Toon posts:

Laptop die voldoet aan specifieke eisen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers ik overweeg de aanschaf van een nieuwe laptop. Nu moet deze echter aan hele specifieke eisen voldoen. Nu zoek ik al een paar weken op het internet naar laptops die aan mijn eisen voldoet. Ik heb echter tot nu toe maar 1 merk gevonden die aan deze eisen voldoet (hetzelfde merk laptop als ik nu heb "Alienware"). Over dit merk ben ik niet al te erg meer te spreken vanwege de slechte service. Mijn laptop was defect, heb toen 4 weken zonder laptop gezeten. Onze business partner komt gewoon on-site langs en vervangt meteen de laptop of de onderdelen. Ik zal even opsommen waar deze laptop aan zal moeten voldoen.

Het moet de volgende features bevatten:

- 17 inch WSXGA scherm
- DVI uitgang
- minimaal een 3,4 ghz processor (of een in prestaties vergelijkbare)
- een radeon x800 of nvidia 6800 go
- een raid configuratie met min 7200 rpm schijven met 60Gb aan opslag
- een 8x duallayer dvd brander
- een 2de dvd speler
- een audigy 2 zs geluidskaart dus deze moet een PCMCIA slot hebben.
- een SD slot
- minimaal 2Gb geheugen

Dit zijn natuurlijk nogal bijzondere wensen voor een laptop. Ik heb me werkelijk rot gezocht naar ander leveranciers voor een dergelijke laptop. (Gebeld met onze business partner HP, Dell en toshiba). Maar geen kon een dergelijke configuratie leveren. Het kan toch niet zo zijn dat er geen andere bedrijven zijn die mij zo'n configuratie kunnen leveren? Nu vroeg ik mij af of er hier nog mensen zijn die autocad bewerkingen verichten op een laptop en een dergelijke configuratie hebben. Dell levert wel een systeem met een quadro kaart maar daar kan ik in mijn vrije tijd mijn game verslaving niet op bot vieren. ;) Een losse gamebak is geen optie ik heb meerdere verblijf plaatsen. De accu is niet van belang gezien de laptop altijd aan de netspanning zal hangen.

Dus medetweakers. Hebben jullie nog iedeeen of ervaringen met laptops die grotendeels aan deze eisen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Het zijn wel zeer hoge eisen die je aan een laptop stelt

wat ik wel heb kunnen vinden voor je is een Acer travelmate 8100. 't is een stapje minder snel maar wel een van de snelste die ik heb kunnen vinden.

Link naar de laptopper

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

www.voodoopc.com

Je kan de Envy 790 Nemen, die is uitvoerbaar met Raid 0, 4gb geheugen en een 3,6 ghz prescott.

Onboard audio en net zo goed als de audigy, al kan die er wel ingeprikt worden op verzoek. Alles wat jij wil is mogelijk bij deze modellen van voodoo.

Reken alleen niet op meer dan 25 minuten accuduur of een prijs onder de 3000 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is een redelijke configuratie. Ik begrijp dat niet veel leveranciers aan mijn eisen kunnen voldoen. Ik ga er ook niet vanuit dat alle opties erin zullen zitten. Maar een aantal zaken zijn wel vereisd. zoals een 17 inch wsxga scherm een snelle 7200 rpm schijf en minimaal 2Gb geheugen voor cad bewerkingen, want die vreten heel veel geheugen. De eisen die ik stel zijn meer wishfull thinking. Een streef doel. Ik verwacht niet dat er andere laptops zijn die aan alle eisen voldoen maar 80 tot 90% zou heel mooi zijn. Als Alienware een betere service zou leveren zou ik zeker weer een Alienware nemen. Maar 4 weken zonder mijn laptop zitten is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:54

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Pfff. Ik zag er laatst een pro medion achterop een pc blaatje staan met ook zwaar overkill specs. Zal het eens voor je opzoeken.

edit: Staat niks over op hun site. Ik zal zaterdag eens kijken welk blad dat was.

[ Voor 25% gewijzigd door LoeiOrdinair op 23-03-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10 23:28
Kijk eens bij de "XPS Gen 2 clear"" op de dell site!
Die ga ik ook bestellen vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 11:02

Namu

Silver Wings Of Morning

Zou een barebone met een 17tft ook geen oplossing kunnen zijn? het heeft mischien iets meer tijd nodig om op en aan te zetten en mischien wat meer spullen om mee te sleuren maar daar kan je zeker de pc mee in elkaar zetten wat je nu zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42

hilgo

Clear your mind of can't.

Informatique heeft voor zijn "huismerk" laptops de mogelijkheid om deze zelf samen te stellen. Misschien is dat wat voor je ?
Heb er geen ervaring mee of zo maar kwam het laatst tegen op hun site en dacht er nu aan :)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het toverwoord: Promedion...

maar dat is Desktop replacement, daar is nog weinig draagbaar aan :p

maar je hebt wel: tot 3,8 Ghz P IV, raid config (2x 80 Gb of zelfs 100, weet het niet), en x800 mobile. Dus...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:54

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Borromini schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:20:
Het toverwoord: Promedion...

maar dat is Desktop replacement, daar is nog weinig draagbaar aan :p

maar je hebt wel: tot 3,8 Ghz P IV, raid config (2x 80 Gb of zelfs 100, weet het niet), en x800 mobile. Dus...
Die bedoelde ik dus. :Y)

Afbeeldingslocatie: http://img96.exs.cx/img96/7729/untitled22nb.jpg

www.promedion.nl

[ Voor 11% gewijzigd door LoeiOrdinair op 23-03-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 22:14

FongWan

The Stormrider ...

Ik zou kijken naar een Dell Inspiron 9300 of de Dell XPS gen 2

Het grote DELL Inspiron 9300 topic !

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke daar ben ik weer. Aller eerst een barebone systeem heb ik overwogen. Maar het dagelijk heen en weer zeulen van zoveel hardware gaat op het lange termijn erg irriteren. Ik zal de laptop tenslotte ook iedere dag naar mn werk mee moeten nemen. De Envy voodoo is subliem! Deze heeft nog betere specificaties dan de Alienware laptop. En hij voeldoet aan werkelijk al mijn eisen. HTT-Thalan heb jij ervaring met dit merk? Heb je al eens van hun support afdeling gebruik gemaakt? Ik heb ze net even gebeld en het is zelfs mogelijk tegen extra betaling om ons bedrijfslogo in de laptop te laten graveren. Geweldig! Ik heb eigenlijk deze maand het geld nog niet ik moet ook nog op vakantie maar dit ding is zo mooi dat ik nu toch wel begin te dubben :P Ik zie net het prijskaartje €4720.42 is een hoop geld voor een laptopje die ik 3 jaartjes verwacht te gebruiken. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 13:33 ]

Pagina: 1