rpm schijven met 60Gb aan opslag
- een 8x duallayer dvd brander
- een 2de dvd speler
- een audigy 2 zs geluidskaart dus deze moet een PCMCIA slot hebben.
- een SD slot
- minimaal 2Gb geheugen
Dit zijn natuurlijk nogal bijzondere wensen voor een laptop. Ik heb me werkelijk rot gezocht naar ander leveranciers voor een dergelijke laptop. (Gebeld met onze business partner HP, Dell en toshiba). Maar geen kon een dergelijke configuratie leveren. Het kan toch niet zo zijn dat er geen andere bedrijven zijn die mij zo'n configuratie kunnen leveren? Nu vroeg ik mij af of er hier nog mensen zijn die autocad bewerkingen verichten op een laptop en een dergelijke configuratie hebben. Dell levert wel een systeem met een quadro kaart maar daar kan ik in mijn vrije tijd mijn game verslaving niet op bot vieren.
Dus medetweakers. Hebben jullie nog iedeeen of ervaringen met laptops die grotendeels aan deze eisen voldoen?